1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha Teus, ziet er mooi uit die wielen zo :thumbsup:
Was het een beetje te doen op de TC manier?

Eerst tex aan een zijde, dan draad eroverheen spannen langs de velg, dan de andere zijde en weer draad spannen?
Kun je de tex enigszins hechten aan de velg of doet het draad dit?

Daarna de tex spannen met verfstripper of bout?

En de banden vastzetten met ZAP op het draad
Mooi man,

Groet, Ralf

Jazekers :D

Eerst tex aan een zijde, dan draad eroverheen spannen langs de velg, dan de andere zijde en weer draad spannen?

Klopt helemaaal Ralf :D

Beide, heb voor het krimpen wel de beide zijden aan elkaar gezet met de bout. :D

Eerst grof met de stripper en daarna met de bout alles nalopen. :D

Moet ik nog doen, eerst nog in kleur verven dan het rubber pas vast. :D

Mooi man,

Thanks
:D

Groet, Ralf

Morgen hopelijk weer een stukje vleugel indekken.

Gr. Teus

Mooi man,

Groet, Ralf

hoi ,

de wielen moet je niet met tex doen maar met nylon geeft een beter resultaat en is een stuk sterker.

je maakt de nylon wat vochtig legt hem met een snoertje om de velg dan strak aan trekken met zap aan de snoer vast zetten,overtollig nylon afsnijden en de andere kant op de zelfde manier.
wanneer de nylon droog is zit hij al mooi strak op het wiel
dan 2 maal spanlak erop en klaar is kees

gr jacques

de wielen moet je niet met tex doen maar met nylon geeft een beter resultaat en is een stuk sterker.

Hoi jacques,

Dat gaan we zeker doen, de Tex is even een tussenoplossing. Ik heb ondertussen een bestelling uitstaan bij Glenn voor het restant Lozenge wat ik te weinig had besteld. Want op de covers hoort in mijn keuze van kleur gewoon Lozenge :p

Gr. Teus

Wat is er afgelopen week gebeurd;

Mijn huidige voorraad 0.4 triplex opgemaakt voor het indekken van de vleugel. Ondertussen is 2/3 van de gehele vleugel gereed. Ik wacht nog steeds op nieuwe voorraad voor de rest :mad:

5958482b2f0b69a2e.jpg

Verder de ZG-62 definitief op de bok geplaatst met alles aangesloten, dummy passend gemaakt en ook zodanig dat hij gemakkelijk te demonteren is. Het enigste dat je nu ziet van de ZG zijn de twee uitlaatpijpjes aan de linkerzijde onder de kap. Ben ik zo heel tevreden mee.

5958482b2f0b96692.jpg

5958482b2f0bc29cc.jpg

Wat rest nu nog:

* Lozenge bekleding erop.

Hier ga ik van de week mee beginnen. Ik heb contact gehad met Glenn Torrance omdat ik alleen de Butyrate spanlak heb en niet de Nitrate. Volgens hem moet dat ook kunnen, dus eerst maar een stukje stabilo om te proberen en dan de rest als het goed gaat.

* Restant vleugel indekken als de triplex binnen is.

* Dummy in de verf.

Hier ga ik van de week mee beginnen.

* Vleugel en vaste dekplaten op de romp in de verf.

Hier ga ik van de week ook al mee beginnen.

En verder kan ik niet zoveel meer verzinnen. Helaas gaat hij zowiezo NIET vliegen in Oss maar ik hoop hem wel bekleed en redelijk in kleur mee te kunnen nemen.

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Teus,
ik kijk ernaar uit om hem in Oss te kunnen bewonderen.
De foto's die je geplaatst heb van het watervliegen zijn helemaal TOPPIE.
Zeker de panoramafoto vindt ik mooi.Je krijgt zo een beeld hoe groot het eigenlijk wel is daar.
Ik zie trouwens de puppie staan waar je het over had op het watervliegen.
Ga je die ook in Oss vliegen.
Lijkt me wel leuk om die twee tegelijkertijd in de lucht te zien vliegen.
Mvgr Hans

Laatst bewerkt:
Prachtplaten Teus :yes:

Je hebt de motor ook keurig weggewerkt
Nu met een groot stuk van de indekking erop zie je pas hoe groot hij wordt

Gaaf dat we hem in Oss mogen bewonderen
Lekker bezig zo :thumbsup:

Groet, Ralf

Ik zie trouwens de puppie staan waar je het over had op het watervliegen. Ga je die ook in Oss vliegen. Lijkt me wel leuk om die twee tegelijkertijd in de lucht te zien vliegen.

