1/4 sopwith camel mick reeves

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door jacques.1, 3 dec 2010.

  1. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi ralf,

    was een beetje de weg kwijt met het CG , ik vond dat hij wat met de staart naar beneden hing , komt door de vorm van de romp
    had nog eens naar een foto van mijn 1/3 gekeken , deze hing in de .zelde positie
    de kleur is wel 8014, maar zo ziet hij er donkerder uit dan op de foto
    ik heb het CG op 30% liggen , volgens mick de beste positie
    heb jij het op deze plaats ook ?
    nu een plekje zoeken voor het lood en dan kan hij :D:D:D:D
    en natuurlijk de rondels er nog op



    hoi ram6 ,

    ik denk wel een bouwdraadje te maken van deze
    de hanriot heeft de voorrang

    de nieuport is ± 12 j. oud en zeker al 500+ starts er op .
    is al 3x bespannen , ik heb hem nu na een ongelukkige landing weer gerepareerd ondervleugels weer gerep. en opnieuw besp. +rep boven vl rechts
    wil maar niet helemaal stuk

    hier wat van de andere twee

    [​IMG]

    boven de strutter 1/3,6
    onder de hanriot 1/4
    beetje vergist in de afmeting van de strutter spanw. stabilo 118 cm:confused: wordt weer een transportprobleem
    wil je mijn hobbyhok zien , kom maar eens langs


    groet Jacques
     
  2. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi,

    de camel is zover klaar , lood er in

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    de helft boven de motor , rest met siliconenkit in de kap
    een beetje extra er in gedaan , liever te zwaar dan te ligt
    gewicht is nu 7,6 kg , zal denk ik nog wel wat lood uit kunnen ,zien we wel

    kan dus nu ingevlogen worden ( hoop snel op goed weer )
    daarna de camel nog wat opleuken en dan was dat het weer
    op naar de volgende


    groet Jacques
     
  3. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Hey Jacques,
    Ziet er weer prachtig uit . :worship:
    Mocht je je gaan vervelen, ik moet nog 2 sets vleugels bouwen ;););)

    groetjes
     
  4. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    En een piloot erin, natuurlijk (ook niet gunstig voor het zwaartepunt . . . :( )


    jan.
     
  5. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    jan bij mijn vlieg kwaliteit stapt geen piloot in :rolleyes::rolleyes:
    is z'n leven niet zeker

    groet
     
  6. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    8 minuten kijk plezier, wat een helden ( waaghalzen ) vroeger.
    ook weer wat bij geleerd , het was mijn onbekend dat de olie niet in een gesloten systeem zat maar gewoon er uit loopt, ik ook wel te zien aan de onderkant tijdens vleugt.

    Succes met de maiden.
     
  8. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hallo,

    het is gelukt , hij vliegt prima trimmen niet nodig :cool:
    nu nog een beetje lood eruit , en de motor nog wat afstellen en dat is het dan

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    groet jacques
     
  9. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.089
    Locatie:
    N. Brabant
    Ziet er schitterend uit en gefeliciteerd met de maiden! :thumbsup:
    (ben het wel met Jan eens dat een pilootje niet zal misstaan)

    Veel plezier met de Camel!
    Grt, Ram6
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Geweldig, gefeliciteerd met de geslaagde maiden :thumbsup:
     
  11. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    En een piloot erin (zoal ondertussen van meerdere kanten :yes: opgemerkt wordt. ;) )

    Mooie kist, hoor! :thumbsup:


    jan.
     
  12. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Proficiat Jacques! :thumbsup:
    Verbluffend hoe snel jij deze kist tot iets prachtigs hebt gebouwd :worship:
    Ben je tevreden over de motorisering van je Camel?
    (lekker geluidje hè die Lasers :yes:)

    Ik heb alleen ervaring met de 1/3 versie, welke ik zelf heerlijk vind vliegen.
    Reageert goed op de roeren en is strak te vliegen zonder al te veel moeite.

    Ben benieuwd wat jouw ervaring is met het verschil tussen beide schalen, jij hebt immers ook de 1/3 gevlogen.

    Je hebt de standaard platte draden gebruikt, ben je hier tevreden over?
    Lukt het een beetje met het transport om deze onbeschadigd te houden of heb je een vleugel transportmal of iets dergelijks gebouwd?

