1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Teus zou het niet kunnen dat er een haarscheurtje op de print zit?

Waarschijnlijk wel Alex, hij gaat volgende week richting Jan voor controle.

Als ik weet hoe ik een grafiek uit x-cell hier in kan zetten dan kan ik welleens een voorbeeld grafiek van zo'n meting plaatsen.

Print screen, dan een fotobewerkingsprogje openen en daar in een nieuwe foto plakken en opslaan als Jpeg.

Gr. Teus

Het was even stoeien maar het is gelukt.

Dit is zomaar een test. De smalle piek naar beneden bij 200 seconden is als ik de zender uitzet. De bovenste lijn is de lijn die de maximale signaalsterkte weergeeft tijdens de sample periodes van telkens 19 seconden en de onder de minimale ontvangststerkte tijdens de periode van 19 seconde.

Deze grafiek is overigens met ingeschoven zenderantenne.

Hij schrijft telkens de meetwaarde weg van het blokje van 19 seconden en zet dit in de grafiek. Overigens is dit grafiekje gegenereerd in xcell via de het after-fligt menu van de software, maar je kunt ook real-time de antennesterkte weergeven. Zo kun je realtime zien wat er gebeurt als je bijvoorbeeld, zenderantenne inschuift, hand erom heen legt etc. etc. Het verschaft enorm veel inzicht.

ACT geeft overigens aan dat 60% ontvangst nog ruim voldoende is om te vliegen. Voor hun kleinere ontvangers geven ze zelfs 40% aan, ook omdat daarmee veel dichterbij gevlogen word.

Alex

Laatst bewerkt:
Kleine update,

Ik heb vanavond de plaatsing van de vervangende ontvanger eindelijk in orde gemaakt en er kan nu weer getest worden. Als het droog blijf morgen tenminste.

Verder ff de Schlundt prop van 34" er voor gehangen :rolleyes: Zou eigenlijk een 30" moeten zijn voor schaal maar het lijkt wel mooi :cool:

595848d7f5241dedf.jpg

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
Storing is verholpen

Goede berichten;

Net even weer voor het eerst aan het testen geweest, al met al een 15 minuten gedraaid en geheel zonder problemen:p

Ik heb er nu een "gewone" ppm ontvanger in, en laat deze eerst zitten. Nu als het weer weer opgeknapt is mee naar het veld voor de reikwijdte test enz. En als alles dan in orde is de lucht in...............

Ondertussen is de DS IPD ontvanger terug van Corrien en hij kon geen bijzonderheden vinden die de problemen konden geven :confused: Later deze ontvanger maar weer eens testen.

Gr. Teus

Mooi, 't gaat dus de goede kant op.:)

Ondertussen is de DS IPD ontvanger terug van Corrien en hij kon geen bijzonderheden vinden die de problemen konden geven.

Ik heb juist vorige week met een (overgenomen) DS IPD voor het eerst sinds lange tijd zonder enige stoortik gevlogen.:D

Helaas ondanks eerdere berichten op de chat bij Han,

GEEN maiden vadaag. Wind staat weer verkeerd (Z/ZZW i.p.v. de gewenste W/ZW) over het veld en is eigenlijk ook wat te hard 4 a 5 bft :mad:

We wachten maar weer af op een volgende kans en gaan vandaag maar weer ff raggen met de Spacewalker.

Gr. Teus

Hee Teus,

errug jammer, was er al een beetje bang voor.
De ochtend begon windstil maar het ging steeds wat harder waaien, en voor een maiden voor jouw kissie blijkbaar wat te hard (begrijpenlijk).

Naja volgende keer beter.

Wij hopen vanmiddag wel de Viggen te maidenen, hoe dat af loopt lezen jullie vanzelf wel weer.

Zo,even dit draadje weer eens ophalen.
De weersvoorspellingen geven morgen goed weer aan.
Gaat ie morgen z'n maiden beleven Teus.

Mvgr hans

Tjoeee.... laat die man niet zo schrikken, van 22 okt, naar dit, nee Teus wachten op mooi weer..................:-D

Groet Peter.

Wordt hem niet Hans :nooo:

Je weet toch wat voor dag het vandaag is................... ;)

En dat betekend dat ik van het weekeinde met een hok vol visiete zit :rolleyes:

Maar bedankt voor het opgraven van mijn draadje Hans. Ik zat er van de week aan te denken om hem alvast weer eens op te tuigen en nog een paar keer proefdraaien voor de zekerheid. Verder staat hij er gereed voor, maar dat zal wel maart/april worden denk ik. Eerst maar eens een paar dagen stabiel en droog weer zodat het veld weer mooi droog is.

Gr. Teus

Ik heb alle foto,s bekeken geweldig dat dit draatje weer opgepakt word.
Supper mooie bouw echt een mooie fokker je zal niet zeggen dat het een model is
Waar komen de mitarieurs vandaan

Vandaag eindelijk de D-VIII uit het winterstof getrokken.

Als eerste een tafel gemaakt wat ik al een tijdje in het hoofd had waar hij mooi op kan staan en ik er op normale hoogte lekker rondomheen kan huppelen i.p.v. kruipen.

595849b5813f1ec4f.jpg

Verder de ontvanger vervangen door weer een IPD (met dank aan Frank :thumbsup: )omdat ik toch bij dit model failsafe aan boord wil hebben. Van de week gaan we nog een paar dingen nalopen en dan eerst een paar keer proefdraaien.

En wie weet als we binnenkort mooi weer hebben.............. :rolleyes:

Gr. Teus

hallo Teus

ik heb je hele draadje eens bekeken
echt heel mooi gemaakt
succes met vliegen

groeten martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back