Ik denk het niet Hans, ik maak hem vlieggereed voor een maat van mij. En ik ben bang dat hij zowiezo niet in de auto erbij past. Moet ik toch nog ff bekijken, als het tegenzit gaat alleen de D-VIII er in en kan ik geen vliegend model meenemen. :sad: Maar dat zien we nog wel, anders mooi de tijd om te fotograferen en filmen. :D

Gr. Teus

Jeetje Teus,dat zou jammer zijn als je niet kan vliegen.
Ik hoop voor je dat het niet tegenzit en dat je ook kan vliegen.

Mvgr Hans

Vanavond de Dummy geverfd,

Redelijk tevreden, eerst een laag met zilver metalic over het zwart van de kit, daarna een zwarte waas eroverheen vegen als de verf nog net niet droog is en hetzelfde met goud/bruin. Maar misschien morgen nog met een lichte zwarte matte waas er overheen. Het laatste laagje bruin/goud komt misschien iets teveel naar voren.

Jullie mening? Wheateren is voor mij ook nieuw :rolleyes:

Gr. Teus

5958482de1c1184c1.jpg

Dank je Ralf,

Heb ondertussen al een mooie foto gevonden dat dat bruin/goude goed kan. Dit is wel een ander type maar voor de kleur maakt het niet uit.

En de bougiekabels komen er idd. nog op en de bougie's moet ook nog een kleurtje.

Gr. Teus

5958482de3f791bd7.jpg

Ziet er goed uit Teus! :cool:
Eventueel zou je nog wat 'oliesporen' kunnen maken op plaatsen waar olie uit zou kunnen lekken en daar waar het zich ophoopt. Ik zou hiervoor glossy transparante lak met een paar druppeltjes zwart en bruin nemen.

Liefde is..................

unbranded-smiley-face-love-hart.gif
Samen met je man
de Lozenge was doen voor zijn vliegtuigjes
unbranded-smiley-face-love-hart.gif

5958483064252cde3.jpg

Hopelijk in de loop van de week een update over het opbrengen van de lozenge :D

Gr. Teus

En de dummy is er helemaal gereed voor :cool:

59584830800dc4869.jpg

He Teus.

Dat valt me wel wat tegen van je.
Had je dat zelf niet kunnen doen.;)

Moet ik zelf zeggen.

Groeten Han.

We hebben het gezellig samen gedaan Han :zon:

Want het toevoegen van wasmiddel en later de wasverzachter, want hoeveel moet er in :confused: moet je tenslotte overlaten aan de experts.

Vandaag het begin van het stabilo :rolleyes:

Gr. Teus

Ik vraag mij af hoe vuil de kisten in die tijd waren, er van uitgaande dat ze op total-loss mengsmering liepen met wonderolie.
Volgens de overlevering was het meestal een grote bende.
En als ik aan mijn ervaringen met wonderolie terugdenk, dan lijkt me dat heel redelijk.

Afgelopen dag de Lozenge op het stabilo geplakt. Donker boven en licht onder, volgens de overlevering!

De romp gaat geheel in het 4 kleuren licht! Er zijn er ook die de romp in het donker doen maar ik heb ook foto's gezien van rompen i het licht, en dat vindt ik persoonlijk ook mooier :cool:

Ik heb het momenteel alleen vastgezet met textiellijm daar ik er nog niet uit ben waar ik de Butyrate spanlak mee moet verdunnen. Ik heb al wel een goed advies, maar dat moet ik eerst uitproberen.

Gr. Teus

59584833253b815d0.jpg

59584833253bbabbe.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back