1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Vanmorgen verder gegaan met de veiligheid stekker.
De foto is wel heel erg bewogen zie ik maar het gaat om het idee:p

Laatst bewerkt:
De stekker om door te lussen is nu ook klaar.
Alleen nog een stukje folie om de stekker heen al zie je er op de foto mee van dan in het echie.
Het ziet er aardig uit dacht ik zo.

Laatst bewerkt:
Met dat verschil dat de vonken nu ontstaan bij het plaatsen van de veiligheidsconnector. (hier steekt de "Wet Tot Behoud Van Ellende" de kop op....

Nee, want ik heb het zo gemaakt dat de rode draad die eerst de anti vonk draad was, gelijk als ik de accu aansluit door verbonden is.

Laatst bewerkt:
Een plakkertje folie rond de stekker en op 300 meter hoogte ziet niemand er weer wat van.:p

De accu's zijn aangepast.
Een reserve stekker heb ik helaas niet meer, bij een volgende bestelling dus gelijk mee laten komen.
We zijn klaar voor de volgende sleeps.
Nu nog zwevers om er achter te hangen.:D

Laatst bewerkt:
Gisteren maakte Gerben me blij door me te vertellen dat hij fiala props voor me besteld heb.(bedankt Gerben)
Hij heeft hier goede ervaringen mee dus wilde ik dat ook graag ondervinden.
Net de gegevens in motocalc ingevuld en als de cijfers kloppen gaat dat gigantisch veel rendement schelen.

Laatst bewerkt:
Vandaag het nieuwe systeem getest en het werkt perfect.
Wat een lekker gevoel dat de motor niet meer als een gehaktmolen kan gaan draaien.

Laatst bewerkt:
juist de bedoeling dat ie uitgaat bij 3.7 per cell want lager is risico, vol is 4.2 toch?
(kan t uiteraard mis hebben, maar als t te hoog is dan misschien in de regelaar de drempel anders instellen etc. misschien is t een fabrieks beveiliging)

Nu ik voor het eerst vlieg met de externe stekker stopt hij er ineens mee op 3.7 volt.

verstuurd met mijn smartphone

Laatst bewerkt:
Zijn die gele stekkers wel geschikt voor 100A eigenlijk?
Je zou de spanningsval over de stekker eens kunnen meten, maar kan het me niet voorstellen dat daar zo'n groot verlies in zit (dan moet ie bloedheet worden)

Gerben

Hey Gerben.
De stekkers zijn tot 90 ampere.
Ze voelen nog niet eens lauw aan.
En toen de motor inhield had ik kwart gas.
Met volgas precies hetzelfde.
Volgende week eens kijken wat het instel kastje van de regelaar me te vertellen heeft.
Baal er wel een beetje van het koste me bijna mijn kist, het gebeurde net in de sleepstart.
We konden allebei nog net rond.:eek:

Voor zaterdag heb ik een tijdelijke strut gemaakt.
Ik wil tzt overstappen op koolstof struts.

Laatst bewerkt:
De veren heeft mijn maat weer als nieuw gemaakt, door er een paar gangen van af te knippen en er weer een nieuw haakje aan te buigen.

Laatst bewerkt:
In 4 uur tijd 1900 mah verstookt.

Laatst bewerkt:
De servo's mogen het voltage hebben dus dat is geen probleem.

Net de motor nog even laten draaien, om te kijken of de as nog krom geworden was afgelopen zaterdag, maar dat is dus gelukkig niet het geval.

Laatst bewerkt:
Oké dan ben ik ook weer gerust gesteld.
Net een parallel stekkertje besteld, dan laad ik halverwege de dag nog even snel wat bij.
2 s loopt nu niet zo snel uit de pas.

Ik zit nog te dubben of ik een motor reserve wil kopen zodat ik niet zonder zit.

Back