19 juni 2011, Berenvliegen in Weert: piloten gevraagd

Zo had ik dat nog niet bekeken Arjan.
Fantasie is grenzenloos.

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw
Gerard met je heli, kom maar gauw.. ;-)

Zo... we zijn weer een drietal maanden verder en het wordt langzaamaan tijd om dit evenementje een beetje in het zonnetje te zetten.
Een aantal maanden geleden hebben zich al diverse mensen opgeworpen om op 12 juli te komen vliegen. Hetzij met een vliegtuig, hetzij met een heli en een mandje (Gerard).
Over 7 weken is het zover.
Wie komt er naar Weert om te vliegen?

Grt Frank

Hey Frank,

als je met het "roze" de "oudheid" van mijn Smurf goed kan bedekken, dan ben ik er natuurlijk ook weer bij hé !!

Bij windstil weer (of toch bijna) gaat de Magician ook mee hoor !

Groetjes,

Davy

Weet niet of de kids dat leuk vinden als je de " Barbie Piper " omspuit .

67384a1c4021cc409.jpg

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Frank uiteraard ben ik en mijn vrouw er ook bij. Zorg jij voor de snoep? Ik heb nog een andere leuke optie, sinds kort kan ik met de Big-lift ook leeraar/leerling vliegen (voor de wat oudere kinderen). Het bijzondere daaraan is dat dit volledig draadloos gebeurt, systeem ACT. Ik ben het nu aan het testen en tot nu toe gaat het prima. Dus het lijkt me leuk om eens een aantal oudere kinderen zo aan het vliegen te laten proeven. Hoe sta jij daar tegenover?

Alex/Frank,

op zich een goed idee, maar ik denk dat je moet oppassen dat je het berenvliegen (het is ook voor de kleintjes...) niet gaat "vervuilen" met andere zaken.
In Oss doen we het LL/LS systeem ook (soms met 4 sets) maar dan tijdens "schoolsport" dagen, dan worden er speciaal kinderen uit de doelgroep(leeftijd) uitgenodigd.

Als je aan het berenvliegen bent, heb je al aandacht genoeg nodig, bvb in Helchteren was er steeds wel iemand tussendoor aan het rossen, en soms ook tegen het verkeer in, da's erg storend.

Een lesvlucht er tussendoor vliegen zou ik dus sterk ontraden.

We hebben inderdaad al wel aan die optie gedacht om de 'vaders' ervan te laten proeven via een kabelsysteem.
Misschien dat dit mogelijk is op rustigere momenten.
Maar het is precies zoals Richard al zegt: het berenvliegen gaat voor. En uiteraard snoepjesdroppen en d'r schijnen nog smurfen te komen vliegen. Ik denk dat we de dag wel gevuld krijgen...
Breng je lessysteem maar mee Alex. Wat later op de middag blijft dit een optie.

Grtzz
Frank

Klopt die redenering had ik zelf ook, het is en blijft een berenvliegactiviteit waar het zwaartepunt moet blijven liggen. Je zou het als extra element op rustige momenten of op inschrijving (met een tijdstip) kunnen doen. Ik neem het mee en we kijken wel hoe dat uitpakt en of er ruimte voor is.

Piloten Berenvliegen MVC Woerden

@Frank. Zoals je weet komt er ook altijd een delegatie vanuit Woerden en ook dit maal zijn ze er weer bij. Jeroen en Cees komen vanuit onze vereniging met hun kisten om mee te vliegen. je kunt dus rekenen op 2 kisten.

Olaf
(activiteitencommissie MVC Woerden)

Helaas not ... want het is altijd leuk ookal heeft knuffel al een brevetje. Dit maal gaat MIJN knuffel op kamp, dus zit er voor mij dit jaar niet in helaas.
Ik ga jullie heel veel plezier en natuurlijk het mooiste weer van de wereld wensen. Net als vorig jaar ... alleen ging het nadien zo hard onweren. :mrgreen:
Desondanks was het berengezellig.

Barbie Piper gaat vandaag eens zijn eerste vlucht maken .

67384a223b3d9adec.jpg

En dan is zij er klaar voor . :mrgreen:

Mvg Johan

wel heel houden he!!;)
we willen hem niet missen in Weert!

groetjes Erik

De Barbie is niet meer :confused:

67384a227cf0ba42c.jpg

67384a227cf0ec4e9.jpg

Er is tijdens het vliegen een strutz los gegaan .

Ik kan mij het alleen voorstellen dat de bout er niet ver genoeg in zat .
Bout en moer waren er niet meer .

Nu maar snel de andere piper klaar maken en voor de DA50 een nieuwe Piper zoeken .

Mvg Johan

:murder: shit zooi.. echt jammer Johan...

RIP Barbie

Nee.. die heeft flink wat averij opgelopen.
Sterkte Johan met dit verlies...
Maar je hebt nu nog een week of 6 om je andere Piper vliegklaar te maken.
Dat moet gaan lukken.
Succes ermee
Frank

Back