1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze worden toch ook wel gemaakt van laagjes hout

Werd/wordt idd wel eens gedaan en geeft mooie resultaten, echter..... :lol: ...héél erg duurzaam is het niet! Na een paar jaar gaat de aflak laag tóch op één of andere manier lekken en valt het zaakje een keer helemaal uit elkaar en is ook niet meer te herstellen. Beter is als je iets zoekt in alu (zwaar...misschien heb je dat wel nodig met je korte neus :wink: ) kunstof of rubber zoals Frank ook al vermelde. Als je iets van een draaibank hebt is een hele goede optie om die grijze pijpstukjes, die ik op je foto zie, geribbeld te draaien. Dat spul laat zich goed draaien, is meteen brandstof bestendig en kan ook goed gespoten worden.

Al met al een mooi project om te volgen Teus :thumbsup:

Groet,
Gerald

Even een weekje niets gedaan, maar wel aan het denken geslagen over de dummy motor.

Voor dat ik verder ga met mijn eigen ontwerpje, wat dan waarschijnlijk de gedraaide pvc pijpjes gaat worden. Ga ik eerst de Gnome cylinders van Williams brothers ( :D ja, ze zijn er weer, productie is weer van start :P ) bestellen in schaal 1/4. Dit is een cylinder van 2 Inch hoog wat nagenoeg overeenkomt met mijn schaal. Als deze cylinder voldoet scheelt dat een hoop werk. Hieronder een foto van hoe de cylinders eruit zien.

Gnome%20cylinder.jpg

Ze zijn gelukkig weer te bestellen bij Sig http://www.sigmfg.com/cgi-bin/dpsmart.exe/MainMenuFV4.html?E+Sig, of weet iemand of ze hier in nederland ook te verkrijgen zijn?

Ze zijn binnen, een week :D Bijna nog sneller dan bij sommige nederlandse dealers. Dit gaat mij een hoop werk schelen voor de dummy.

Gnome-Williams-3.jpg

Gnome-Williams-2.jpg

Ik heb er 4 besteld het ziet er nu al een stuk beter uit als mijn eerste aanzet, en het scheelt heel veel draaiwerk. dat ze een tikkeltje kleiner zijn als de schaal zie je bijna niet. Dat nemen we op de koop toe. :oops:

Vandaag bezig geweest om de Williams cilinders passend te maken op het model.

Dummy_001.jpg

Ziet er niet slecht uit, hier en daar nog wat moertjes erbij en in kleur verven.

Dummy_002.jpg

Met deze complete cilinders van Williams Brothers van de Gnome kan je een perfecte dummy maken met relatief weinig middelen. Als ik de buisje had moeten draaien in mijn eerste ontwerp, had het waarschijnlijk nog een tijdje geduurt.

Tja, voor het mooie iets te klein :-(

Weet je zeker dat je toch niet eigenbouw cilinders erop zet :?

WV zei:
't ziet er een beetje iel uit,
Berto zei:
Tja, voor het mooie iets te klein :(

Valt op zich wel mee jongens :wink: De Gnome was maar 110mm in diameter, hieronder een fototje van het originele vliegtuig met een originele Gnome op de bok.

Mijn eerste aanzet met de pijpjes leek idd "voller" maar was eigenlijk buiten proportie's :oops: .

fokker_dviii_nx94100_03_of_.jpg

Okee, maar er valt me wel iets op.

Jouw cilinders komen bijna tegen de motorkap aan.
Die van het origineel hebben veel meer ruimte en zitten veel verder naar binnen.

Als je de jouwe nou ook eens iets naar binnen zet oogt het volgens mij precies goed ("voller" zeg maar).

Klopt Berto, Ik was er ook al achter met het passen onder de kap :oops: Maar ik wilde eerst van het uitzicht genieten. Het wordt aangepast, de dummy zit nu ook nog losjes in elkaar.

:oops: Ik trek m'n woorden in. Had inderdaad de pvc-buisjes in m'n hoofd.
't gaat vast helemaal goedkomen, succes :!:

Het ziet er inderdaad een beetje iel uit, maar dat doet het origineel ook. Wordt steeds mooier :D

Vanmorgen even vlug de Dummy aangepast naar de correcte afmetingen.

Dummy_003.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back