1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Vandaag alle snoertjes netjes weggewerkt en de uitslagen ingesteld.
De meeste info kan ik nu op het scherm zien.

Laatst bewerkt:
Uhh, bertus.. heb je enig idee hoeveel van deze zenders in omloop zijn? Leg daar de afwezigheid van negatieve berichten naast en ik denk dat je dan een idee krijgt hoe robuust dit systeem is. (Een reikwijdte test is natuurlijk altijd verstandig)

Dat weet ik wel maar met de vorige firmware gaf hij heel de tijd aan dat het bereik kritisch was.
Dat schijnt er nu uit te moeten zijn.
Ik vloog dan niet ontspannen.

verstuurd met mijn smartphone

Bertus, de melding die je krijgt (slecht bereik) is een terugmelding vanuit de ontvanger.
Dat hoeft niet per se iets met het bereik te maken te hebben.
De zender straalt een veel sterker en beter signaal naar de ontvanger dan de ontvanger terugzend naar de zender.

Maar inderdaad, eerst even de hotshot uit het zicht vliegen en dan kijken wat ie doet.

GJ

Dat weet ik Gert-Jan.
Ik ben met de vorige firmware ook een keer hoog gegaan en mijn maat op de zender laten kijken.
Als ik echt hoog zat had hij nog 60% bereik.
Alleen soms heel even een dipje.
Dan begon hij gelijk te protesteren.
Nu moet hij iets langer een dipje hebben voor hij gaat waarschuwen.
Ook al is dat het bereik van de ontvanger, het vliegt niet lekker.
Daarnaast hebben mijn maat en ik nu dezelfde firmware.

Hem heb ik namelijk erg nodig bij het instellen van het apparaat want ik begrijp er niets van.

Trouwens de fas vanmiddag getest en hij werd nog niet eens lauw.
Dus dat schept weer moed.

verstuurd met mijn smartphone

Nu is het landingsgestel aan de beurt.
Voor ik de boel ga verbouwen en met broekriem elastiek aan de gang ga wil ik eerst kijken of er sterkere veren te koop zijn.
Dus eerst maar eens een mailtje naar deze toko gestuurd om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Trekveren | alcomex veren
Wordt dus weer vervolgd.

Je kan beter geen trekveren gebruiken maar een constructie maken met compressieveren.
Zie het landingsgestel van mijn BigLift.

e8uqebag.jpg

Laatst bewerkt:
Ik wil het nog 1 keer zo proberen omdat de eerste veren uitgerekt zijn met een extreme klap veroorzaakt door turbulentie.
Ik heb toen nieuwe veren gekocht van Hangar maar die zijn iets dunner.
Als er even dikke of iets dikkere veren te leveren zijn en weer uitrekken ga ik het landingsgestel aanpassen.
Veren is namelijk het makkelijkste op dit moment.:p:p

Daar heb ik al gekeken en die vragen 30 euro voor 4 veertjes dat wordt me een beetje te gek.;)

Ik heb net eens bij de veren van onze zadels gekeken maar die zijn anders.

Laatst bewerkt:
en als je het niet ziet zitten ,mag je het landingsgestel ook opsturen ,wil ik het wel voor je doen .

Haha dit aanbod ben ik nog niet vergeten.
Maar veren is voorlopig het minste werk als ik tenminste iets kan vinden.

Dit zijn de maten van de veren.
De draaddikte liefst 1.6 mm.

Laatst bewerkt:
Bertus, gewoon rubber ringen gebruiken, dat is het meest duurzaam (en goedkoopst)
Ik zal eens kijken of ik van de week in de buurt kom van dat winkeltje hier in Amsterdam, dan probeer ik wel een handje mee te krijgen.

GJ

Gert Jan ik ben het helemaal met je eens maar ik moet dat toch gaan verbouwen en daar heb ik nog steeds niet zo'n zin in.
Ook al niet omdat dan waarschijnlijk de zwarte sokken niet meer passen en dat vind ik juist wel netjes..

Het verbouwen zie ik dus als laatste optie.;)

Even voor de duidelijkheid zo zit het nu.

Ik ga dus erg voor het gemak pas als dat niet lukt gaan we het anders aanpakken haha.

Laatst bewerkt:
Bert,
Als je stuggere veren wilt, betekent dat al snel ook korter. Zou je geen wasknijperveren aan kunnen passen?

Gerben

Back