1e F5b wedstrijd 2011 Dalfsen 23 april

Nog een weekje en dan is het weer zover, de 1e F5b wedstrijd in het seizoen. Dit keer zijn we te gast bij Regionale Modelvliegclub Friendship te Dalfsen.

De wedstrijd wordt ons aangeboden door Auberge 't Asje, waar na afloop een speciaal F5b menu voor de liefhebbers klaar
staat.

Voor wat betreft parkeren, in het verlengde van het veld en clubhuis geldt een parkeerverbod. Je mag hier wel snel je spullen even uitladen.

Wedstrijdleiding is in handen van Johan en de rakken worden bemand door Frank en Hans. Uiteraard zijn vrijwilligers nog steeds zeer welkom om Frank en Hans af te lossen en Johan bij te staan.

Een paar puntjes van aandacht om de dag lekker vlot te laten verlopen zijn wellicht wel nodig, zeker ook omdat er aardig wat vliegers lijken mee te gaan doen.

Zorg ervoor dat je spullen in orde zijn voordat je naar Dalfsen komt. Accu's geladen etc.

Er wordt door niemand gevlogen zolang alle spullen voor de wedstrijd nog niet gereed staan.

De inschrijving start om 10:00u en om 10:30u zal de wedstrijd beginnen. Inschrijven kan in het clubhuis bij Johan. Zorg ervoor dat je gepast geld (7,50), je KNVvL lidmaatschapskaart en een kopie van je WA verzekering bij je hebt. Geef ook aan of je een brevet hebt en of je een vaste helper hebt. Na 10:30u kun je je niet meer inschrijven voor de wedstrijd.

De eerste deelnemer meldt zich uiterlijk om 10:30 bij de wedstrijdtent waar de 2e ontvanger ingelezen wordt.

De procedure hiervoor is op aangeven van de wedstrijdleiding
Zender aan,
1. Motor uit.
2. Motor aan.
3. Motor uit.

Zodra de eerste deelnemer klaar is met de Afstandstaak starten de 2 minuten voorbereidingstijd van de volgende piloot. Zorg ervoor dat je op tijd bent voor het inlezen van de ontvanger en het vliegklaar maken van je model. Sta je niet klaar na deze 2 minuten voorbereidingstijd dan mag je niet meer starten.

Er zullen een startlijst en tijdschema bij het clubhuis aanwezig zijn.

Er zal niet meer gewaarschuwd worden voor het overvliegen van de safety line. Vlieg je tijdens de afstandstaak over de safety line dan wordt je vlucht geschrapt en krijg je hier 0 punten voor.

We vliegen waarschijnlijk 3 doorgangen waarvan er 1 als schrapronde zal tellen.

Na afloop van de wedstrijd ruimen we met z'n allen even de spullen op. Vele handen maken immers licht werk en het is wel zo aardig voor iedereen.

Aansluitend gaan we nog bij Auberge 't Asje eten. Piloten, toeschouwers, groupies, iederen is van harte welkom om mee te gaan. Geef het even aan bij GertJan of Johan als je mee wilt.

En als laatste de nieuwe regel wat betreft limiters. Iedereeen heeft het reglement voor 2011 natuurlijk gelezen. Op basis van de resultaten van het voorgaande jaar (>= 33 rakken) gaat de limiter verplichting gelden voor:
Gerben
JanWillem
Gert-Jan
Mark
Joris
Jos
Luc
Willy
Stefaan

Mocht je nog vragen hebben tijdens de dag, stap dan gerust op bijvoorbeeld GertJan/Gerben of Johan af.

Niet vergeten mee te nemen:
- KNVvL inschrijfkaart
- Kopie WA polis
- Zonnebril
- Volle accu's

Als je je niet in kan schrijven op de site (er schijnen wat probleempjes te zijn) dan even een mailtje naar info@f5b.nl

Nog een verzoek aan de "oude vliegers".
Er komen veel nieuwe mensen en geinteresseerden.
Probeer ze in ieder geval te woord te staan maar denk aan de veiligheid en aan je eigen spullen.
Heb je geen tijd of zin omdat je net voor de start staat, verwijs ze door naar Gerben, Johan of mij.

