1e F5b wedstrijd 2011 Dalfsen 23 april

Bas je kan je nogsteeds aanmelden hoor

Je dient alleen wel ff je knvvl nummer in te vullen voordat je je kan aanmelden :D

Dat staat op m'n brevetje... als het goed is...
Zal zo even in portefeuille kijken...

Knetters wat gaat de tijd hard... kist moet op de CG....
Waar is m'n parallelle Jeti R... ontvanger nu weer gebleven...
wie maakt die krengen zo klein... ook nog te pairen....:yes:

Laatst schoot mij een micro SD van 8 gig in het oog... was vroeger een schijf van een kilo!

Ha! Weer een accu vol... heerlijk zo een laadkabouter.

Laatst bewerkt:
Ja Luc, op jouw hadden we al gerekend, als Willy komt is Luc er ook, en omgekeerd.

We vliegen rechtsom, parallel aan de weg.
Linkerdeel van het veld is landingplek.

De voorzitter van de club (Gerard) zei dat de koelkast leeg moet en de gehaktballen en kroketten moeten ook op.

Ik ben morgen rond 9.30 op het veld.
Vergeet niet het volgende mee te nemen:

Brevet of voor niet KNVvL leden een kopie van je WA polis.
2e (gebonden) ontvanger om aan de gasbox te koppelen.
Volle accu's.
Lader en laadkabels.
Vleugelboutjes.
Petje of zonnebril.
7,50 inschrijfgeld
Zonnebrand olie.

Er komen mensen die geinteresseerd zijn om F5B te gaan vliegen.
Mochten ze bij de piloot of starttent willen kijken dan mag dat alleen onder begeleiding.
Toestemming vragen aan Johan, Gerben of mij.
Zie je iemand op het veld lopen die je niet kent en die niet bij een vlieger hoort dan moet je hem wegsturen.
Het zou zonde zijn van het vliegtuig als je de man of vrouw raakt.

Goede reis en tot morgen allemaal!

Gert-Jan

Heren,

Ik nuttig nu mijn laatste restje Grand Prestige en ga jullie zien tussen 09:30 en 09:45 met de Celica van mijn beste maat.
Een auto waar je niet in gaat zitten maar "aantrekt".

Een beste nachtrust en straks veeeel rakken gewenst.
Tot morgen.

Groeten,

Rob Hermens

Zo, mijn ontbijt is achter de kiezen, nu snel nog een mok koffie inschenken en op pad. Hopenlijk si het rond Arnhem niet al te druk.

Zo de Super hawk Heeft 36 rakken met 3,3 kw piek, 30 rakken met 2,2 Kw en 0 rakken met 2,4 kw ;)

Het was weer een fantastische dag op zich met veel problemen voor mij maar ach komt wel weer goed met een van de B vliegtuigen ;)

Voor de rest Jitze bravo voor je eerste wedstrijd gelijk 29 rakjes te pakken!

Ik wil iedereen bedanken die het mogelijk maakt om vandaag weer te mogen vliegen.!

Ik ben ook weer thuis na een heerlijk en gezellig etentje in "het Asje".
Een mooie afsluiting van een zeer geslaagde F5B dag.
Hulde aan de wedstrijdleider Johan en speciale dank aan Frank, Hans, Jan en Rob voor de hulp.
Er is een grote sprong voorwaarts gemaakt door de nederlandse F5B vliegers.

Willy en Luc zijn nog steeds een klasse apart maar (gelukkig) tellen zij niet mee in het NK.

De eerste 3 waren:
Gerben (Avionik B08)
Ronald (Raketenwurm 4)
Gert-Jan (Surprise 16)

De volledige uitslag zal binnenkort op de website f5b.nl staan.

Ik ga nu voldaan naar bed, helemaal top!!

Grts Gert-Jan

Wij zijn ook weer thuis.
Was weer een heerlijke dag. Iedereen nogmaals bedankt, wedstrijdleiding,organisatie, helpers op de rakken, RMF Friendship, de vliegers en de gasten. Weer een hoop lachende gezichten gezien, daar gaat het toch om op zo'n dag.
Moe maar voldaan, tikje verbrand en zo maar eens richting bed.

Groet,
Gerben

Voor de rest Jitze bravo voor je eerste wedstrijd gelijk 29 rakjes te pakken!
dat kwam natuurlijk door de goede coaching he! Dat heeft heel wat meters gescheeld op het B-rak.

Ik kijk ook terug op een heerlijke dag. Van tevoren twijfelde ik een klein beetje of ik het model wel goed beheerste na die 6 vluchtjes, maar dat viel gelukkig alles mee. In de derde ronde ook voor het eerst een beetje thermiek gepakt met de Hawk.

Vooral heel veel geleerd gisteren! Mark coachte goed en Hans en Frank kwamen ook met goede tips vanaf de rakken. Allemaal bedankt mensen! Ook de organisatie, de catering (was lekker:yes:) en alle vliegers (gezelligheid!).
En natuurlijk Gerben, waarbij ik de laatste 1,5 maand iedere week wel een keer over de vloer kwam...

Jitze, dat was een heel goed debuut.

