11-04-09 RGV Zeumeren 1e watervliegmeeting 2009

hopelijk gaat het zaterdag beter!!!!!

full

grt robert

Laatst bewerkt door een moderator:
:onweer: :( Ik heb de laatste dagen ook dikke pech gehad !
Overtijd een 3520/7 motor gekocht, daarvoor de regelaar ( 60 A.) en lipo gekocht ( 5S 3700 ).
Bij de eerste test kwam er al rook uit de regelaar zonder de motor aan te sluiten:mad:
Weeral een andere regelaar gezorgt, en bij deze test ( met motor aangesloten ) kwam er weeral rook uit de regelaar...
Blijkt de motor stuk te zijn :confused:
Dan maar i.p.v. de electro set-up een methanolmotor opgezet ( 10 cc. ), anders kwam ik niet op tijd klaar voor volgende zaterdag...
Nog één dagje doorbijten en hij is er klaar voor:cool:

Hopelijk stemmen de weergoden ons gunstig, anders loont de rit van + 200 km. niet....

Laatst bewerkt:
De verwachtingen voor zaterdag zijn nog niet helemaal top maar het is nog vroeg in de week dus alles kan nog gebeuren.

Gijs en ik hebben zowiezo besloten om er te zijn met wat voor een weer het ook is :yes:
Dit heeft te maken met dat we er gewoon heel veel zin in hebben en met het feit dat aanwezig zijn met maar een paar man goedkoper is dan het af te lasten ;-)

Dus als je maar half denkt dat je wilt komen gewoon komen :yes:

De verwachtingen voor zaterdag zijn nog niet helemaal top maar het is nog vroeg in de week dus alles kan nog gebeuren.

Gijs en ik hebben zowiezo besloten om er te zijn met wat voor een weer het ook is :yes:

14 grad , droog en af en toe zon . Das genoeg :mrgreen:

Ik ben er in ieder geval .

Mvg Johan

hm, waarschijnlijk vertrek ik zaterdag richting de veluwe voor een lekker weekendje ontspannen. En laat Zeumeren nou net op de route liggen!!!

Alleen heb ik nog wel een vraagje: is het lastig opstijgen en landen vanaf het water?
Ik vlieg nog niet heel lang met mijn Graupner Wilga, en dat gaat perfect vanaf de grasbaan, maar de floats heb ik nog nooit geprobeerd...

Nee hoor, dat gaat zeer makkelik, zeker met zo`n Wilga :yes:
oke, dan ga ik maar eens proberen het in de planning te krijgen! Ik hoop het later deze week definitief door te geven.

hopelijk staat er dan een rustig windje, want de Wilga is daar wel erg gevoelig voor.

Ik heb deze week geen tijd om te oefenen met starten en landen vanaf water. Ik vraag zaterdag dan wel een Minimag-vlieger wat tips.

Laatst bewerkt:
Vrijdag het Freq bord bij Hans opgehaald en moet:mrgreen: wel gaan, anders is er geen Freq bord:mrgreen: mooi excuus dus.

De vliegboot is er klaar voor.

In de Avia moet nog een ontvangeraccu omdat de 2,4 Fasst ontvanger na een aantal keer flink sturen stopt doordat de regelaar te weining vermogen afgeeft en er een aparte ontvangeraccu bij moet. Althans dat zegt men.

De Tipsy staat ook op drijvers en is ook zogoed als klaar, weet alleen nog niet zeker of er nog een waterroer op komt.

Maakt niet uit wat voor weer het is ik ga.

Ton

Kijk dat zijn de goede berichten :thumbsup:

Heb zojuist Onno Delta klaar gemaakt, moet nog een paar kleine dingetjes doen aan de Calmato Sport en de Baywatcher is na de laatste meeting zo de schuur iun gegaan en die zou het ook zo weer moeten doen.

Ik wij zijn er dus bijna klaar voor :yes:

ja, dat is het probleem ook niet.
Het landen lijkt me lastig, omdat het erop lijkt dat dit model nogal snel gaat koppeltjeduiken...maarja, we zien wel joh.

Jitze, maak je geen zorgen, het is makelijker dan je denkt.

Ik ben geen natuurtalent en heb vorig jaar september bij de meeting voor het eerst echt goede vluchten gemaakt met de minimag en meteen vanaf water.
Ik werd op weg geholpen door Berto maar ik heb daarna zelfstandig vluchtjes gemaakt.

Afgelopen vrijdag de minimag maar weer eens klaar gemaakt en naar het water gefietst (jaja, met de mm in de fietstas) en 2 accu's leeggevlogen. Het weer was echt optimaal, en het vliegen ging perfect.
Veel starts and landingen geoefent voor zaterdag natuurlijk en na een paar landingen gaat het perfect met de minimag. Ik denk dat het haast makelijker is dan op land.
Ik had sinds september niet meer gevlogen (ik vlieg sowieso heel weinig) maar met de mm gaat het vliegen super makelijk!~

Groet,

Freek

hm, het zou dus haast wel goed moeten komen dan met landen!

Nu nog hopen op lekker weer en niet teveel wind.

Ik geloof dat onze Calmato Sport ook weer gereed is voor zijn laatste dag watervliegen ;-)

Geen probleem Jitze :D
Gisteren denk ik minimaal zo'n 50 starts/landingen gemaakt met Minimag. Ik heb er echt nooit last van dat ie voorover wil slaan, je moet natuurlijk niet onder 45 graden "tegen het water aan vliegen", maar lekker uitflaren, met een beetje "up" op het hoogteroer landen.

Opstijgen is nog lastiger, soms kan ie ineens omdraaien, niet dat dat een groot probleem is hoor.
Kijk anders eens naar onderstaand filmpje, is van de vorige meeting eind vorig jaar. Daar zie je in het begin Odin redelijk wat rondvliegen met z'n minimag, later in het filmpje zie je mijn MM ook nog voorbij komen, die van m'n broer helaas niet meer (die had stukken).

Heb er nog 1 voor je, maiden flights op drijvers, van m'n broer en mij. Dit is voor ons dus de eerste keer ooit op drijvers, zoals je ziet geen enkel probleem ([URL="
hier[/URL]). Mijn ervaring is wel dat de accu op het water iets verder naar voren mag dan normaal (met wielen). Maar dat is meer voor het vlieggedrag dan het landen/opstijgen.

Geen zorgen dus, gaan met die :banana: !!!! :thumbsup:

Hee Ton, mooi dat alles weer zo goed als klaar is :yes:
Ik heb gisteren ook een poging gedaan te varen (op de kop met propeller als schroef, met de Porter), ging best lang goed, maar uiteindelijk zelfde resultaat als jouw vliegbootje :rolling:

Wat nou, elektrovliegtuigen produceren geen rook :hammer:

<edit>
Hoezo laatste ronde Berto? Als je laagvliegrecord (op de kop) van vorig jaar wilt verbeteren ben ik daar ook bang voor ja :proost:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back