    Mooi man!

    Groeten, Ralf
     
  13. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Ja Jacques,
    Ook van deze kant van de grens :cool: de Felicitaties met de geslaagde maiden flight
    Ziet er weer prachtig uit , maar idd dat pilootje ;)
     
  14. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hallo,

    ralf , de laser is stek genoeg , met de 20/6 8500 rpm is wat te,
    ik denk om een 22/5 te proberen

    wat vliegen betreft, bart heeft hem ingevlogen , hij heeft ook de 1/3 gevlogen
    hij vindt beide eigenlijk het zelfde , de 1/4 reageert prima op de roeren ,vliegt strak , dus geen probleem
    de spandraden zijn de platte , ik heb wel in de boutjes een groefje gemaakt waar de draad in valt zo kan hij niet breken op de gesoldeerde plaats ( heb div. buig proeven gedaan met goed resultaat )
    is wel wat lastig met transport

    en erik , de piloot is er uitgesprongen had geen vertrouwen in mij :rolleyes:
    dus eens zien of hij nog terug komt

    groet jacques
     
  15. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Vandaag heb ik de Camel in het echt mogen bewonderen (we waren toevallig in de buurt van het modelvliegveldtje)
    Maar hij ziet er WEER!! heel netjes uit :worship:, jammer genoeg hadden we niet voldoende tijd om te wachten voor hem te zien vliegen
     
  16. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    het is maar goed dat je er niet meer was....
    ging twee maal fout :mad:

    eerst de neuport 11 bij het opstijgen de motor uit dus een k.. landing en de l. ondervleugel doormidden:( , maar is weer ok ,vliegt weer

    daarna met de camel hetzelfde op de verkeerde plaats en dus een buitenlanding
    dus op z´n kop tippen beide boven vleugels stuk



    [​IMG]

    maar is gerepareerd zoals je ziet alleen nog een kleurtje

    dan problemen met de eleron servo´s type graupner DES 448 BB, MG
    wat hier aan de hand is ???? zou het niet weten
    kijk hier
    ynbtuQ1HwKU[/media] - sopwith camel digi servo

    heb ze eruit gegooid en nu hs 125 mg erin gedaan

    dan de motor laser 200v vervangen door de saito 182 td
    door de plaats van de tank (veel te hoog t.o.v. de carburateur ) was deze niet goed af te stellen denk dat het daarom fout ging
    en er maar een hopper tankje ingedaan

    nu het een en ander getest en ik denk dat het zo wel gaat
    ziet niet naar problemen uit , dus maar weer de lucht in met de vlieger :eek:

    en ja de fokker g1 is nu ook goed , beide motoren draaien nu prima
    bijna geen verschil in rpm meer in midden gebied gas
    zo gauw we weer naar de peel gaan gaat ie mee


    groet jacques
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Hallo Jacques, wat een narigheid! :mad:

    Was er geen plaats voor de 2 tankjes op de vloer van de romp?
    Heb dit ook zo bij mijn strutterke en daar zit de tankopening op gelijke hoogte met de carb. Werkt goed. :yes:

    Nu ja, hopenlijk heb je nu alle nare dingen gehad en komen de goede tijden er weer aan...:D
    (wel een geluk bij een ongeluk dat je de roundels op de bovenvleugel nog niet af had :rolleyes:)

    Groeten, Ralf
     
  18. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi ralf,

    ik heb een graupner/jr zender met jeti module 2.4
    bij de dh9 heb ik ook een digi servo geen probleem mee (hs)
    maar volgens hans (D) komt dit meer voor met graupner ,des, servo´s
    ja en met de tank ging niet anders kan niet op de bodem van de romp door
    de ronding die er onder inzit en is vrij kort


    gr. jack
     
  19. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hallo,

    nog even een update van de camel

    [​IMG]

    [​IMG]

    de boven vleugels weer in kleur
    rondels erop

    nu nog een paar kleine details en dan is tie af 8)

    hopelijk gaat hij nu wat langer mee of anders maar in de verkoop

    groet jacques
     
  20. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Hij ziet er bijzonder fraai uit Jaqcues!
    dat van die verkoop laat je maar mooi uit je hoofd en anders mail je mij maar als eerste ;)

    Pilootje zou niet misstaan... :D

    Ralf
     

Deel Deze Pagina