1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ALs we naar Dokkum gaan wordt het dus de Pup en de P-47 meenemen :P

Voor die tijd nog ff tussen de Landingslampen van Deelen door Frank.... ( zonder schade) :roll: :roll:

Als ik foto's heb zal ik ze wel plaatsen. 8O

Hoi ,

Ik wil nog wel even terug komen over het koolstof carbon verhaal.

Carbon is de gangbare benaming voor een composietmateriaal dat bestaat uit koolstofvezels en kunsthars. Het onderscheidt zich door grote sterkte en stijfheid en laag gewicht.

De naam carbon is het Engelse woord voor koolstof.

Dagored

Hoi,

Net terug van de Stampe Fly-In te Deurne, Antwerpen. Daar staat een DVIII in 't museum. Enkele foto's hiervan genomen, kan je er gelijk een Belgje van maken :wink:

Stampe Fly-In 2007

Komen nog meer foto's op (vooral SV4's natuurlijk), maar nu effe geen tijd voor...

MvG,
Dirk

Bedankt voor de link/foto's Dirk :thumbsup:

Daar hebben we wat aan. Ik ben alleen bang dat ik bij de nederlandse versie blijf :wink:

Gr. Teus

De DVIII in 't museum is luchtwaardig, een poos terug lelijk gecrashed (romp gebroken). Is ondertussen wel terug hersteld in luchtwaardige conditie maar heeft sindsdien niet meer gevlogen (Vernomen van een zeer vriendelijke Nederlandse mechanieker die daar aan 't werk was). Het luchtwaardig maken van het toestel heeft wel zijn implicaties op het historische aspect, niet alles is 100% zoals het origineel, hou daar dus rekening mee. Maar een vliegtuig dient om te vliegen denk ik dan... dus wat zou het als er enkele aanpassingen nodig zijn, zolang het karakter er maar blijft inzitten.

Hoop wel dat Frank dit bordje niet vergeten is. :lol:

frank.jpg

En we wachten natuurlijk nog wel op de maiden :lol:

Han.

Tijdje rustig geweest hier maar we zijn weer bezig sinds van de week,

Vleugelmiddenstuk zit nu bijna op de romp uitgelijnd/gemonteerd. Dit koste weer het nodige meet en paswerk eer het gesoldeerd kon worden. Al met al goed geslaagd. Later wat foto's

Ondertussen mezelf ook een cadeau gedaan, een Fokker E.V in schaal 1/48 van Eduard :D Deze zijn moeilijk te vinden dus gelijk aangeschaft. Nu nog alleen tijd vinden om hem netjes inelkaar te plakken en het nederlandse kleurenschema eropuit te proberen. Decals voor de 4 kleuren lozenge zit erbij, moet alleen oranje cirkel zelf spuiten.

Fokker%20E.V..jpg

Teus

Trouwens,

Ik ben er nagenoeg uit dat ik het nederlandse schema ga gebruiken met het 4 kleuren lozenge op de romp (licht) met oranje cirkels en de groene vleugel en wit richtingsroer. De lozenge gaat besteld worden bij Glenn Torrance :yes:

Teus.

Martin Barbier zei:
Ik zal je Fokker aan ee kritisch onderzoek gaan werpen :D :lol:

Staat dan waarschijnlijk op zolder :rolling: er zijn 16 slapers mot nog vreselijk puin ruimen voordat alles er in kan :hammer:

Teus zei:
Trouwens,
De lozenge gaat besteld worden bij Glenn Torrance :yes:

Teus.

hoi teus ,

en heb je de lozenge al besteld :?:
ik had vorige week nog wat spul van gtm binnengekregen o.a set wielen en lozenge bespanning hiervoor
ben eens mee aan de slag gegaan eerste wiel was niet zo best :( maar gaat nog.
toen dit via een kennis gekregen :
158.jpg

begrijp nu wat bedoeld wordt met nitrate en butyrate spanlak
de spanlak van clou(clark ) is dus prima en brandstof bestendig
dus tweede wiel is ok.

ga het volgende eens proberen op de ondervleugel zoals hier wordt beschreven

bij deze bestelling was ook nog de bouwdoos van de hanriot meegekomen .
dit zijn werkelijk zeer mooie en complete bouwdozen........... van gtm.

gr. jacques

jacques.1 zei:
en heb je de lozenge al besteld :?: gr. jacques

Heeeeeeeeeeeeeel toevallig heb ik gisteren de bestelling bij GTM geplaatst, 4 panels 4 kleuren licht. :P (helaas nog geen reactie). :|

Nu kan je mij mooi op de hoogte houden Jacques :D

P.s.

Van welk model is die ondervleugel Jacques? Of was je al stiekum aan de Hanriot bezig

Gr. Teus

teus

een hanriot met lozenge camouflage 8O , ik dacht `t toch niet.
maar deze wel...
159.jpg

de fokker d6.
ben dus hier al wat aan `t rommelen zie foto
normal_160.JPG

ziet er best goed uit dat lozenge
als ik met de vleugel begin hou ik je op de hoogte hoe het gaat.

gr. jacques

ps ,
de hanriot is voor iemand anders is eigenlijk te mooi om weer af tegeven

jacques.1 zei:
een hanriot met lozenge camouflage 8O , ik dacht `t toch niet

:oops: :oops: :oops:

Ik had het te laat in de gaten en dacht al daarna dat het voor de D6 was. Ben zeer benieuwd hoe dat gaat worden. :P

Je wiel en seat zien er in ieder geval goed uit :thumbsup:

Gr. Teus

:banana:

Vandaag de 4 panelen Lozenge van Glenn Torrance binnen gekregen, ziet er prachtig uit dat linnen. Wordt wel een heel project om het er mooi op te krijgen waarschijnlijk, maar dan is het ook de moeite waard denk ik.

Alvast even ruw op het model gepast hoe het lijkt :P En even de roundel erop ge-fotoshop'd.

Lozenge-voor-het-eerst.jpg

Gooi die DH-2 maar effe aan de kant :mrgreen:
en als de bliksem hier mee verder, dat wordt echt een juweeltje!!!!!
werkeluk vreeeeseluk mooi,

Frank

hoi teus,

dat lozenge is toch mooi spul.

ik wilde de vleugel voor de d6 gaan bouwen maar miste 2 ribben in de bouwdoos dus een mail naar gtm
en deze heeft ze al op de post gedaan moet dus nog even wachten.
maar nu kan jij dus al beginnen en kijk ik wel hoe `t gaat hoef het dan niet zelf uit te zoeken

gr. jacques

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back