Sommigen zal het niet ontgaan zijn dat ik deze Prachtige Camel heb mogen overnemen

.
Vandaag de re-maiden beleefd na grondige checks.
Alles was prima in orde, zelfs het weer was prachtig met nauwelijks wind.
Tja, waar wacht je dan nog op?
Op uw plaatsen...
Hij rolt mooi.
And airborne she is!
Het inzetten van de landing, kist laat zich eenvoudig zakken.
Tailskid is losgekomen (thuis borgen met M3 niloc moertje)
Zachtjes binnenkomen.
De Saito 182 twin loopt nu goed, deze diende eerst wat rijker gezet te worden (wellicht andere brandstof).
De 'open' pijpjes in plaats van dempers maken eerlijk gezegd een teringherrie

.
Ga deze ook vervangen door de originele Saito dempers.
Geluidsmeting gaf 85dB aan, ff te veel ook.
Heb 1 vlucht kunnen maken vanwege de te repareren tailsid.
Moest even wennen aan de uitslagen van de kist.
Heb altijd wat rudder meegemixd met de ailerons voor mooiere bochten.
Ik diende heel veel rudder bij te geven wilde hij uberhaubt de bocht omgaan!
Was wennen dus, later ging het al iets beter.
Wil ook wat gaan experimenteren met andere props, met de huidige 20x6" Scheepers prop is het vermogen mijns inziens niet optimaal.
Moest veelal volgas houden, en er stond niet eens wind.
Wellicht doet een 18x8" het beter.
Al met al heel tevreden met deze prachtkist!
Bewondering alom op het veld voor je bouwkunsten Jacques!
Heb zelf een transport rek gemaakt voor de vleugels en de piloot (van Jim Reeves) geiinstalleerd. Tevens wat ballast toegevoegd hierom in de neus.
Zal het zwaartepunt nogmaals controleren en het definitieve gewicht nog meten
edit: dank voor het maken van de foto's!
Groeten, Ralf