Hallo mijn naam is Wilco santana sanz en ben nieuw op het forum.
Ik ben van plan om de bouw van de RC-model van de Enterprise winnaar op Shamrock in 1930 na te bouwen.
Na lang zoeken en veel te lezen hier op het forum lijkt mij dit een goede en nog te vevoeren maat 2meter is heel mooi maar te groot voor mij .
De plan van deze meneer spreeken mij zeer aan.
De heer Claudio schrijft dit over het model.
Het model moest naar beneden worden bijgesteld als een 1 / 2 J-klasse, maar na enige toughts, heb ik besloten om te komen met een Lengt vergelijkbaar met een M klasse.
De kiel formulier is gewijzigd om de ballast voor een betere oprichtend moment lager is, is de Zeilplan verlaagd tot 90% van de reële geschaald naar 1 / 28
Eigenlijk is de karakteristieken zijn:
LOA 1315 mm
LWL 870 mm
Breedte 242 mm
Ontwerp van 200 mm (echte schaal 1 / 28 = 160mm)
Displ. 6167 g (echte schaal 1 / 28 = 5810g)
Ballast 3900 g
Ratio 63%
Mast 1660 mm
Sails 8130 cm ²
Hier is de plan van de Enterprise te vinden.
In bijlagen de basis tekeningen:
1/28 scale ENTERPRISE 1930
Ik hou jullie op de Hoogte van de bouw ik moet eerst mijn AREVA IACC120
verder af bouwen.
tot zover
Ik ben van plan om de bouw van de RC-model van de Enterprise winnaar op Shamrock in 1930 na te bouwen.
Na lang zoeken en veel te lezen hier op het forum lijkt mij dit een goede en nog te vevoeren maat 2meter is heel mooi maar te groot voor mij .
De plan van deze meneer spreeken mij zeer aan.
De heer Claudio schrijft dit over het model.
Het model moest naar beneden worden bijgesteld als een 1 / 2 J-klasse, maar na enige toughts, heb ik besloten om te komen met een Lengt vergelijkbaar met een M klasse.
De kiel formulier is gewijzigd om de ballast voor een betere oprichtend moment lager is, is de Zeilplan verlaagd tot 90% van de reële geschaald naar 1 / 28
Eigenlijk is de karakteristieken zijn:
LOA 1315 mm
LWL 870 mm
Breedte 242 mm
Ontwerp van 200 mm (echte schaal 1 / 28 = 160mm)
Displ. 6167 g (echte schaal 1 / 28 = 5810g)
Ballast 3900 g
Ratio 63%
Mast 1660 mm
Sails 8130 cm ²
Hier is de plan van de Enterprise te vinden.
In bijlagen de basis tekeningen:
1/28 scale ENTERPRISE 1930
Ik hou jullie op de Hoogte van de bouw ik moet eerst mijn AREVA IACC120
verder af bouwen.
tot zover