12 s laden en het maken van een laadkist

Parallel laden geeft alleen tijdwinst als je de stroom per uitgang verdubbeld.
Je kunt wel meer lipos tegelijk maar langzamer laden op momenten dat je daar tijd voor hebt.;)
 
Daarom wil ik ook een lader die dat makkelijk kan.
2 x 6s 2p aan de lader en 1 in mijn vliegtuig.
Als ik dan met 17 amp. laad kan ik achter elkaar slepen.
Maar volgens mij had ik dat al uitgelegd toch?
 
Waarom niet een paar extra accu`s, kun je gewoon thuis laden en heb je op het veld genoeg energy bij je.
 
Ik wil continu kunnen slepen.
Heb nu 3 minuten motorlooptijd.
Vaak duurt een sleepje 5 minuten en kan er 3 per accu doen.
vaak sleep ik 4 a 5 uur achter elkaar dan zou ik dus 5 x 4 is 20 pakketten 12 s moeten hebben.

3 sleepjes per accu, en 3 minuten looptijd ? Als jij 5 van die pakketten hebt, kun je 15 sleepjes doen op een dag. Als dat niet goed genoeg is kun je beter aan een benzinemotor,,,
 
Bertus
Als je het laden van je lipo,s in orde hebt moet je ook de loodaccu,s nog goed kunnen laden .
En als ik je zo hoor moeten ze nogal wat kunnen leveren ,op 1 lading .
Liever niet verder als 50% ontladen ook bij tractie accu,s als je er lang mee wilt doen .
En een goede 3 of 5 traps lader .
Welke loodaccus denk je mee te nemen en hoeveel ampere uur .

Je wilt 20 keer 5 ampere uur laden bij 50 volt ongeveer 500 watt .
Stel dat dat dus 10 ah per keer uit de loodaccu is per lading bij 24 v .
Trek je dus 10ahx20 uit een 24 volt accu =200ah pff
Wil je nog wat levensduur uit je accu halen dan moeten die 400ah zijn .

Een generator ,honda 1000 watt met voeding lijkt me lichter en goedkoper op de lange duur .
Of een 100 meter lang verlengsnoer .
 
Ik heb zelf ook de Junsi Duo 4010 .
Nu een half jaar in gebruik , wou dat ik hem eerder had gekocht ,....
Super lader !!!

Er is nu ook een lichter type uit 308 Duo .

Succes !
 
soory maar het moet even
:offtopic:

...te koop gevraagd: verlengkabel ca. 1000 m ...

:ontopic:

groetjes van Uwe
 
Voor mij zou dat wel het meest onhandige zijn om te doen.
Slepen met 4 acculaders terwijl de oplossing voor handen is.
Is hier ook al voorbij gekomen.
Hyperion Eos 720i Super duo 3.
Kan 2 maal 7 cellen apart laden maar ook in sync mode.
2 schermpjes waar je alles op af kan lezen.
500 watt per kant.
Wordt bij ons gebruikt door de helivliegers die op 12 cellen vliegen.
Dat zoiets geld kost lijkt me niet meer dan logisch.
Super lader!!

In het veld gebruik ik een tractieaccu als voeding. Zitten in rolstoelen.
Zijn er voor gebouwd om gedurende lange tijd stroom te leveren.
Wanneer je iemand kent in de rolstoel handel kun je daar vaak gratis aan komen.
De accu's worden na verloop van tijd uit voorzorg vervangen.
Voor 12 cellen heb je natuurlijk wel een accu nodig die een beetje inhoud heeft.
 
Voor mij zou dat wel het meest onhandige zijn om te doen.
Slepen met 4 acculaders terwijl de oplossing voor handen is.
Is hier ook al voorbij gekomen.
Hyperion Eos 720i Super duo 3.
Kan 2 maal 7 cellen apart laden maar ook in sync mode.
2 schermpjes waar je alles op af kan lezen.
500 watt per kant.
Wordt bij ons gebruikt door de helivliegers die op 12 cellen vliegen.
Dat zoiets geld kost lijkt me niet meer dan logisch.
Super lader!!

Amen :)
 
12S laden dat doe je dus b.v.zo.
met vier laders ben je i.d.d. heel flexibel.:)
Lijkt me een goede oplossing.;)

Als je hier even een link plaatst dan kunnen we daar eventueel zo naar piper draadje toe klikken.:)
 
Als je met twee packs in serie vliegt , lijkt het mij toch beter over het type Hyperion lader te beschikken.Deze kan tot 14 cellen aan. Hiermee kan je ze met de nodige stroom laden en dan balanceren alle cellen gelijk . Wel de gebruikte accu's bij elkaar houden en niet meer onderling mengen.
Je kan hiermee twee packs tot 7 cellen in serie laden en de balansstekkers kunnen beide in de lader geplugd worden
Je begint bijvoorbeeld met twee nieuwe packs die je merkt met bv. 1 en 1' en houdt deze bij elkaar tot ze de geest geven

HPIM4855.JPG


Ik was ook eerst met 4 laders bezig , maar ben toch overgestapt op dit type
Ook zéér belangrijk is dat de lipo's echt veel meer stroom geven , en constant , dan de motor maximaal verbruikt. Zo worden ze ook niet te warm
Dit zijn mijn bevindingen aldus...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top