Er zullen info folders liggen, die kunnen uitgedeeld / meegegeven worden.

Iedereen een hele leuke dag, hou alles heel en ik denk dat de zonnebrand ook mee moet!

Nog even het etentje:
Ik moet voor 11 uur in de ochtend het restaurant inlichten hoeveel personen er komen.
Er is een 3 gangen keuze menu, je mag dus zelf kiezen.
Per persoon is het 24,95 (5 euro pp gesponsord) excl de drankjes.
Normaal delen we gewoon de rekening, dat ging vorig jaar prima en dan ben je zo'n 35 euro pp kwijt.

Grts Gert-Jan

Zoals ik in het andere draadje schreef;
Hey jongens, ik ben er de eerste wedstreid niet bij. Kon de 24ste niet vrij krijgen en de 23ste terug komen lukt niet.

Hoop dat jullie goed weer hebben (en wij ook in Engeland) en ben benieuwd naar de scores.

Groet, Jos

Moet je........

ook nog een verbindingskabel meenemen voor die tweede ontvanger?
Zo ja............"mannetje - mannetje".....of?

Liefst een Graupner verlengkabeltje aan de ontvanger, in het kanaal wat je voor het gas gebruikt.

Groet,
Gerben

Ja............

stekker in ontvanger snap ik, maar de andere kant van die kabel.................ook zo'n stekker of het vrouwtje?

gr
kees

Een verlengkabeltje gebruiken, dus aan de andere kant van het kabeltje een contrastekker.

Uit de gasbox komt dezelfde stekker als aan een servo zit, die moet je dus aan kunnen sluiten.

Groet,
Gerben

Waarschijnlijk gaan we nu linksom vliegen.
De piloot komt bij het clubgebouw te staan en dan vliegen we richting weilanden.
Ik heb even een schetsje gemaakt van hoe ik het parcour bedacht heb.
Aan de kant waar we vorig jaar starten komt nu de landingplek.

Voor bezoekers is dit spectaculairder, de modellen komen dichterbij, de wedstrijd is beter te volgen.
Maar natuurlijk alles onder voorbehoud, want ik weet niet of dit mogelijk is ivm de buren.

rmf.jpg

GJ

Uhh, hebben we er nou een 2e Jos bij?

Ik weet niet hoe hoog de zon al staat en of het inderdaad hinderlijk is.
Dat ga ik vrijdag bekijken.

GJ

met..............

excuses.................maar rakken vliegen met in het verlengde het clubgebouw waar iedereen zit lijkt me niet verstandig.
En inderdaad...........tegen de zon in.......

linksom moet ik nog snel gaan oefenen, sowieso wel handig om beide te kunnen

nog een vraag:
- mag de ""tweede ontvanger"" worden gevoed door een ontvanger-accu?

Scheelt een extra schakel actie bij de inlees procedure in geval van jeti ontv.

Ronald

Laatst bewerkt:
PL119:
excuses.................maar rakken vliegen met in het verlengde het clubgebouw waar iedereen zit lijkt me niet verstandig.
En inderdaad...........tegen de zon in.......

Je vliegt ruim niet het clubgebouw in, dat staat 50 meter rechts van je en de rakken vlieg je daar nog eens tussen de 50 en 100 meter voor.
Dus het rakkengebied ligt ver van het clubgebouw.
Tegen de zon zal wel meevallen.
Erger dan in Belgie kan het niet worden, daar vloog je het model op geluid in, je zag het gewoon niet meer als je omhoog ging.

Maar zoals ik al schreef, ik ga vrijdag kijken.

GJ

Ik zal komende week wel even contact opnemen met de club.
Ik ben er in de namiddag tot het donker word.

GJ

Wel GJ... even je 'ontjossen'... ben een doorzomerde Odoorner zondagsvlieger met zonnige blik!
Maar voor de niet doorlente-F5B-gespekte vliegers kan het een blind spot opleveren...
Bij een heldere hemel nochthans... Met wat wolken of een grijze dag valt het natuurlijk best mee... zolang het eten maar niet in het water valt... mag het van mij die dag een zonnetje zijn... niet?

Laatst bewerkt:
Back