1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed nieuws,

Motor loopt als een zonnetje na 3 jaar te hebben stil gestaan. Moest eerst flink choke'n maar toen hij eenmaal een kik had gegeven als een :zon:

Na een kwartiertje rustig te hebben gedraaid en wat te hebben afgesteld kom ik stationair op 1400 a 1500 t/min en vol gas op 6100 t/min. Ik ben nog niet tot de max gegaan daar dit eigenlijk een nieuwe motor is en het toch wel een hoop geweld gaf aan de Workmate :rolleyes:

het geluid is zeer aangenaam, ik heb door de weersconditie's binnen moeten draaien en dat kon zonder grote bezwaren van de Geit en Ram :D.

Verder zit er op de electronische ontsteking van Muller een aardige veiligheid, als de motor 20 seconden niet draait dan schakeld de ontsteking zichzelf uit! Dan moet je hem eerst weer uit en aan schakelen voor hij het weer wilt doen. Wel een goede safety optie vindt ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed nieuws,

Motor loopt als een zonnetje na 3 jaar te hebben stil gestaan
:banana::banana::banana:

het geluid is zeer aangenaam
:thumbsup:

Ben ZEEEER benieuwd Teus, hoe dat klinkt
De mijne moet zijn eerste vuurdoop ook nog krijgen
Hopenlijk start hij net als de jouwe
(en ook hier ben ik zeer benieuwd hoe dat klinkt)

Op naar de volgende stap: het inbouwen

Groeten, Ralf

Gaat helemaal goed komen met die motor in combinatie met de Fokker D VIII.
Jij schreef dat het toch wel een hoop geweld aan die workmate geeft Teus.
Nou dat bedoelde ik.

Mvgr Hans

Ben ZEEEER benieuwd Teus, hoe dat klinkt

Bij deze Ralf,

Had vanmiddag een collega (Galaxy :bday: ) op bezoek die een filmpje kon maken met zijn camera.:D Er staat wel een hoop wind wat de kwaliteit van het geluid natuurlijk niet goed doet.

Start 1.

Start 2.

Mooi werk Teus!

Klinkt heel aangenaam en springt snel aan
Wat wordt dat mooi straks met al die ZG62's :yes:
Je hebt wel lekker de ruimte ook zie ik...

Dank voor het plaatsen!
Groeten, Ralf

Weer eens tijd voor een update, was al weer een maand geleden zag ik :(

Heb door omstandigheden de laatste weken weinig aan modelbouw gedaan, :( maar nu toch weer verder met de Fokker.

Gisteren en vandaag het uitlaatsysteem en ontsteking gemonteerd zodat het allemaal onder de kap gaat vallen. Nu de servo achter de motor plaatsen voor aansturing van het gas en dan is dit gedeelte ook klaar.

Motor-D-VIII_02.jpg

Motor-D-VIII_01.jpg

Verder is het richtingsroer bespannings gereed en ik wacht verder nog op de Nitrate en Butyrate spanlakken voor de Lozenge bekleding. Mocht dit te lang gaan duren dan moet ik waarschijnlijk besluiten om hem in de Oratex te zetten en er de groene versie van te maken wil ik vliegen dit jaar. En dan volgende winter de Lozenge erop:rolleyes:.

Vleugels zijn ook bijna indek gereed en hoop hier binnenkort mee te beginnen.

Gr. Teus

Cadeautje bij de post vandaag :D:D:D

De mooie 24x8 Fokkerprop gemaakt door Jack Schepers :worship:

fokker-prop-1.jpg

Vandaag verder gegaan met de beplating definitief passend te maken. Lukt aardig na 2 nieuwe pogingen :rolleyes: Nu nog wat Fokkermoeren erbij maken voor het voorste gedeelte. Wel gemakkelijk dat deze moeren gelijk functioneel zijn. Moeren los en gelijk toegeang tot alle apparatuur.

Iemand een idee waar je de Ammunition-belts van de Williams Brothers Spandau's mee kan verven? Dit is van dat flexible spul :confused:

* edit *

Ik heb het al eens met humbrol geprobeerd, mooi resultaat maar na een half jaartje eraf.........

Guns-01.jpg

Iemand een idee waar je de Ammunition-belts van de Williams Brothers Spandau's mee kan verven? Dit is van dat flexible spul :confused:

Flexibel spul vraagt on flexibele verf. Ik heb er geen ervaring mee, maar je zou acrylverf kunnen proberen, zoals Tamiya. De meeste enamel-merken hebben trouwens ook een acryl serie.
Uiteraard eerst een goed primer.

Ha Teus, gelukkig ben je weer lekker op dreef!
Ziet er (zoals gebruikelijk) weer mooi uit :thumbsup:
Werkt lekker he dat aluminium :D
Prachtig propje ook!

Ik heb het al eens met humbrol geprobeerd, mooi resultaat maar na een half jaartje eraf.........

Zou het zelf ook met Humbrol gedaan hebben, het zit wel beschermd in je ammo-chute :confused: :rolleyes: (en anders ieder half jaar even 'bijtippen'?)

Groeten, Ralf

Productie lijntje....

Dit ging over de z.g.n. Fokkermoeren een tijdje geleden, en daar ik er nog 6 bij moest maken bij deze.

Dat gaat er dan ongeveer zo uitzien.................:zon:

Plaats een stukje 6mm masief messing in de boorkolom en begin met vijlen.

Maken-Fokkermoer-01.jpg

Na een paar minuten heb je dan het volgende resultaat.

Maken-Fokkermoer-02.jpg

Vervolgens afzagen.

Maken-Fokkermoer-03.jpg

Resterende materialenverzamelen zoals 6mm messing kogeltje en M3 boutje waarvan de kop is ingeboord om het kogeltje houvast te geven.

Maken-Fokkermoer-04.jpg

Kogeltje op boutje solderen met zilver.

Maken-Fokkermoer-05.jpg

Pionnetje op het kogeltje solderen, wederom met zilver.

Maken-Fokkermoer-06.jpg

Beetje nabewerken en je heb dit resultaat na een uurtje werk.

Maken-Fokkermoer-07.jpg

Wat het volgende beeld geeft op de kist.

Maken-Fokkermoer-08.jpg

Gr. Teus :puppydogeyes:

Heb jij trouwens al de gelegenheid gehad om proef te draaien met je Reeves unit?

Hij is er helemaal klaar voor Teus, ff wachten op een goede dag
Weet nog niet of ik nu met Aspen of euro 95 zal draaien ivm stank in het bouwhok
(maar deze discussie wens ik hier niet te voeren :rolleyes: :mrgreen: )

Frank zou eerdaags ook nog hierheen komen om samen de DVII tekeningen door te nemen, misschien vindt hij het ook wel leuk om even langs het veld te gaan voor een testrun? :rolleyes:

Je hoort er vast van (nu nog een camera zien te regelen????)

Groeten, Ralf

Vandaag met de brandstof en olievuldop bezig geweest.

De tuit is gemaakt van 22mm PVC pijp en de dop is een gedeelte van een koppelstuk met als dekseltje een stukje tufnol erin verlijmd. Tevens is de brandstofvuldop functioneel voor het vullen van de tank van het model. Dopje er weer op en je ziet er niets meer van :D

brandstofdop-1.jpg

brandstofdop-2.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back