19 juni 2011, Berenvliegen in Weert: piloten gevraagd

Foto's:

berenvliegen001.jpg

berenvliegen002.jpg

berenvliegen004.jpg

berenvliegen005.jpg

berenvliegen006.jpg

berenvliegen007.jpg

berenvliegen008.jpg

berenvliegen010.jpg

berenvliegen011.jpg

berenvliegen012.jpg

berenvliegen013.jpg

berenvliegen014.jpg

berenvliegen015.jpg

berenvliegen016.jpg

berenvliegen017.jpg

berenvliegen018.jpg

berenvliegen019.jpg

berenvliegen020.jpg

berenvliegen021.jpg

berenvliegen022.jpg

berenvliegen023.jpg

berenvliegen024.jpg

berenvliegen025.jpg

berenvliegen026.jpg

berenvliegen027.jpg

berenvliegen028.jpg

berenvliegen029.jpg

berenvliegen030.jpg

berenvliegen031.jpg

berenvliegen032.jpg

berenvliegen034.jpg

berenvliegen035.jpg

berenvliegen036.jpg

berenvliegen037.jpg

berenvliegen038.jpg

berenvliegen039.jpg

berenvliegen040.jpg

berenvliegen041.jpg

berenvliegen042.jpg

berenvliegen044.jpg

berenvliegen047.jpg

berenvliegen048.jpg

berenvliegen049.jpg

berenvliegen052.jpg

berenvliegen053.jpg

berenvliegen054.jpg

berenvliegen055.jpg

berenvliegen056.jpg

berenvliegen058.jpg

berenvliegen059.jpg

berenvliegen060.jpg

berenvliegen061.jpg

berenvliegen062.jpg

berenvliegen063.jpg

berenvliegen064.jpg

berenvliegen065.jpg

berenvliegen066.jpg

berenvliegen067.jpg

berenvliegen068.jpg

berenvliegen069.jpg

berenvliegen070.jpg

berenvliegen071.jpg

berenvliegen072.jpg

berenvliegen073.jpg

Ik deed dit jaar voor het eerst mee en ik moet zeggen dat het wel heel aandoenlijk was als ze hun knuffel mee durfde te geven om een duosprong te maken met de prara's die toch mooi in de buurt van de kinderen weer landen.
En ook mooi was het snoep droppen om die kinderen allemaal te zien rennen over dat veld om er een paar te kunnen bemachtigen,kortom we hebben zeer goed genoten van deze dag en hopelijk tot volgend jaar met berenvliegen.

Zo, ook weer net terug.
Het was een vermoeiende dag, maar ook superleuk.
Leuke foto's Fabian. En ook super dat je was afgereisd naar het zuiden. Het was een hele onderneming om er te komen, maar je hebt het gehaald. Volgend jaar gewoon je vliegtuig meebrengen in je auto.
Over de discussie over veiligheid sluit ik me aan bij Arjan. Er waren soms wel 5 toestellen tegelijk in de lucht. De kinderen mochten bij de piloten gaan staan, maar daar had je meestal ook 2 ouders bij en soms wat broertjes of zusjes. Zo liep het inderdaad wel vol langs de kant. Maar alle piloten hebben ook alle veiligheid in acht genomen. Het blijft een aandachtspunt. Misschien een idee om een lijn te spannen waar alle bezoekers achter moet blijven en waar de piloten voor staan. Zo kunnen de kinderen toch in de buurt van de piloten blijven.
Volgend jaar komt editie nummer 6. Reken daar maar alvast op..

Frank

Sommige foto's zijn ronduit brilliant! Die pandabeer is superkomisch, maar zo zijn er meer.

Vind het echt een leuk evenement, leuke foto's en prachtig dat jullie dit doen! :thumbsup:

@henri,

bedankt hoor:), jammergenoeg was het best donker weer, en dan merk je toch dat je cameraatje van €100 toch minder gaat presteren(heb veel manueel zitten doen, ISO 80 bleek soms een beter resultaat te geven, maar dat varieerde ook weer..)

Foto´s

@Fabian: jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn. 2 van onze leden zijn wel geweest, Jeroen en Kees (en Ernst). Op onze website dus ook een berichtje geplaatst met 2 foto´s van jou met bronvermelding vanzelfsprekend!
Volgend jaar hoop ik er wel bij te zijn!
Wat een leuke foto´s weer. Er zullen heel wat mensen een mooie zondag hebben gehad ondanks het weer.

geen probleem hoor, zit geen copyright op die foto's:). Volgend jaar ga ik hopelijk met een vliegtuig die kant op.

