2.20m Pitts Python, zelfbouw

Beetje wel ja.

Ben weer eens aan het verhuizen...

Ondertussen al wel verder hoor. De "boot" is af en de romprug om van de boot een vliegtuig te maken is in de maak. De bovenvleugel is beplankt..

Dus wel progressie maar rustig aan. Zoals jullie van me gewend zijn :)

er lopen een paar schoenen naast je, kerel :murder:

HUH??

Afin. Na een zomer vliegen tussen de verhuizing en het klussen door en naast het in orde maken van een babykamer toch nog tijd gevonden voor wat hobbywerk.

Zie hier de romp in ruw-ruwbouw. Geen cockpitkap, geen motorkap en nog geen aansluitingen naar de vleugels. Kielvlak moet nog voorzien worden van scharnierlijst maar de vorm zit er toch al aardig in.

full

Mijn grootste probleem was de romprug. Hier gebouwd uit spanten, liggers en 1.5mm balsa. De Extra had een schuimen kern met balsa. Veel makkelijker bouwen maar de grote vraag is... Waar haal je een brok piepschuim van 30x30x850??? Wie o Wie weet het want dan ga ik daar misschien nog eens mee testen.

Landingsgestel van KHK, startwiel MJ Oostveen Design :).

Aan te pakken klussen:
- Scharnierlijst kielvlak, ik ga hol in bol proberen
- Middensectie bovenvleugel
- Cockpitkap ontwerpen \ zoeken
- Motorkap maken

Vooral die laatste twee zijn nog even een raadseltje. Ik heb wel wilde ideen, maar als iemand ook suggesties heeft dan hoor ik het graag. Hoe maak ik snel \ handig een mal voor de motorkap en hoe constueer ik een cockpitkap die open kan tot aan het brandschot. Ik wil een goede toegankelijkheid vandaar.

Groetjes

Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar haal je een brok piepschuim van 30x30x850??? Wie o Wie weet het want dan ga ik daar misschien nog eens mee testen.

Gewoon een paar van die gamma platen op elkaar lijmen met een zachte lijm? (bijv houtlijm)

Ik zie geen foto's, klopt dat?

bedoel je cm of mm mark ?

ik weet dat Kurt Rombouts ergens grote brokken piepschuim gaat halen voor vleugels te snijden. Geen platen maar echt blokken van 1m²

als zij het niet hebben vergeet het dan maar:):))
Harolds Grafik voor Airbrush - Schildermaterialen - Tekenmaterialen - Papier - Maquetebouw
maquette maquetteschuim bij Harolds Grafik

HUH??

Afin. Na een zomer vliegen tussen de verhuizing en het klussen door en naast het in orde maken van een babykamer toch nog tijd gevonden voor wat hobbywerk.

Zie hier de romp in ruw-ruwbouw. Geen cockpitkap, geen motorkap en nog geen aansluitingen naar de vleugels. Kielvlak moet nog voorzien worden van scharnierlijst maar de vorm zit er toch al aardig in.

full

Mijn grootste probleem was de romprug. Hier gebouwd uit spanten, liggers en 1.5mm balsa. De Extra had een schuimen kern met balsa. Veel makkelijker bouwen maar de grote vraag is... Waar haal je een brok piepschuim van 30x30x850??? Wie o Wie weet het want dan ga ik daar misschien nog eens mee testen.

Landingsgestel van KHK, startwiel MJ Oostveen Design :).

Aan te pakken klussen:
- Scharnierlijst kielvlak, ik ga hol in bol proberen
- Middensectie bovenvleugel
- Cockpitkap ontwerpen \ zoeken
- Motorkap maken

Vooral die laatste twee zijn nog even een raadseltje. Ik heb wel wilde ideen, maar als iemand ook suggesties heeft dan hoor ik het graag. Hoe maak ik snel \ handig een mal voor de motorkap en hoe constueer ik een cockpitkap die open kan tot aan het brandschot. Ik wil een goede toegankelijkheid vandaar.

Groetjes

Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
-cockpit,ofwel zoals de romprug,met spanten en balsa bedekking,ofwel tempex beplankt en waar de cocpit dan op zit/aansluit.
-motorkap,laat eventueel een kunststof mal draaien,wil dit eventueel wel doen voor je.Dan heb je een mooie mal waar je verder mee kunt.

Groeten

-cockpit tempex beplankt en waar de cocpit dan op zit/aansluit.

Maar hoe lijn je het kunststof aan de tempex met houten constructie zonder dat je ongewilde overgangen en randen krijgt??

Waaruit zou je dat het beste kunnen draaien?? Het is een homp van 330mm rond en ongeveer 300mm lang...

Groetjes

mark

materiaal weet ik niet,de afmetingen is geen probleem

als de romp met cockpit mooi rond is,kun je da mal toch passend maken en heb je geen wilde overgangen?

Groeten

hey mark ,

wat is de diameter van de ronding waar de motorkap op komt.
ik ben ook een python aan het bouwen en ik heb een adres in de VS waarvandaan ik mijn motorkap en cockpitruit heb besteld .
ik was incl de verzending en belastingen op schiphol € 70,- kwijt ,daar ga je toch niet zelf voor staan klooien met een mal enzo?
kijk even naar het volgende..........

23rmgc3.jpg

2q0vhoz.jpg

iemcud.jpg

als jij de maat doorgeeft dan meet ik die even bij mijn spullen en misschien heb je er wat aan.
als de motorkap iets te groot is kun je er een stukje tussenuit slijpen en met een glasweefselmatje en epoxi weer verbinden.
hoor het wel.
mzzls...............

Back