19 juni 2011, Berenvliegen in Weert: piloten gevraagd

Ben ook net thuis na een super dag zonder 1 drup regen .

Heel veel gevlogen en het vliegend kruis hat ook premiere in Weert dit was extra gedaan voor Dave .
Deze is van Frank (Sanka)
De mijne is nog niet klaar.
full

Crosswind was af en toe lastig , heb met de Piper een paar start moeten afbreken , het vliegen zelf was geen probleem .

Dus volgend jaar gaan we er weer voor.
Nog dank aan het team van Weert , alles was goed geregeld .(en de poort zat niet op slot toen we kwamen)

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was enorm leuk geweest vandaag!
Ik was in naam van the Wings er voor het eerst bij dit jaar.
Vond het erg leuk en ook namens mij, dank aan het team van Weert voor de perfecte regeling!!

Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
Frank weer hartelijk dank voor deze mooie dag.
(en de anderen van de organisatie uiteraard)

We hebben weer veel snoep gedropped en beren gevlogen. Ook nog iemand kennis laten maken met de modelvliegsport in de vorm van vliegen met mijn toestel middels de draadloze leeraar/leerling set, die jongeman was zeer onder de indruk. Na een paar keer oefenen ging het best goed met het vliegen van hem!

Mijn vrouw heeft weer lekker gesmincked en kreeg dit keer hulp van Astrid en van mijn dochter dus die hebben weer mooie gezichten gemaakt.

Weer heeft zich super gehouden en de wind was minder sterk dan gedacht, soms wat crosswind maar dat mocht de pret niet drukken.

Tot volgend jaar!
Alex

Laatst bewerkt:
Zo, alles is weer opgeruimd. Je ziet er niks meer van dat we een evenementje hadden op de club.
Tja.. wat moet ik hier nog aan toevoegen. Het liep allemaal op rolletjes. Lachende gezichtjes en blije vaders en moeders. Daar doen we het allemaal voor.
Jammer van die crash van Pieter. Helaas gebeuren dergelijke onaangename dingen. Een geluk bij een ongeluk: er zat geen knuffel in.
Dames en heren gastvliegers, een dikke merci dat jullie er weer waren.
Op naar het berenvliegen 2011.

Grtz Frank

Ja, Weert had het weer goed voor elkaar.

Veel beren gevlogen en snoep gedropt.
Het was mooi droog gebleven, de bewolking mocht de pret niet drukken.

We hadden Dave mooi verrast met onze versie van het vliegend kruis, alhouwel we wel commentaar kregen dat de mijne te stil was in vergelijking tot Dave zijn oude.
Hij had hem wel even gevlogen, en hij keurde ons ontwerp goed.

Ook wij zullen er volgend jaar weer bij zijn.
Wij zijn dan mijn ouders (als support crew) en ik.

Frank.

Ja het was weer een lekker dagje, minder wind als gedacht iets te koud voor het jaar, maar dat konden de knuffels niet deren deze kwamen weer in grote getale.
Jammer van de kist van Pieter maar dan komt de Wilga tenminste af ;);)
Weert weer bedankt.

PS. Richard je had gewoon kunnen komen naar Weert geen regen en geen harde wind:D:D

Hoi allemaal,

ook van mijn kant niks dan lof. Het was een prachtige dag, ietsje koud voor de tijd van het jaar, maar het allerbelangrijkste : "geen druppel regen gevallen" !

Heel veel gevlogen en het vliegend kruis hat ook premiere in Weert dit was extra gedaan voor Dave .

Ja Johan, jullie hadden me goed te pakken. Maar mooi gedaan van jou samen met Frank om dit zelf zo te ontwikkelen.

We hadden Dave mooi verrast met onze versie van het vliegend kruis, alhouwel we wel commentaar kregen dat de mijne te stil was in vergelijking tot Dave zijn oude.
Hij had hem wel even gevlogen, en hij keurde ons ontwerp goed.

Frank, hij is nu volledig Davy-proof ! :-) Hij vloog heerlijk.
Tja, en het geluid, dat was echt wel typisch voor mijn vliegend kruis. Het njeng-njeng-njeng geluid zal ik nooit vergeten.
Mijn kruis is ondertussen vertrokken richting een Nederlandse flat. In de hoop dat ie gauw klaar is ! Er waren mooie beloftes, dus ik kruis de vingers... :-)

PS. Het hoogtepunt van de dag was toch wel toen ik mocht vliegen met de Twinjet van Hanzl, aangedreven met de kolibri-turbine ! Jippie...