Heb nu een heel jaar om te bedenken hoe ik makkelijk een knuffel kan vastzetten in de cockpit van mijn extra. Hebben jullie misschien tips Zijn toch echt maar kleine knuffeltjes die ik kan meenemen, dus hoeft niet al te ingewikkeld te zijn, gewoon een "klemmetje" om de knuffel op 1 plek te houden.

Nou.. de foto's kunnen er best mee door.

Alsnog wil ik alle piloten bedanken voor hun bijdrage. Zonder jullie is zo'n feestje niet denkbaar.
En ook wil ik met terugwerkende kracht Alex en Ilse (die weer perfect de kindertjes heeft geschmickt) feliciteren met hun 8e huwelijksdag vandaag! Er waren veel kindertjes op jullie feestje..;-)

Ja ik ben ook weer terug van een dagje BERENVLIEGEN in Weert en het was weer gezellig en de beren waren goed vertegenwoordigd, alleen was het wel eens moeilijk om het juiste kind te vinden waarvan de knuffel in het vliegtuig zat zo druk was het op de fly line maar ja het is allemaal goed gekomen en er zijn geen knuffels achter gebleven.
En Weert had de primeur dat er met een duro para gesprongen werd met een knuffel op zijn buik.

Het was weer toppie in Weert volgend jaar weer.

Ik heb ook genoten van het berenvliegen en de Piper hat het af en toe zwaar om de overgewichtige " beren " in de lucht te krijgen . :mrgreen:

Misschien een idee om een lijn te spannen waar alle bezoekers achter moet blijven en waar de piloten voor staan. Zo kunnen de kinderen toch in de buurt van de piloten blijven.

Frank

Waarom niet de mooie pits nemen voor het laden en lossen van de beren ?
Starten van de motoren buiten de pits en de kinderen met aanhang blijft binnen de pits .
De pits was vandaag eigenlijk helemaal leeg op een paar eenzame modelen na.

Mvg Johan

Is geen optie Johan.
Er zijn piloten bij die met hun grote toestellen wel meer dan 20 vluchten hebben gemaakt.
Twintig keer in en uit de pits is dan geen optie meer. Het wordt dan wel erg druk in die flessenhals.
Lijntje spannen lijkt me dan wel beter over de lengte van het veld.

Grt Frank

Als die " flessenhals " verder leeg is mag dat geen probleem opleveren .
Dat ligt dan aan de piloten .
Een lijntje spannen brengt geen veiligheid extra , dan staan er volgend jaar nog meer mensen .

De pits is toch gemaakt om het vliegen op jullie club veilig te houden .
En dan bij het berenvliegen met die vele kinderen en ouders staat alles op het veld . :rolleyes:

Mvg Johan

Alles is vandaag goed gegaan dat is het belangrijkste :yes: .
Zelf heb ik geen echte berenvlieg ervaring maar vind wel dat het kind van de knuffel bij de piloot moet kunnen staan (dat maakt het voor de piloot ook wat leukker)
Oefening Baar Kunst dus elk jaar een beetje Beter;););)

Ik zou de gene die gevlogen heeft (de knuffel plus zijn baasjes) onder begeleiding terug achter het hek brengen en dan een nieuwe knuffel met zijn supporters meenemen naar de piloot die de knuffel zijn de luchtdoop geeft) just my two cents

Het is jullie feestje dus jullie bepalen hoe het gebeurd . en dat doen jullie nu al enkele jaren met succes :worship::thumbsup:

berenvliegen010.jpg

Die kinderen hadden er zelf wel in kunnen gaan zitten ipv. de beer mee te geven.

Zulke plaatjes zijn toch goud waard..

Frank hartelijk dank voor de felicitaties en de mooie dag. Het weer werkte niet altijd even mee maar we hebben geen klagen gehad, beter dan voorspeld. Ik heb genoten van de dag en het droppen van het snoep blijft toch telkens erg leuk. Fruitella bedankt!!

Voor wat betreft de veiligheid is inderdaad een aandachtspunt maar wat je zegt veel toestellen tegelijk in de lucht maakt veel aanloop van kinderen, ouders, zusjes etc. Ik vind het idee van Johan nog zo gek nog niet. Ouders, kinderen en aanhang in de pits en toestellen buiten de pits laden met de beren en ook buiten de pits starten. Op een soortgelijke manier doen ze het ook bij Pampa's. Wat ook een aandachtspunt is (ik maak me er zelf ook schuldig aan) is met draaiende motor terugtaxien naar de pitslijn. 3x raden wat er kan gebeuren bij een zenderstoring.

Al met al een zeer geslaagde dag waar ik persoonlijk met alle tevredenheid op terug kijk. MBC Weert ook namen mijn vrouw en kinderen bedankt!

Alex

Back