1/3.5 schaal Fokker D-VIII

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het goed is ben je ook a.s zaterdag op stadskanaal hé Teus.
Dan zou je misschien de Fokker kunnen vliegen!

Mvgr hans

Nou dat moet maar niet Hans. ;)

Zaterdag komt de Spacewalker mee, en meer kan ook niet. We komen met z'n twee'n en er kan niet meer bij in de bus.

Tot zaterdag,

Gr. Teus

Zie je Zaterdag!
We gaan er een leuk daggie van maken.
Ik kom met Ton mee gezien de afstand van de rit.
Moet hem morgen nog is even bellen want de reis duurt volgens de ANWB 2 uur en 49 minuten.
Dat wordt dus vroeg uit de veren!

Mvgr hans

Kan je om half 7 wel even je bed uit bellen ;-)

Teus is denk ik helemaal happy, eindelijk een meeting die voor hem maar een klein stukje rijden is ipv dat hij het hele land af moet karren.

ps. wel een klein busje is het dan hoor Teus, zal wel eerder een bestelwagen zijn ;-)

Teus is denk ik helemaal happy, eindelijk een meeting die voor hem maar een klein stukje rijden is ipv dat hij het hele land af moet karren.

Het is voor mij ook nog een uur en een kwartier Berto, valt dus nog wel tegen hoe dicht bij het is ;)

Zie je zaterdag.

Gr. Teus

Het zit wat tegen :(

Tijdens de eerste keer proefdraaien op het veld had ik wat stoorpulsen. Hier en daar wat onderzocht en dacht het verholpen te hebben.

Nu na twee dagen testen zit het er nog steeds in. Het is waarschijnlijk iets van een rammeltje metaal/metaal o.i.d. Het komt er alleen in bij vol gas. Het vreemde is wel dat het niet altijd is maar dat maakt een rammeltje ook weer het meest aannemelijk. Ik heb al het een en ander vastgezet en/of hersteld van wat ik dacht dat het daar in zou kunnen zitten, maar helaas, ik moet dus eerst verder zoeken.

Voorlopig dus geen maiden :nooo:

Teus dat is balen. Wat voor apparatuur gebruik je (accu, ontvanger, schakelaar etc.?). Vlieg je PCM?

Sterkte en misschien kunnen we je helpen. Dit zijn de meest rottige storingen die er maar kunnen zijn.

Teus dat is balen. Wat voor apparatuur gebruik je (accu, ontvanger, schakelaar etc.?). Vlieg je PCM?

Ik gebruik Multiplex ontvanger DS IPD, en een powerbox elctronische schakelaar.

Ikzelf denk nu na een nachie er over geslapen te hebben dat het misschien de scharnieren van het hoogte en richtinroer kunnen zijn, dit is n.l. een Alu/Alu verbinding. De ronde voorlijsten zijn n.l. van alu, en de scharnier die ik gebruik ook.

Ik ga nu eerst de schrnieren er af halen en aan de binnenzijde bekleden zodat er geen alu/alu contact meer is. Dit is redelijk gemakkelijk te doen

Gr. Teus

Tjah............

Jammer dat je in dit forum geen "ignore" knop hebt. :rolleyes:

Hehehe :sleeping:

Tja Teus het zit niet altijd even mee jammer genoeg.

Is het misschien een idee om het zonder het richtingsroer te proberen.
Als de storing dan weg is moet het dat wel zijn.

Zit de storing er dan nog in dan is er iets anders niet in orde en kun je verder zoeken en hoef je die scharnieren waarschijnlijk niet aan te passen (maar geeft wel weer een "lekkerder" gevoel).

Tja het zou natuurlijk kunnen dat het de scharnieren zijn maar mijn gevoel zegt ook dat het iets anders is. Heb je al een reikwijdte test gedaan en wat de is afstand van de ontvanger naar de motor? Hoe is de ontsteking van de motor opgebouwd en is de bougie voorzien van een Bosch kap? Benzine motoren genereren juist bij volgas de meeste storingen.

Als je de alu voorlijst gaat bekleden zal deze vroeg of laat toch weer doorslijten en weer storing geven? Een andere mogelijkheid is de alu voorlijst te verbinden met de antenne (potentiaalvereffening).

Heb je al eens een andere ontvanger geprobeerd?

Succes.

probleem gevonden

Heb je al eens een andere ontvanger geprobeerd?

Dat wordt dus de oplossing.

Vanmiddag weer aan het testen gegaan. Eerst alle servo's los en geen storing. 1 er op, geen storing. 2 er op geen storing. Alle er op geen storing. Krijg nou wat........ :confused:

Alles weer gemonteerd als zijnde vliegstand. Storing :confused:

Ahhhhhhhhhhhh,

Tijdens het testen zonder servo's zat mijn ontvanger losjes in de kist. Dus ontvanger weer losjes in de kist, en nee hoor geen storing :D

Eerst nu maar eens een andere ontvanger plaatsen. Is weer wat werk daar dit nu 1 is met Uni aansluiting en mijn reserve ontvangers zijn standaard Mpx aansluiting.

Een ieder in elk geval bedankt voor het meedenken met het zoeken naar een oplossing.

Gr. Teus

Is weer wat werk daar dit nu 1 is met Uni aansluiting en mijn reserve ontvangers zijn standaard Mpx aansluiting.
Ai , gaje nu alles omsolderen?? nee toch................

Teus zou het niet kunnen dat er een haarscheurtje op de print zit? Je zegt los in de kist en dan geen storing. als je hem vastzet komt er dan druk/mechanische spanning (bijv. van elastiekjes) op de behuizing? Als dan de storing terugkomt zou het kunnen dat er in de ontvanger iets loos is.

Wat gebeurt er als je met een schroevedraaier of ander stomp voorwerp op de ontvanger tikt? (los contact/soldeerverbinding/kristal)??

Dat het aan de antenne ligt lijkt me minder waarschijnlijk, als je met de zender naast de ontvanger staat maakt dat allemaal niet zoveel. Ik spreek hier uit ervaring ik heb namelijk een DDS10 ontvanger van ACT en die kun je aan de computer hangen tijdens dat hij aan staat (met mini USB). Met een programmatje kun je de veldsterkte meten, erg leuk om verschillende antenneposities te testen. Zelf opgerold in het vliegtuig maakt bij die korte afstanden allemaal niks uit.

Als ik weet hoe ik een grafiek uit x-cell hier in kan zetten dan kan ik welleens een voorbeeld grafiek van zo'n meting plaatsen.

Gr.
Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back