1e low-budget Quadcopter project

Onstabiliteit

Vandaag de gains aangepast:

Eerst op:
120-120-120-120
120-120

Quad reageerde erg sloom en op 3 meter hoogte begon hij plots weer te wiebelen en crashte.

vervolgens op advies naar:
150-150-150-150
120-120

Quad was nog niet de lucht in en begon direct te wiebelen en crashte. (zie filmpje)

Blijkbaar kan ik beter meedoen met het record quad-crashen.

Wat verder nog steeds vreemd is dat bij het opstarten niet alle 4 de motoren beginnen te draaien.
Zodra hij in de lucht komt hangt hij eerst stabiel en daarna "knakt" er iets.

Laatst bewerkt door een moderator:
je moest ook niet alles op 150 zetten, enkel BASIC gains. niet vertical en yaw;) en die wiebel die jij hebt op het filmpje, heeft niets te doen met gain afstelling! zoiezo meot je denk ik je esc ff opnieuw calibreren, en doordat 1 zolaat opstart zou dat ook wel eens je probleem kunnen zijn...

Heb je alle ESC's succesvol gecalibreerd? Op het filmpje lijkt het of 1 ESC een hele korte range heeft.

Nee heb net alle ESC's nogmaals nagekeken en staan alle 4 hetzelfde.
Brake: On
Battery type: Li-xx
Cutt Off Type: Cut-Off
Cut Off Voltage: Low
Start Mode: Normal
Timing Mode: Low
Music: off
Gover Mode: Off

Verder zie ik iets in de TX-monitor waar ik de aandacht voor wil hebben:

Even een vraag:

Ik zag dat mijn Trottle en Eleron reverse bewogen dan de reactie op het scherm. Als ik Trottle gas gaf, ging het balkje van de TX-monitor naar links ipv rechts.
Dit klopt toch niet?

Ik heb deze beiden dus op reverse gezet. Dat moet wel, want als ik mij Trottle in de normal-mode laat staan en de breaks eraf haal, staat hij direct volgas.

Nee heb net alle ESC's nogmaals nagekeken en staan alle 4 hetzelfde.
Brake: On
Battery type: Li-xx
Cutt Off Type: Cut-Off
Cut Off Voltage: Low
Start Mode: Normal
Timing Mode: Low
Music: off
Gover Mode: Off

Dat zijn de instellingen. Throttlecalibratie is heel iets anders. Wat voor esc's heb je?

Mhm mooie feedback. Daar kan ik wat mee.
Blijkbaar is er dus bij de ESC's iets fout gegaan.
Hoe calibreer ik de regelaars in deze configuratie?
Throttle volledig open en spanning erop, maar bij welke piepjes moet ik de throttle terug zetten?

Gebruik Hobbywing 18a regelaars

UPDATE

Alle 4 de regelaars zijn nu hetzelfde gecalibreerd.
Vond een link over deze regelaars.

Wel staat de Trottle in de instellingen op reverse.
Alle 4 de motoren starten nu gelijk en zoals ik het nu kan zien, werken de gyro's ook correct.
Kan nu ivm de regen niet vliegen en moet er een beschadigde prob vervangen worden.
Zal komende week wat extra's aanschaffen.
Hoop dat het correctiegewiebel nu weg is.

Laatst bewerkt:
Back