1/4 schaal electro Piper j3 afbouwverslag

Die Bertus, goed bezig man!

Dit was de eerste 35cm al, ben benieuwd hoeveel je van de lipo's afkrijgt, maar dat zal ook zeker 25cmplus zijn, dat scheelt enorm. Ik gok dat je minimaal de totale kabellengte halveert.
Ben ook wel benieuwd hoeveel gram koper je er nu uit geknipt hebt trouwens :)

Groet,
Gerben
 
Hey Gerben.

De 35 cm is alles bij elkaar
Er zat incl. accu 54 cm aan.
Nu dus totaal 25 cm.
Het gewicht ben ik vergeten te wegen maar dat zal zeker meer als 50 gram zijn.
Want er kon nu ook nog een verleng kabeltje uit voor de temperatuur.

Alleen het lostrekken gaat wel vrij lastig.
Ok wil het kunststof met een klein beetje vaseline insmeren.
Dan gaat hij misschien net dat beetje makkelijker wat ik nodig heb.

Nu nog iets verzinnen zodat de ontvanger minder spanning krijgt.
Daar wil mijn maat me mee helpen.

verstuurd met mijn mobiel
 
Laatst bewerkt:
Korter kon ik het niet krijgen.
Maar 25 cm is wel acceptabel toch?

De snoeren bende zie je nu niet meer.
Een beetje zwart geverfd morgen nog een keertje.

Gerben ik heb de vuilniszak leeg gehaald en dit zit er nu dus minder in.
In de stofzuiger zit ook nog zeker 10 gram maar het plankje met schroeven weegt ook wat.
Hij zal dus rond de 60 gram lichter zijn nu.
Alleen zit de grote prop er nu weer op.
Als het goed is moet hij dat nu makkelijk kunnen trekken.
Maar dat houden we goed in de gaten.
 
Laatst bewerkt:
Nog een leuk filmpje van afgelopen zaterdag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dank je.
Vanmorgen de piper naar zolder gebracht.
Daar zal hij tot volgend voorjaar blijven staan denk ik.
Of het moet tussendoor lekker weer worden.
Eerst wil ik de stroomverzorging voor de ontvanger op orde hebben voor ik er weer mee ga vliegen.
De accu's even op storage opslaan.
De vleugels moeten nog wel een poetsbeurtje hebben want er zitten aardig wat dooie vliegen op.:mrgreen:
 
Vanmiddag op de zolder de piper eens opgezocht voor een wijziging.
Ik heb van hk een stroom voorziening in de piper zitten.
En dacht dat met 2 lipos er op aangesloten de ontvanger ook 8.4 volt kreeg.
Dit is dus niet zo.
Hij zit netjes op 5 volt.
Toen kreeg ik van mijn maat de tip om de regelaar gelijk op de ontvanger aan te sluiten.
Ik kan namelijk nergens vinden of hij wel of niet 8.4 volt aan kan.
Hij zit nu dus gelijk op de ontvanger.
Mijn maat heeft zijn lunak ook weer beter gemaakt.
Hopelijk krijgen we zaterdag mooi weer.
Dan kunnen we weer testen.
Stapje bij stapje komen we er wel.
Misschien kan ik ook de pilatus b4 dan weer slepen.

verstuurd met mijn mobiel
 
Morgen ook voor het eerst richting met rolroer meemixen.
Hopelijk blijft de lijn niet tussen het richtingsroer hangen.
40% lijkt me redelijk om mee te beginnen.
Dan opbouwen naar de 70%

verstuurd met mijn mobiel
 
Jij bent een macho Dirk ;) Althans, volgens deze actieve pro<>contra mix discussie

Ik wil alleen zeggen dat bij 1/1 toestellen je " zelf " ook het richtingsroer moet meesturen... Het wordt hier ook niet gemixed .
Zo leer je ook beter met de stuurknuppels omgaan , wat altijd ten goede komt in geval van...
@ Bertus : dit gaat niet over u , maar als ik sommige verslagen/filmpjes over " maidens " hier op het forum lees/bekijk , stel ik mij dikwijls toch vragen hoor
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag niet aan de mixer toegekomen.
Ik heb met de telemetrie zitten stoeien.
Nu ik de snoeren anders heb gemaakt krijg ik niet alle data die ik wil hebben door.
Ik kan het percentage wat ik aan stroom verbruikt heb niet te zien.
Dat sleept erg lastig.

Het gaat om dit ding wat het niet doet.
Quanum 2.4Ghz Telemetry System Temp/Amp add-on
Misschien is het een snoertje wat niet goed zit.
Volgende week bij gezondheid maar eens in het vooronder duiken.
Nog wel 16 sleepjes kunnen maken.

Over het mixen wil ik nog wel zeggen dat slepen heel anders "gewoon" vliegen is.
Je moet naast je sleper ook de zwever goed in de gaten houden en zo nodig corrigeren.
Verder kijk ik veel op de telemetrie hoe het met mijn accu's is.
Tijdens de landing kijk je goed waar het einde van de sleeplijn is om hem op de juiste plek af te gooien.
Je heb dan niet onnodig mensen op het veld lopen.
Zeker een derde van de vlucht ben je met andere dingen bezig.
Om het jezelf wat makkelijker te maken is een mixer nodig.

verstuurd met mijn mobiel
 
Laatst bewerkt:
Vandaar dat we hopelijk in de toekomst een bril op kunnen zetten die alle gegevens die ik wil weten op het glas projecteert
Zoals hoogte ,snelheid ,ampère, verbruikte stroom enz.
Dat lijkt me heerlijk vliegen.
Tot dan toe maar een beetje met mijn huidig setje door modderen.

verstuurd met mijn mobiel
 
...de gegevens ontvangen via een spraakmodule kan toch ook ? dan hoef je je toestel niet uit het oog te verliezen...

>>> hangt van de mogelijkheden van uw zender af natuurlijk .
 
Laatst bewerkt:
@ knife, Dat is veel te veel om te laten zeggen.

Vanavond de boel weer eens open gemaakt om te kijken waarom ik niet alle info kreeg.
Door her vele in en uit elkaar halen was er een stekkertje een beetje lam.
De pootjes heb ik iets verdraaid dat werkt dus weer.

Alleen zou ik wel eens willen weten hoe je een rotomax uit elkaar haalt.
Hij is in onbalans en dat wil ik er graag uit hebben.
Wie kan me helpen?

verstuurd met mijn mobiel
 
bertus.
wat je kan doen om je sleeplijn tussen de roeren te krijgen is een stuk isolatie om de sleeplijn te maken tot net voorbij je romp.
 
bertus.
wat je kan doen om je sleeplijn tussen de roeren te krijgen is een stuk isolatie om de sleeplijn te maken tot net voorbij je romp.

Hey Raymond.
Dat heb ik in gebruik.
Ik heb nu een stijvere dat probleem is dus opgelost.
Daarnaast heb ik van Gerben prachtig stijf spul gekregen.
Nu moet alleen het onbalans nog uit de motor.

verstuurd met mijn mobiel
 
Hey Gerben.
Ik zie de as bewegen als hij opstart.
Als ik hem in het laagste toerental laat draaien.
En ik ga er langzaam met een pen naar toe raakt hij op 1 plek hem het eerste.
Op zowel de as als het huis.
Ik zal er morgen witte tape op plakken dan een pen er tegen laten komen.
Dan kan ik er een foto van maken.


verstuurd met mijn mobiel
 
Back
Top