1:1 auto tuning V2

• Topicstarter Topicstarter juul kabbas
  • Startdatum Startdatum
Nou gunskes jij je zin, sommige mensen doen aan "tuning" (dus motorisch veel pk's) en sommige mensen doen aan "styling" het uitbouwen van je wagen.
Motorisch is gewoon ontiegelijk duur vandaar dat de meesten hun auto alleen maar van de buitenkant aanpakken! (ook zijn er natuulijk strenge regels in NL over hoe en wat je doet aan je wagen)
Maar ik wil verder geen discussie voeren straks gaat het topic nog dicht.

@ gunskes; dat is geen tuning he!!!
Dat is gewoon e snelle wagen en dan ng ne oldtimer he :wink: :wink:
Kijk we weten ondertussen u mening al he, ga nu ma wa op e ander topic gaan zagen he :wink: :wink:
p.s. motortuning is in belgie uiterst illigaal he :!: :!:

In nederland rijden ook heel wat illegale auto's rond... Alle verlichting die sommige mafkezen blijkbaar mooi vinden, is zowieso illegaal... En dan nog maar niet te spreken over bijvoorbeeld de kleur..je ziet soms auto's in de vreemdste kleuren rondrijden... Maak je mij niet wijs dat die na het overspuiten naar de rdw zijn geweest om ee nieuwe kenteken te krijgen waar die nieuwe kleur op staat... In principe zou je na elke aanpassing aan je auto opnieuw naar de keuring moeten. Denk dat dat zelden (nooit dus) gebeurt....

En dan over dat 'tuning', helemaal mijn mening, dus ik wil er niemand mee de grond in boren of wat dan ook, als jij het mooi vind vooral doen, maar 9 van de 10 keer is die zogenaamde 'tuning' alleen wat extra plastic wat aan een auto gehangen wordt. Meestal ziet het er niet eens uit. Een auto heeft af fabriek een bepaald disign, waar je niet mee moet gaan rommelen, in bijna alle gevallen verstoor je dan de hee lijnvoering, en wordt het er niet mooier van. En als je dan aan het 'tunen' gaat, doe het dan goed, voer dan alles op, en zorg ook dat je auto voor dat extra vermogen gemaakt is.....

Of, wat ik dan wel weer gaaf vind: Als je het dan toch fout doet, doe het dan goed fout. Wat je veelal in de Oostbloklanden nog tegenkomt (hier af en toe ook wel), een échte gare auto (oude Skoda, Trabant, etc..), en gewoon helemaal 'tunen' op de manier zoals ik net beschreef, dus vooral veel plastic. Dat is dan weer lachen.... goed fout dus!

IMAGE0060.JPG

Greetzz, Robbert

't is maar net wat je mooi vind.... ik vind orgineel het mooiste..

Greetzz, Robbert

Savage28 !!! zei:
... Maak je mij niet wijs dat die na het overspuiten naar de rdw zijn geweest om ee nieuwe kenteken te krijgen waar die nieuwe kleur op staat...

Als ik me niet vergis is dat regeltje heel wat jaren geleden al versoepelt... overspuiten mag, als de originele kleur op bepaalde delen nog maar aanwezig is...

Zie dat sommigen ook hun kenteken op de foto's hebben weggekleurd... is bij sommigen niet helemaal gelukt (ja Roelof, zie laatste foto)... Maakt denk ik niet zoveel uit, door het stylen vallen de meesten toch wel op onder het rijden...

By the way, dat je tellertje 220 aangeeft, wil niet zeggen dat ie dat ook loopt... heb dat zelf eens gecheckt, bij 130 op de teller reed ik net 120...

een teller van een auto heeft altijd een lichte afwijking, dit heeft temaken met de afrol omtrek van de banden, ga jij er andere velgen onderzetten, stel je gaat van 15 naar 16 inch zullen er smalle banden omheen moeten om de zelfde afrolomtrek te halen omdat anders je teller helemaal niet meer klopt, vandaar dat een teller nooit precies helemaal klopt

Goed onthouden waar en wanneer je hoe hard hebt gereden en krijg je vanzelf een ge-ijkte snelheid thuis ;)

Die snelheid kun je vrij makkelijk zelf controleren op de snelweg. Die hectometer paaltjes staan vrij precies. je kan dan eens bij een vaste snelheid op de klok de tijd meten tussen de paaltjes langs de weg. Effe omrekenen en je weet precies hoever je teller afwijkt.

