Wat een fantastische dag vandaag, en dat nog wel op vrijdag de 13e...
Maar het moest er toch maar van komen, alles goed na gelopen, checklist gemaakt om niets te vergeten, alles inladen en dan met goede moed naar het veld.
Alles rustig met mijn clubgenoot in elkaar gezet en gecontroleerd, te beginnen met de reikwijdte test, ik had er een nieuwe antenne op gezet met verend voetje, toch bleek dat mijn ontvangst niet optimaal was.
Na wat analyse kwam Eric met het goede idee om de antenne te verplaatsen zodat de antenne in de romp wat minder gelust zou zijn, en dat hielp aanzienlijk !
Toen getankt, de jetcat gestart, en besloten dat ik hem zelf zou invliegen, le moment supreme...fantastisch gewoon, veel adrealine !
Wat bijtrimmen, en vrij snel half gas en wennen aan het vliegbeeld, het silhouet is toch anders dan ik gewend ben met bigscales.
Timer op 6 min. gezet vanaf start up, weinig tijd om te bekomen van de start moest ik me weer opladen voor de landing, wat komt hij snel binnen ! dat was best ff slikken, doorstart gemaakt en we hadden nog 1 minuut, ik besloot toch maar gear up te landen om de gear te sparen,
Landing was snel, een van de spannendste momenten uit mijn modelvliegjaren, maar met goede afloop !
Kortom, wat is jetvliegen gewelllldig ! Had dit niet zo verwacht...totdat je zelf eens kan sturen.
Hopelijk volgen er meer van deze mooie nazomer dagen,
Hier wat foto`s,
Feel free to comment !
Jochem
preflight met Eric
wat zijn we blij
en nog een keer..