Helaas wilde mijn eigen creatie niet doen wat ik wilde. De reden hiervoor moet ik zoeken in de slechte landing bij de 2de vlucht. Waarschijnlijk zijn alle servo's verschoven. Ook heb ik het idee dat enkele servo's tanden missen......
Tijdens de vlucht kwam ik trim naar links te kort, dus moest de stick altijd iets naar links houden. De komende weken gaan we er weer mee aan de slag.

Maar ach, de Siren deed het nog vrij goed voor een achterhaalt model, en ja, bijna de 20 rakken ermee geknakt in de derde vlucht, maar door 2 foutjes van mij lukte het net niet anders waren het er volgens mijn goede coach 21 geweest.

Laatst bewerkt:
Leuke dag inderdaad gisteren. Hele dag liep eigenlijk lekker snel door, misschien kunnen we ooit nog wel naar 4 ronden toe gaan. Dit keer gelukkig ook niet verbrand. Heeft dat toch weer zo zo'n voordelen als je in het start tentje zit. Bij 't Asje was het ook weer erg leuk.

Er was wel 1 keer iemand die 0 rakken uit z'n stijgvlucht wist te halen. Daar werd met motor aan het rak in gevlogen (en niet terug gegaan) en op onderste 2 rakken was een cut op base b (en niet terug gegaan). Weet niet of de coach hier aan het slapen was of de vlieger.

Volgende keer is het wel handig als je voor de inschrijving alvast wat 'teams' samenstelt met een vlieger of 3 die elkaar bij de wedstrijd helpen. Daar houdt de software tijdens de loting dan rekening mee.

Laatst bewerkt:
Het was gisteren een heel fijne dag . Het is zeer leuk om te zien hoe jullie op zo een korte tijd zo een hechte groep hebben.
Dalfsen is een top locatie om wedstrijd te vliegen.
Het diner in het "het asje" was ook heel goed.
ik kijk al uit naar de volgende.
grtz,
Luc

Ik ben nu mijn huis aan het schoonmaken en her-indelen.
Vanmiddag haal ik de F5B zooi weer uit de auto, dan zal ik de scores aan Mark doorgeven zodat ze op de site komen.
Foto's wordt aan gewerkt, de promofilm zal binnenkort ook wel op de site verschijnen.

In de komende editie van Modelbouw Aktueel staat een verslag van de wedstrijd in Dalfsen en een stukje over de techniek.
Allemaal dus de MBA kopen ergens begin mei, of een abonnementje nemen want MBA volgt F5B op de voet.

Grts Gert-Jan

Heren het was weer een Top Dag gisteren !!!

Jitze, was een hele goede binnenkomer, deed me denken aan iemand van vorig jaar;)

Theo, Jammer van de Rapster maar met de Oude Siren ging het zeer netjes

Gerben, Tja onze INTIMMIDATOR! 44 rakken ................

Luc, Zo ziet perfectie er uit

Willi, Zo ziet een agressieve perfectie eruit

Kees, Niet slecht niet slecht

Maat van Kees , erg mooi rond gevlogen

Ronald, De RW 4 liep erg hard

Joris, Jammer dat je RW4 nog in rep. mode lag, maar je vliegkunst met de Oh
zo degelijke Scorpio mocht er echt zijn

GJ, Lekker gevlogen en heeft zichzelf 400E bepaard.

JanWillem, Wat een Raket was die Avionik................... hij bleef maar gaan.

Mark, 36 rakken jongen ! top word tijd voor een echt toestel;)

Verder Johan bedankt en de Club Dalfsen, T Asje en iedereen die ik vergeten heb.

Gr Frank

Laatst bewerkt:
Ik heb net de logfiles nog even doorgenomen en een paar kleine correcties gedaan in de uitslag. Maakt voor de totaaluitslag niet uit.

Wel een paar tips vooral voor de coaches.

- Je mag maar 10 stijgvluchten maken tijdens de afstandstaak.

- Motor Aan het rak in -> Terug en opnieuw invliegen (anders mis je 2 rakken)

- Cut op A of B -> Terug en langs het rak gaan (anders mis je 2 of 3 rakken)

- Motor Aan bij rakken uit -> Gewoon doorvliegen, rak ben je al kwijt.

Laatst bewerkt:
Ja... kan alleen maar bevestigen. Een heerlijke dag. Prachig schouwspel. Indrukwekkende kisten en vliegprestaties.

Zelf tevreden gevlogen, helemaal onderin het veld, competitie was niet het devies. Met een handicap regel van 1:3 hadden er er vast 39 rakken in gezeten :yes: ...daar ik maar met slechts 480 gecertificeerde rendements wattjes aan de beting vlieg :rolleyes:

Wel wat vliegfoutjes gemaakt... en daarmee geleerd... is de kist nog niet optimaal in z'n trim... maakt niet uit. Ik voor de vlieger geldt... héééééél veel oefenen.

Heb met vertrouwen gevlogen, ontspannen en onbevangen m'n rakken gestapt. Goeie coach -dank Ronald- en begeleid door Rob in de zweeftaak. In de derde ronde na stijgvlucht een volledige thermiekbel ter beschikken, en uitgenut.

Afsluitend het natafelen bij het Asje. Het is goed toeven tussen een gezellige club mensen.

Back