Hij Vliegt
Afgelopen middag de maiden gedaan. Ze gaven zulk mooi weer op dus gelijk een snipper gepland om de maiden te kunnen doen.
Uiteraard met knikkende knieen, maar dat bleek achteraf overbodig
Nog geen beeldmateriaal, dat komt er aan. Geen foto's maar Willem heeft een mooie video gemaakt die hij eerst moet processen.
Start ging volgens het boekje, staart los en lekker lang laten rijden om snelheid om te bouwen (motor pakte niet echt lekker op

) aan het eind van het veld lostrekken en genieten voor zover dat kon de eerste vlucht. Hoefde nagenoeg niets te trimmen. Zwaartepunt lijkt dik in orde en je merkt niets van dat hij toch 15 kg weegt. Paar rondjes gevlogen en de landing ingezet omdat de motor niet echt lekker oppakte (is inmiddels verholpen)
Ging ook volgens het boekje tot hij toch een beetje begon te zwabberen toen hij bijna stilstond en waarschijnlijk wat teveel roer door mij gegeven om te corrigeren plus een beetje crosswind en dus een tip tegen de grond.
Helaas is de tip gescheurd maar gemakkelijk te repareren, en de schaats is afgebroken, die moet er dus nieuw onder. Viel gelukkig mee. Betekende wel dat ik maar 1 vlucht kon maken.
Ondanks dat er nagenoeg geen wind stond was hij gemakkelijk binnen te brengen en ging de snelheid er mooi uit. Ik denk mede dat mijn elastieken van het landingsgestel wat te slap staan afgesteld en hij te gemakkelijk doorveert naar 1 zijde, deze worden dus ook strakker gezet omdat dit denk ik de hoofdoorzaak van het zwabberen was. Komt wel goed allemaal.
Ik ben een gelukkig mens momenteel
Zodra de film on-line staat komt hier de link.
Gr. Teus