12volt starter , waar te koop?

Weet iemand een adresje voor een 12V starter om een 90-size heli mee te starten?

Bijlagen

• IMG_9478.png
    IMG_9478.png
    486,2 KB · Weergaven: 69
Heb er nog wel een liggen, van Graupner dacht ik. Maar of die sterk genoeg is voor een 90er durf ik niet te garanderen.

je kan ook ff zoeken op een align starter.
3s 2200 erin, geen gezeur met losse kabels.
ff kijken voor een set met de vliegtuigdop en de helistarter
Dan weet je in ieder geval zeker dat je er een .90 mee aankrijgt, want daar zijn die dingen voor ontworpen, en sterker, ik heb er regelmatig 36 cc Zenoah's mee gestart.

klopt, ze zijn stevig sterk
maar ze pakken ook een stuk beter vast dan een ander type losse starter
vind ik.
maar ik ben al een stevig tijdje geleden verziekt geraakt door dit ding :D

dat moeilijk verkrijgbaar weet ik niet..
ze zijn duurder als een normale
maar de mijne gaat al vanaf het begin van mn brandstofcarriere mee (15 jaar geleden of zo)
pakken goed vast
zijn sterk (bij mn heli sla ik eerder de start as los dan dat de starter zelf stopt..)

aanrader.
Maar als je die andere prettiger vind, moet je dat gewoon doen natuurlijk :D

Die van Align is aardig aan de prijs zie ik , en moeilijk verkrijgbaar.
Ze komen nog wel eens tweedehands voorbij. Dan zijn ze een stuk betaalbaarder. Ik heb de mijne tweedehands gekocht voor ik meen 4 tientjes, al minstens een jaar of 8, 9 geleden, en er zit zelfs nog steeeds de (totaal verrotte) Lipo in waarmee ik hem kocht. Die Lipo is nominaal 2200 mAh maar doet nog maar 800.
En al die tijd BLIJFT het ding het maar doen, start ik er nog net zo makkelijk dikke benzinemotoren mee, en laad ik het ding 1 keer in de 3 maanden of zo.

Dus ALS je er eentje te pakken kan krijgen, dan DOEN... Die dingen zijn retegoed, en iedere cent méér dan ruimschoots waard!

Maar wat is er mis met die dynatron die aangeboden werd? Die gebruik ik al zo een 25 jaar en is oersterk. Een Rossi 11.5 cc heeft forse compressie en in geval van nood hang ik er een 4 of 6 cel accu aan want hij mag tot 24 volt.

Maar wat is er mis met die dynatron die aangeboden werd? Die gebruik ik al zo een 25 jaar en is oersterk. Een Rossi 11.5 cc heeft forse compressie en in geval van nood hang ik er een 4 of 6 cel accu aan want hij mag tot 24 volt.
Niks mis met een Dynatron... Ik heb denk ik zeker 15 jaar Sullivan starters gebruikt, ook wel Dynatrons (al had ik er zelf niet een, in het helischool-kluppie waren er een paar) maar tussen de Align en de Dynatron, is geen vergelijk. De Align is véél handzamer en gebruiksvriendelijker.

wat hierboven wordt gezegd..
de align is vele malen handzamer, en het gebrek aan kabels is ook wel serieus handig
veel van mn leerlingen hebben een andersoortig type starter, dan moet ik echt weer ff kijken waar je de kabels etc laat.
dan komt ook handzaam weer om de hoek, meestal zijn ze net aan de lompe kant, moet je ff goed vastpakken om een beetje grip op de spinner te krijgen
Starten waar je staat, zonder startkist, is ook erg prettig.
ze zijn wat kleiner, past beter in de startkist.

Qua kracht zal het best hetzelfde zijn.
met beide typen draai je eerder de spinner kapot dan dat de starter stopt.

weet dat hij bestaat :D
als je nog eens wat geld over hebt liggen

de align is vele malen handzamer, en het gebrek aan kabels is ook wel serieus handig
Het is niet supercomfortabel, maar je krijgt een Align starter in de kontzak van je spijkerbroek... En dat is verdomd handig als je staat te lessen en tijdens een uitlegpauze slaat de motor af... :p

hoe vaak ik al niet iemand geholpen heb bij een afslaande motor op de startbaan..
scheelt toch weer 50 meter lopen :D

Back