Ooit een keer gehad dat ik volgens de teller 120 reed en dit bleek dus ruim over de 140 te zijn. Bleek achteraf de versnellingsbak niet in orde te zijn. Na montage van een ruilbak was dit weer in orde.

Roelof zei:
Goed onthouden waar en wanneer je hoe hard hebt gereden en krijg je vanzelf een ge-ijkte snelheid thuis ;)

Onlangs nog gehad, zat op mijn navigatie-systeem te turen toen ik de heren langs de kant van de weg opmerkte... zag dat ik iets te hard ging, wat dus achteraf klopte... navigatie-systeem gaf 127 aan... wat ook de gemeten snelheid bleek te zijn...

Ik meet zelf altijd de snelheid aan de hand van m'n navigatie, en die komt idd niet overeen met de teller, maar echt veel verschil zit er bij mij niet in, moet ik wel zeggen dat ik nu nog een afwijkende velg + bandenmaat heb.

Qua styling, ik ben zelf niet van de plastic supporters, ik noem dat wel eens tupperware tuning ;-) Niet dat ik dat niet respecteer van andere, het is gewoon totaal niet mijn smaak.

ik vind de golf 1 mooi vanwege zijn strakke eenvoudige lijnen, en die probeer ik ook zoveel mogelijk te behouden. Bij mij dus geen RS bumpers met grote luchtgaten, of motorkap met luchthapper, of een taartschep onder de voorbumper.

Ik heb het qua uiterlijk meer over het strak en het glad maken van de wagen, andere deurgrepen, gladde kofferdeksel en die dingen die ik toevoeg (vr6 lip van de golf 3) ook in dezelfde lijnen door laten lopen als die de wagen origineel al had.

Voor mij is het dus gewoon het uitbreiden van de originele lijnen die ik opzich al mooi vind, want zeg nou zelf, met veel geld en veel plastic is er van elke wagen wel wat moois te maken.

En nog 2 dagen en ik weet eindelijk hoeveel pk ik er nu in heb zitten. Het zullen er een stuk meer dan origineel zijn, maar voor de echte pk geile mensen geen echt abnormaal hoog aantal, gewoon een leuke vlotte cabrio :-)

Roy

nog maar wat foto's

DSC00603.sized.jpg

DSC00600.sized.jpg

DSC00597.sized.jpg

RSM.jpg

Heb hem nog op de 5.14 gekregen, maar heb ik geen foto van :(

Waarom optische veranderingen: Het oog wil ook wat ;)

Doel voor eind van het jaar 360pk.

Savage28 !!! zei:
In nederland rijden ook heel wat illegale auto's rond... Alle verlichting die sommige mafkezen blijkbaar mooi vinden, is zowieso illegaal...
Als een ander dat nou mooi vind, en jij niet zijn het dan meteen mafkezen?
Lekker veel respect heb jij tegenover je mede mens...
Dus iemand die FG rijd en onze savage niks aan vind is meteen ook een mafkees?

Savage28 !!! zei:
En dan nog maar niet te spreken over bijvoorbeeld de kleur..je ziet soms auto's in de vreemdste kleuren rondrijden... Maak je mij niet wijs dat die na het overspuiten naar de rdw zijn geweest om ee nieuwe kenteken te krijgen waar die nieuwe kleur op staat...
Ik snap niet zo goed waar jij je druk over maakt wat andere mensen doen, maar goed als je graag wilt weten of iemand zich aan de regels hebt gehouden kun je op rdw.nl gewoon kijken of ze de kleur hebben opgegeven. kan je weer lekker rustig slapen vanavond.
Overgens hoef je de kleur niet op te geven als bv je chasis nummer nog op de orginele kleur staat.
En mocht je toch de hele auto hebben gespoten hoef je alleen de rdw te bellen en krijg je een nieuw papiertje opgestuurd...

