19 juni 2011, Berenvliegen in Weert: piloten gevraagd

Frank,
Ik denk dat ik beter nu al afhaak, gezien de windrichting/sterkte, welke voor jullie veld ongunstig is.
Tel daarbij de regenkans op, en de bezoekersaantallen zijn gering.
Ik kan me ook gezien de twee belangrijke treffens de daarop volgende weekends geen schade permitteren aan mijn kisten....ben al druk genoeg!
Als ik jou was, blies ik het af, dan heb je nog tijd evt via de radio bezoekers te waarschuwen.
Pak gelijk een alternatieve datum. ergens in sept of zo.

Frank , de delegatie van The Wings komen .

Dit is onafhankelijk van windsterkte , windrichting , droog of nat .

Wij zijn niet bang voor een paar druppels mocht het zo zijn . :D

Mvg Johan

Vorig jaar hebben we ook om de buien heen gevlogen. Maar het was toch een leuke dag.

Dus ik sluit me bij Johan aan. Wij zijn er.....

Moet nog even een nieuwe ontvanger accu in de Big lift maken.... Dan kan ik de hele dag vliegen, zonder zorgen.....

Hey Richard, wat nou ??? :-)

Heb je geen kist die wat minder kwaad kan, die toch beren kan meenemen ?
We willen je er wel bij hé!

Regen of geen regen, dan komen we wel voor een pannekoek !

Groetjes,

Davy

Geen probleem Richard, volgend jaar een nieuwe ronde nieuwe kansen..
Davy, hou het dit jaar op hamburgers...

Bij de weg: de vliegbrevetten zijn dit jaar in de oranje kleur... (rara politiepet...)

CU on sunday
Frank

Ik had vanmiddag ook al gekeken en als ik het goed zie dan vlieg je dus aan richting de voorstehoutdijk ipv erover?

Bij de berenvliegmeetingen die we tot nu toe bij jullie hebben gehad kwamen we over de voorstehoutdijk binnen.

Zoals het er nu uitziet vliegen we over de Voorstehoutdijk weg. Dan zul je de wind ietwat cross hebben, maar als je start in de rechterachterhoek, dan kun je dat al een beetje opvangen. Binnenkomen doe je dus vanuit de richting Weert, hoppa over de sloot en netjes voor de voeten landen.
De voorspelling tot nogtoe is lichte regen en Windkracht 4.
Maar hoe vaak hebben we in het verleden niet gezien dat we toch mooi weer hebben?
Op de Pampa waren de voorspellingen ook niet om over naar huis toe te emailen, maar het is allemaal perfect goed uitgepakt. Is het niet Davy?

Laterrrrr...

Frank

Op de Pampa waren de voorspellingen ook niet om over naar huis toe te emailen, maar het is allemaal perfect goed uitgepakt. Is het niet Davy?

Frank, da's correct. Bij ons dachten we ook van "uh-oh, dit komt niet goed".
De voorspellingen waren erg slecht en toch hadden we een prachtdag !

P.S. Houdt de hamburgers maar al klaar ! :-)

Groetjes,

Davy

in ieder geval is Dean en kleine Jesse aanwezig om Bumba te laten instappen;) (weer of geen weer)
bumba.gif

Frank,

Wij zijn er morgen. Neem morgen niet de Volksplane of de Piper mee vanwege de crosswind en de harde wind. Dus het word gewoon de Big-lift waar ik ook de snoep mee kan droppen.

Met de Big Lift kan er gewoon met harde crosswind geland worden. Met de Piper kan ik dat ook wel, wel lastiger maar ik wil daar geen risico mee lopen. Met de Volksplane heb ik te weinig gevlogen om daar bij jullie bij windkracht 4 a 5 mee te gaan vliegen.

Zie jullie morgen en hopenlijk een beetje zon,
Uiteraard gaan Ilse en de kinderen ook mee,
Alex

ZO die hebben weer gehad, zal even aan het werk gaan met de filmpjes ,hopelijk vandaag nog , maar je weet nooit !!

Super dag gehad, de gehele dag door gevlogen , 112 knuffels zijn in de lucht geweest en allemaal waren ze blij ( de knuffels natuurlijk).

Gr vosje en jojo

Back