Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
na het ontwerp te hebben overgenomen van internet van hannesie.(met papier en potlood van het beeldscherm dit gaat heeeel goed.niet te hard duwen.) op het werk even laten uitvergroten op blik overgenomen knippen en schuren en klaar,snijden maar.
dan is dit het resultaat
rechts het klad wat ik overgetrokken heb,de rest heeft mijn collega voor mij geregeld
aan het snijden gegaan, nog even een korte inspectie van mevrouw poes.
dit is dan de staartdrijver het model nog wat aangepast. (gewicht 9 gram kaal)
hier de hoofdrijver alles is prima gelukt(gewicht 44 gram per stuk kaal)
Heeee das mooi eeeehhhh vervelend eeehhhhh toch niets ernstigs. Wanneer gaat het gebeuren, zal van de week de onderdelen uit de tekening halen en Rob vragen volgende week te frezen, klinkt dat goed.
Is kijken of dat wil lukken zou mooi uitkomen heb zelf geen tijd voor de Nieuport en heb die daardoor in de wacht gezet i afwachting van.
Heb de Fiat ook bijna klaar en wil die eerst gaan bouwen vanwege de wedstrijden.
Hoi Ton,
ik wordt 10-3-2008 geholpen.
Het is een dagopname dus ben dezelfde dag weer thuis.
Ik moet minimaal 3 weken revalideren om weer een beetje normaal te lopen en dan nog de rest van de revalidatie.
Ik dacht bij mezelf dat dat wel te doen was in 3 weken tijd.
Ik heb de Pup verleden jaar toch ook in 3 weken vliegklaar gekregen.
Als alles een beetje redelijk past dan is dat met CA lijm goed voor elkaar te krijgen.
ZO,heb ik het toch voor elkaar dat de NIEUPORT gebouwt gaat worden.
Vluchten kan niet meeeeeeeeeeer!
Zou niet weten hoeeeeeeeeeeee.!
Gaat goed komen!roost:
Alles op traditionele manier bouwen en uiteraard ook vliegen.:music::celebrate:
JOEPIE, de vergunning is binnen en getekend
Nu nog super mooi weer bestellen voor die dag(ik ga de weergoden verwennen denk ik)!
Hoop dat het weer een fijne en gezellige dag gaat worden.
Dat is super, misschien ook nog even een keer met een kanalen scanner daar checken om zeker te weten dat alleen kan 80 problemen geeft.
Had daar storing op kanaal 80 en ben tot de slotsom gekomen dat het niet de zender of ontvanger is, want dat werkt verder op andere lokatie's prima.
Ga maandag mijn 2.4 set in bestelling zetten, kunnen als je knie wat beter gaat weer eens gaan waterfladderen en misschien ook de Nieuportjes invliegen.
Laten we eerdaags even een niewe topic starten van de Nieuport en daar van de echte info in verzamelen.
Dan ga ik daar ook wat overzichtplaatjes van de constructie en onderdelen in plaatsen zodat jij de onderdelen voor de bouw kunt herkennen.
Berto,
Beter nog niet afzeggen zou nog een mooie uitwijk kunnen zijn als het weer tegen zit, je weet maar nooit of het nog te pas kan komen.
Hoi Ton,
lijkt me een goed plan om binnenkort een draadje te openen van de NIEUPORT'JES.
Als het allemaal meezit zouden die twee kistjes tussen de 2á3 weken vliegklaar moeten zijn.
We moeten wel even bepraten wat voor bespanning(ik ben voor japanse zijde) en hoe we de besturing gaan installeren.
Ook de afwerking heeft zorgvuldige aandacht nodig(weatheren).
Als aandrijving ga ik uiteraard een buitenloper erop zetten met een dummy rotatiemotor(ik ben al bezig deze te maken voor de Pup.Had er één op zitten maar is uit elkaar gespat).
Ik heb geen kanalen checker.Misschien kan jij er aan één komen!
Wat die opmerking van je dat Berto de lokatie nog niet moet anuleren vindt ik een goed plan.
Het kan zijn dat er op die plek wel te vliegen is als hier in het westen het weer het niet toelaat!
IK heb trouwens voor de volgende schaal en warbird meeting in Oss als die er weer komt al een hele mooie kist in de planning staan.Een Fiessler Storch van Svenson.
Ben er toevallig aan gekomen op marktplaats voor weinig vindt ik en heb dus echt massel.
Ga vanavond verder met de onderdelen en heb ze allemaal uit het model gehaald. Moet ze alleen allemaal nog in orde maken voor het frezen is nog wel even wat werk. Verwacht morgen de tekening naar Rob te kunnen sturen voor het frezen. Wie weet sta ik volgend weekend met de onderdelen bij je op de stoep zou wel lachen zijn. Japanse zijde is prima heb ik dacht ik ook nog geel van liggen maar geen creme, denk dat Oratex of zoiets ook prima voldoet we kijken wel. Ja buitenloper en ja stermotor erop zou zeker stoer zijn.
Besturing moeten we echt even voor gaan zitten Rotterdam is niet ver gaan we dan bekijken hoe we dat gaan oplossen.
Ooo nee weer een nieuw project en dan nog wel een Storch van Svenson.
Heb een aantal keren met zo'n kist gevlogen en deed het erg leuk met een Enya 15 cc 4T. Daarna zelf een vliegklaar overgenomen maar zat een Webra 15 cc 4T in die voor geen meter liep en heb tot mijn spijt het spul maar verkocht.
Ik ben vandaag weer even wezen kijken hoe de omgeving er nu voor staat.
Het is vandaag windkracht 5 uit het westen en dat zou op die dag de uitstekende windrichting zijn wat betreft het opstijgen en landen.
Zoals op de foto zijn de golven deze hoogte wat naar mijn idee geen probleem maag opleveren.
De wind staat in de lengterichting van het strandje.
Ook is de drijflijn niet meer op dit moment aanwezig dus dat is goed(hopende dat ie op 26-3 ook nog niet aanwezig is maar daar ga ik naar informeren)
Hier nog even een foto van het strandje waar de vliegtuigen in het gras neer gezet kunnen worden.
Dan blijft het zand vrij van neergestalde vliegtuigen en heb je ruimte zat om te kunnen landen op het water en als het moet i.v.m een noodsituatie op het strandje!
De graafmachines zijn er niet meer en alles is in de omgeving zo goed als geëgaliseerd.
IK heb er erg veel zin in en bij mij kan het niet snel genoeg 26 april zijn!