Savage28 !!! zei:
In principe zou je na elke aanpassing aan je auto opnieuw naar de keuring moeten. Denk dat dat zelden (nooit dus) gebeurt....
Dat is niet waar.
Elk onderdeel wat je aan de auto maakt moet goedgekeurd zijn volgens een europesche norm.
Als ik bv een ander stuur wil mag ik dus elk goed gekeurde stuur in de auto maken en hoef ik daar dus niet de rdw over te bellen.

Zo ook bv met dingen die het vermogen van de auto verhogen, dit hoef je pas aan te geven waneer je meer als 40% stijgt

Zo zijn er nog veel meer regels, en ik ben het er mee eens dat je je daar grotendeels aan houden moet, maar het is dus onzin te zeggen dat het per definitie niet mag

Savage28 !!! zei:
En dan over dat 'tuning', helemaal mijn mening, dus ik wil er niemand mee de grond in boren of wat dan ook, als jij het mooi vind vooral doen, maar 9 van de 10 keer is die zogenaamde 'tuning' alleen wat extra plastic wat aan een auto gehangen wordt. Meestal ziet het er niet eens uit. Een auto heeft af fabriek een bepaald disign, waar je niet mee moet gaan rommelen, in bijna alle gevallen verstoor je dan de hee lijnvoering, en wordt het er niet mooier van. En als je dan aan het 'tunen' gaat, doe het dan goed, voer dan alles op, en zorg ook dat je auto voor dat extra vermogen gemaakt is.....

Of, wat ik dan wel weer gaaf vind: Als je het dan toch fout doet, doe het dan goed fout. Wat je veelal in de Oostbloklanden nog tegenkomt (hier af en toe ook wel), een échte gare auto (oude Skoda, Trabant, etc..), en gewoon helemaal 'tunen' op de manier zoals ik net beschreef, dus vooral veel plastic. Dat is dan weer lachen.... goed fout dus!

IMAGE0060.JPG

Greetzz, Robbert

Op het laaste deel van je bericht ga ik denk ik maar niet in om het verder gezellig te houden...

Ps ik hoop dat de moderators het nu niet gaan sluiten, want volgens mij staat er nergens beschreven dat er in een foto topic niet gereageerd mag worden op elkaars uitspraken... anders zou mischien een foto album een betere optie zijn...

Als je volgende keer eerst de eerste regel ook ff leest:

"En dan over dat 'tuning', helemaal mijn mening, dus ik wil er niemand mee de grond in boren of wat dan ook, als jij het mooi vind vooral doen, ..."

geen commentaar verder...

Greetzz, Robbert

juul kabbas zei:
hehe nope woon in belgie en heb al reeds 5jaar zelf e club opgericht, tevens hebben we een nederlandse aftakking van onze club. Het is echt wel ni de club die jij in je gedachten hebt hoor, dat is een andere. :wink:
www.outlawtuningteam.nl
omg das idd een andere outlaw... nja we waren undercover gefilmd club midlands en de club outlaw:S was allemaal op sbs6

vasco zei:
een teller van een auto heeft altijd een lichte afwijking, dit heeft temaken met de afrol omtrek van de banden, ga jij er andere velgen onderzetten, stel je gaat van 15 naar 16 inch zullen er smalle banden omheen moeten om de zelfde afrolomtrek te halen omdat anders je teller helemaal niet meer klopt, vandaar dat een teller nooit precies helemaal klopt

euhm de tellers zitten ook al dikwijls in de versnellingsbak

dus? dat klopt, maar dan is er nog nix mis met wat hij zegt... Maakt niet uit waar je meet, als je niet corrigeert voor een andere bandomtrek, heb je een afwijking....

Greetzz, Robbert

Back