1e F5b wedstrijd 2011 Dalfsen 23 april

Zo jongens, dat zijn wel een boel meer rakken dan afgelopen jaar!!!

Ben benieuwd hoe het over een paar maanden gaat.

Jos

Mooie foto hoor!

Alle props zal je zo zien hangen.
Een versetzte sluit mooier aan maar kan nog steeds hangen.
Een iets lichtere prop (gewicht) zal ook ietsje helpen maar hij klonk goed, vloog goed, dus ik zou gewoon deze prop laten zitten.
Je moet gewoon sneller vliegen!

GJ

Een goede Sergey prop heeft net genoeg frictie zodat de hoek (flink wat meer dan een RFM) de prop wel doet openen en ook dicht klappen maar de prop blijft na het dicht klappen dicht zitten door deze frictie.

Ik zou me er niet te veel druk om maken totdat je net zoveel rakken vliegt als Gerben.

Die Gerben.....

Mijn weekend was een beetje in het water gevallen. Mijn vader lag in het ziekenhuis. Had al bijna het vliegtuig genomen naar huis maar toen ging het alweer wat beter. Heb een hekel aan ziekenhuizen maar was wel gegaan voor hem. Ga er volgende week wel naar toe, hij is nu thuis.

Op het nippertje toch maar naar de wedstreid in de UK geweest waar tijdens de 1ste ronde mijn kist in een bocht ineens een rare maneuvre maakte. Net alsof hij over een kant weg viel (overtrokken). Later bleek dat 1 van de aileron servo's een nieuw midden had. Romp lekker in de kreukels, prop, regelaar een accu ook beschadigd. Tja, zonder standby model heb je dan 1 keuze. Repareren of naar huis. Dus met een beetje CA en wat tape vloog ik ronde 2 met een dikke lading adrenaline. Dat ging matig, op het einde toch wat fouten en dan ook nog eens de 10 minuten niet vol gemaakt. Ronde 3 wilde de motor niet starten. Bleek later door de Unilog te komen, die zat al bij 6873 W.min terwijl de accu 100% vol was.

Volgende keer beter?

Jos, sterkte met je vader.
Prik door het fenomeen ziekenhuis heen, richt je op je vader. Rest doet er niet toe.
Gr Bas

Jos,

Dat is meervoudig balen. Hoop dat het je vader inmiddels weer wat beter gaat en dat hij goed herstelt.

Heb je met de RW4 gevlogen? Welke servo's heb je erin?

Groet,
Gerben

Tja, achteraf had ik om 06:00 s'morgens een vliegtuig naar huis moeten nemen en dan was ik er tenminste bij geweest. Aan het einde van die dag was het eigenlijk al wel weer OK met hem. Daarom ben ik uiteindelijk niet gegaan. Wel de hele dag aan de telefoon gehangen.

Gerben, het was mijn RW2 hybride model wat is gecrashed. Daar zaten 5x Hyperion DS09AMD in. In de RW4 zitten of dezelfde of de Graupners in de vleugel, dat weet ik eigenlijk niet.

Het zet je wel aan het denken, een klein probleempje met een servo of de Unilog en je zit diep in de problemen. Ook al heb je de aandrijving goed voor elkaar, er kan nog steeds zo maar iets fout gaan. Dan is het van belang dat je een reserve model hebt en ook meer dan het minimum aantal wedstreiden vliegt.

Zo de uitslag die op www.f5b.nl staat is nu helemaal correct. Er zijn een paar kleine wijzigingen in geweest bij de landingspunten voor Jitze en Mark en een rakkenwijziging in ronde 1 voor Joris en Marcel als gevolg van en storing tussen gasbox en computer.
NK punten moeten nog bij Gerben beginnen, is Mark nog mee bezig.

Laatst bewerkt:
Er was wat verwarring bij het invullen van de scorekaarten.
Als je in de 10 meter cirkel landt krijg je 30 punten.
Enkele mensen die de puntentelling kennen vulden het aantal punten in.
Ik heb de kaart nu duidelijker gemaakt, we vullen METERS in.

scorekaart.jpg

Gert-Jan

Vandaag met inladen van de modellen kwam ik erachter dat ik zaterdag heel veel geluk heb gehad met de Siren. De plastic kwiklink op de servo van het hoogteroer was niet goed gesloten. Dit voelde ik toen ik de romp bij de staart optilde.

TC01, sorry maar plastic kwiklinks horen gewoon niet op dit soort modellen.

Jos,
Vwbt minimum aantal wedstrijden vliegen: wordt nu wel een beetje krap voor je ivm wk selectie. In de UK heb je geen wedstrijd meer "over", in NL zou je nog 1 schrap kunnen behouden als je nu alle wedstrijden meevliegt. Ben je er al uit in welk land je je wilt gaan kwalificeren?

Groet,
Gerben

Gerben, ik denk dat ik er wel over uit ben. Geen van allen.

Denk dat ik mij stort op het vliegen van de open cup voor het WK en die wil ik dan ook winnen.

Voor mij zitten de kosten in het inschrijven en het verblijf wat betreft het WK. Ook kan ik een week vakantie goed gebruiken met de vrouw. Het ticket kost mij niet zoveel dus daarom hoef ik het niet te laten. Dan is het vliegen van enkel de open cup niet zo een slechte compromis.

Jos

Back