Groetjes,

Davy

Jammer van de kist van Pieter maar dan komt de Wilga tenminste af ;);)

denk het niet.
de herbouw is alweer begonnen en de romp staat al weer in elkaar.
nog wat spanten maken (mis wat stukken) en dan de romp hier en daar wat verstevigen.
het is nu een puzzel met wat verstevigingsbalken langs de zijkant om het allemaal recht te houden.

komt goed....

snap nog steeds niet wat er gebeurde.
zal wel aan mijn t shirt gelegen hebben. die trek ik dus niet meer aan als ik ga vliegen

Laatst bewerkt:
Jaja Pieter..
Aan de achterzijde: Storing?
Aan de voorzijde: Nee, zo vlieg ik altijd!!

Da's toch wel een beetje het lot tarten... :mrgreen:
Succes met de reparatie. Ik heb begrepen dat ie al weer bijna in elkaar zit..

Hier een persberichtje van het knuffelvliegen:

Knuffelbeervliegen bij MBC Weert was een groot succes.

Afgelopen zondag 20 juni organiseerde de Modelbouwclub Weert weer het jaarlijkse knuffelbeervliegen.

Nog nooit gehoord van Knuffelbeervliegen? Dan kom volgend jaar maar eens kijken op ons mooie modelvliegveld.

De weersvoorspellingen waren niet optimaal. Er was regen voorspeld en er zou ook een ferme wind gaan waaien. Niet echt optimaal voor een dergelijk evenement. Gelukkig waren de weergoden ons goed gestemd. Geen regen en een matig briesje. Waarschijnlijk was dit te wijten aan het feit dat een aantal MBC clubleden eerder in de week een dozijn kaarsen had geofferd in een stuk of wat kapelletjes.

Maar liefst 112 knuffels hadden zich gemeld aan de incheckbalie. Daar werden de zogenaamde boardingpassen verstrekt door twee charmante dames. Op een groot bord werden de volgnummers bijgehouden door een vluchtleider en de kinderen die aan de beurt waren werden naar de modelvliegtuigen geleid. Daar werd plaatsgenomen in een van de 12 prachtige toestellen en toen ging het naar boven. Sommigen gingen zelfs over de kop en er zat zelfs een piloot bij die telkens in rugvlucht op een hoogte van 1 meter voorbij kwam. Heftig!

Ook waren er een paar knuffelwaaghalzen bij, die in een veiligheidstuigje onder aan een radiobestuurde helikopter gingen hangen.

Alle knuffels zijn weer heelhuids en zonder natte luier geland op ons veld.

De knuffels kregen na de vlucht allemaal een welverdiend vliegbrevet uitgereikt.

Een paar keer kregen de toeschouwers een demo te zien van twee rondfietsende smurfen, achtervolgd door niemand minder dan Gargamel.

En wat is nu een berenvliegfeest zonder het overbekende snoepdroppen.

Vier grote vliegtuigen hadden een bommenluik ingebouwd. Die kozen het luchtruim met aan boord elk een kilo snoepgoed. En boven het veld werd dit met een uitermate precisie uitgestrooid, waarna de toegestroomde jeugd massaal kon gaan zoeken. In totaal is er zo 10 kilo snoepgoed uitgestrooid. Fruitella bedankt!

De vliegclub van Weert had het dus goed voor elkaar. Het was een groot feest.

Volgend jaar gaan we voor de zevende editie. Wie weet zien we u met de kinderen en knuffels weer op ons veld.

Laatst bewerkt:
tja het was wat, kist de grond in en mijn para ook nog eens 3 keer niet open. (nog nooit gebeurd)
ik trek dat shirt dus niet meer aan he :-)

nou ja het was ondanks dat wel weer leuk om te zien hoe de kinderen soms wat aarzelend de knuffels mee gaven aan de piloten....

heeft iemand mijn taak als laagvlieger overgenomen:D Ik sta soms ook hele vluchten lang inverted overshoots te maken namelijk:mrgreen:

Wie o wie zou dat zijn geweest, maar frank heeft niet goed gemeten , wij zijn tot 30 cm gekomen !!!
Er zijn foto's van gemaakt , even kijken wanneer ik die ook hier zie.

De beren en ik natuurlijk......

GR vosje ;)

ps. de Film is nu aan het uploaden ,dus vannavond staat hij er bij.......

Wel fijn dat we altijd op pa en zoon kunnen rekenen.
En ook de vriendin is er altijd bij. Zij heeft zelfs bij ons 's morgens nog gekuist!!
Grtzz Frank

Rob, waar heb je mijn foto met cockpitkap op me hoofd gelaten:mrgreen:?

Tim

Back