13 oktober Oudenbosch 2013

De UNILOG 2 is dit een standaard unilog 2 zoals aangeboden op de website ?
Geen speciale firmware ?

Rob.

Dat klopt. Gewoon de standaard Unilog2. In de settings kun je de F5J limiter aan/uit schakelen. Dit werkt wel alleen met firmware vanaf een bepaalde versie. De nieuwe van de site werkt in ieder geval.

dit zijn de deelnemers die zich tot nu toe in het systeem aangemeld hebben

Adrie van Brouwenshaven
Terence van der Stelt
Lyckele Govers
Jacob Bos
Herman Dievelaar
Rob Sanders
Justus Moree
Frans Doff
Raymond Estveld
Rob Ghielen
Theo Volkers
Hans Menting
Wim Peltenburg
Marc Sanders
Eric Rowaan
Peter Keim
Pieter Douma
Leon Wubbe
Knut Bündgen GER
Christian Siebel GER

Laatst bewerkt:
Update 21 september

Adrie van Brouwenshaven
Terence van der Stelt
Lyckele Govers
Jacob Bos
Herman Dievelaar
Rob Sanders
Justus Moree
Frans Doff
Raymond Estveld
Rob Ghielen
Theo Volkers
Hans Menting
Wim Peltenburg
Marc Sanders
Eric Rowaan
Peter Keim
Pieter Douma
Leon Wubbe
Knut Bündgen (GER)
Christian Siebel (GER)
Hans Josef Buendgen (GER)

Rozenburg heel dicht bij mijn werk (Rotterdamse haven) maar is voor zweven geen goede locatie tussen kanaal en rivier in.
Qua werktijd ben ik nogal afwijkend van de 'gewone' werktijden en vlieg vaak overdag dus overweeg er toch lid te worden om een uurtje te kunnen knuppelen als de wind niet goed is voor de helling (en sinds ik mij heb opgegeven voor oudenbosch bedacht ik mij dat dat veld wel perfect is om landingen te oefenen)

Hoogvliet heeft ook een club maar daar mag maximaal 2 meter spanwijdte vliegen.

Vlieg jij wel eens doordeweeks dan? Ik heb namelijk voor de wedstrijd geen vrije weekenden meer.

MVCVP nog een optie in Zwartewaal? Zijn nog geen F5J vliegers, maar sinds kort neemt het zweven snel toe. Ook bij mij en ben zeker van plan in Oudenbosch te komen kijken.

Zeker wel! Ik weet niet of het dezelfde club als 30 jaar geleden is maar toen was mijn vader daar zeer actief lid en liep ik er ook geregeld rond!
IMAG0384.jpg

Kan ik daar terecht met mijn Diva?

update 23 september

Adrie van Brouwenshaven
Terence van der Stelt
Lyckele Govers
Jacob Bos
Herman Dievelaar
Rob Sanders
Justus Moree
Frans Doff
Raymond Estveld
Rob Ghielen
Theo Volkers
Hans Menting
Wim Peltenburg
Marc Sanders
Eric Rowaan
Peter Keim
Pieter Douma
Leon Wubbe
Knut Bündgen (GER)
Christian Siebel (GER)
Eric Velthuizen

update 24 september

Adrie van Brouwenshaven
Terence van der Stelt
Lyckele Govers
Jacob Bos
Herman Dievelaar
Rob Sanders
Justus Moree
Frans Doff
Raymond Estveld
Rob Ghielen
Theo Volkers
Hans Menting
Wim Peltenburg
Marc Sanders
Eric Rowaan
Peter Keim
Pieter Douma
Leon Wubbe
Knut Bündgen (GER)
Christian Siebel (GER)
Eric Velthuizen
Willy Swart
Willem Hanssens (BEL)
Henk Struyk

Laatst bewerkt:
Ik maak het wel spannend!

2 weken voor de wedstrijd vlieg ik (voor het eerst!) Een prop kapot. De vervangingsbladen van een ander merk trokken zoveel meer stroom dat ik de motor bijna op rookte en tijdens het sleutelen om dit te controlleren sloop ik mijn spinner.........zucht!

