123 cellen als onvanger accu

na wat draadjes gelezen te hebben over 123 cellen als ontvanger accu viel mij op dat er in deze draadjes veelal negatief gereageerd werd op deze oplossing.
ook waren deze draadjes gestart begin dit jaar wellicht dat er hobbyisten zijn die van gedachten zijn veranderd en na een seizoen wat gebruikers ervaringen kunnen delen met ons
waarom
dit jaar met een lipo met een ubec op 6 volt gereden (naar volle tevredenheid) nu ik voor volgend jaar een nieuwe set accus nodig heb gaat mijn gedachte uit naar een 123 pakket met of zonder regelaar direct op servo aangesloten
meer ook door het gebruikers gemak
maar ook lipo's worden bij ons in de racerij op de club nog steeds als gevaarlijk gezien als ze niet in een hardcase zitten
zowel tijdens het rijden als tijdens het laden in de pits

welke prijswaardige winkel voor 2200mah 2s pakketten raden jullie aan wil niet in japietakie kopen maar gewoon in holliemolen land

groetjes marcel

4 savox 20 kilo servo's
en een spectrum set
in een bigscale fg

Ik zou wel een 6 volt limiter gebruiken, sommige servo's kunnen er absoluut niet tegen als het voltage boven de 6 volt komt.

rc technics heeft life (a123) cellen en packs, ik denk dat dit het dichtst bij komt: RCtechnics

Let wel op dat niet alle lipo laders ook a123 kunnen laden.

Hallo,
Ik vlieg sinds kort met een Sebart Sukhoi 140, 5x digitale servo op 2s 1100 LiFePo, met daarachter een Jeti MaxBec, bevalt me erg goed. Licht en betrouwbaar.

Groet,
Gerben

de prijs bij rc techniks bevalt me wel is alleeen niet op voorrraad en geen info bij dus voorlopig is de graupner set de enige die ik erg veel voorbij zie komen
of orgineel bij 123 bestellen gelast en al we hebben nog even

en inderdaad we moeten ook nog een life lader zoeken niet heftig is alleen maar voor ontvanger accu te laden hoeft ook nog niet eens erg snel
kopen 2 sets voor hele dag

kom op mensen dit zijn toch niet de enige die met 123 cellen als onvanger werken
verwacht dat er volgend seizoen meer mensen met 123 gaan rijden vliegen varen dus gaarne wat gebruikers ervaringen

Op RCTECH zijn er al velen die goede ervaringen hebben met een LiFe pakket zonder (!!) een regulator. Als je een 6v pakket na de lader direct op je systeem aansluit is de spanning ook al snel 7 volt en kan die na deze piek nog een enige tijd ruim 6 volt zijn.

De grotere cellen zijn 3.3v per cel, als je de iets kleinere zoekt zijn ze 3.2 volt of zelfs 3 volt per cel

Back