12V lood accu zonder ontluchtings gaatje

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door corvl, 25 sep 2018.

  1. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Levensgevaarlijk?? ..... meen je dat of is dat cynisch bedoeld?

    Zojuist de akku gevuld , was eigenlijk fluitje van een cent , voor domme mensen gemaakt , een seal automatisch doorbreken met de flesjes op z'n kop ... kinderspel .... akku is nu 30 minuten aan het rusten , volgens de beschrijving.

    Vraag me alleen af of ik hem nu eerst moet laden of dat het met dat electrolyt automatisch "vol" is. dat staat niet in de gebruiksaanwijzing.
    Er staat "droge akku's zijn klaar voor inbouw na het vullen met het akkuzuur" ..... niets of ze dan nog geladen moeten worden of niet .

    Denk dat k hem eerst maar ff aan de lader hangt die zal dan wel zeggen of die vol is of niet.

    Cor
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Cynisch , boormachines, witte pakken, gasmaskers, ontploffing gevaar, handschoenen , alles met de beste bedoelingen. Ik vind 4 jaar erg kort voor zo een accu. Maar ik vind het start/stop systeem ook niks, erg irritant zelfs.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Was ook een geintje uiteraard, vandaar het knipoogje :)
     
  4. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Was allemaal fluitje van een cent . De flesjes waren gesealed, op z'n kop in de akku steken en dan de seals doorbreken. Daarna een strip met afsluitingen erop doen ( die krijg je er nooit meer vanaf). Klaar.
    Heb hem dan nog aan de lader gehangen, binnen een uurtje was hij vol volgens de auto-lader.
    Ingebouwd; geen foutmelding in m'n auto en vanmorgen stond m''n auto nog in de garage , niet ontploft ofzo :rolleyes:

    Ik denk dat het dus inorde is .

    Bedankt voor alle hulp, tips en info!

    Cor
     

Deel Deze Pagina