De motor lijkt in orde, de nieuwe spinner is iets te groot maar ze hadden even niet anders, de nieuwe bladen zijn een maatje kleiner en ga ik zometeen meten en morgen proefvliegen.....vliegen zal hij wel maar geen idee hoe groot de stap achteruit is van een slechte 14x8 naar goede 13x7.
De oude prop zat bij de Spirit-V en die bladen blijken kleiner en veeeeeel flexibeler te zijn dan de Cam balden (ondanks dat er ook 14x8 op staat.) De nieuwe graupner bladen van 13x7 zijn vrijwel even groot als die oude en ook veel stijver dus ik denk dat het wel goed gaat komen!

Oh ja......door de knuppeluitslag opnieuw te programmeren en de motortrim terug halen begint de logger nu wel pas te tellen als ik de motor start....dus er gaat ook wel eens iets wel goed! ;-)

Nee hoor, ik heb een watt-meter dus het is allemaal weer voor elkaar. Alleen nog een te grote spinneraar ik ga daar komende week wat aan doen

Update 2 oktober

Adrie van Brouwenshaven
Terence van der Stelt
Lyckele Govers
Jacob Bos
Herman Dievelaar
Rob Sanders
Justus Moree
Frans Doff
Raymond Estveld
Rob Ghielen
Theo Volkers
Hans Menting
Wim Peltenburg
Marc Sanders
Eric Rowaan
Peter Keim
Pieter Douma
Leon Wubbe
Knut Bündgen (GER)
Christian Siebel (GER)
Eric Velthuizen
Willy Swart
Willem Hanssens (BEL)
Henk Struyk
Edwin Kornelis
Peter Zweers

Laatst bewerkt:
Flinke opkomst hoor!

Ik had dinsdag mijn nieuwe motor al binnen, gisteren een nieuw motorschot gemaakt en ingelijmd en vanmorgen de motorstekkers gesoldeerd. Op de 13x7 trekt hij 34A, de 14x8 trekt statisch 52A......dat is eigenlijk teveel. Het boekje geeft maximaal 45A, kan ik het voor die 25 seconden risceren of doe ik er verstandig aan om toch voor een tussenmaat te gaan? 13x8 of 14x7 ofzo?

Flinke opkomst hoor!

Ik had dinsdag mijn nieuwe motor al binnen, gisteren een nieuw motorschot gemaakt en ingelijmd en vanmorgen de motorstekkers gesoldeerd. Op de 13x7 trekt hij 34A, de 14x8 trekt statisch 52A......dat is eigenlijk teveel. Het boekje geeft maximaal 45A, kan ik het voor die 25 seconden risceren of doe ik er verstandig aan om toch voor een tussenmaat te gaan? 13x8 of 14x7 ofzo?

Je doet het zeker 5 x 25 seconden, stapje kleiner is volgens mij wel een goed idee.

Terence

Ik heb een beetje een brute accu: 6,4Ah dus zelfs met 52A red ik dat vrij makkelijk. Maar komende week maar weer eens een paar keer testen met de logger en lekker veel starts en landingen maken!

Als ik zo naar die getallen kijk, 13 x 7 trekt 34 Amp en 14 x 8 trekt 52 Amp dan lijkt het erop dat er sprake is van twee verschillende midden stukken. De afstand tussen de schanierende propellor bladen op het schanierpunt gemeten.
Als dat zo is zou je de bladen kunnen wisselen op de middenstukken. De verschillen in stromen komen dan dichter bij elkaar. Misschien wel 37 en 47 Ampere of nog iets dichter bij elkaar.

Mocht die veronderstelling niet zo zijn dan zou ik met de 13 x 7 prop beginnen. Haal je daarmee de 200 meter hoogte dan ben je klaar.

Het is op dezelfde spinner/middenstuk. Ik was ook een beetje verbaasd over het verschil. Ik hoop morgenmiddag even te kunnen vliegen om te kijken wat hij doet.....mooiste is natuurlijk als de 13x7 voldoende is....dan hoef ik nooit meer te landen haha!

Aangezien ik in het weekend van 12/13 oktober in Nederland ben, doe ik ook een keer mee.
Probleem is wel dat ik geen echte F5J-modellen meer heb (de Mandarin is verkocht), maar ik stel wel wat samen.
Ik hoop dat de aanmelding via F5J.nl heeft gewerkt. Het viel me op dat niet naar frequentie wordt gevraagd.

Juun

Back