De vraag is eigenlijk hetzelfde als dit topic: 2-3s-lipos-gelijktijdig-op-%E9%E9n-lader maar omdat ik die niet wil gaan kapen, stel ik hier mijn eigen vraag.
Ik gebruik alleen 4S lipos van 5000 mAh.
Ik heb een Robbe Power Peak C8 EQ-Bid 230V/12V (180W)
Hier zit een balanceerboardje bij.
Nu heb ik 2 opties:
1. Ik kan beide lipos 2C gaan laden (dit kan volgens de fabrikant)
2. Ik kan beide lipos tegelijkertijd 1C gaan laden
In het hierboven genoemde topic las ik dat er parallel boards zijn om 2 dezelfde lipos te laden. De 2 lipos zijn gematched staat op de verpakking.
Sluit je deze aan op de het balanceer board van de lader of rechtstreeks op de Robbe lader en dan op het parallel board sluit je voor beide lipos een balanceer board aan?
Dus: lader - parallel board - 2x balanceer board - op elk balanceer boardje een lipo?
Het is misschien een beginnersvraag, maar ik vraag liever wat teveel dan dat ik wat aanklooi en vervolgens er weer een huizenblok weggevaagd is
Zijkant van de lader:
Ik gebruik alleen 4S lipos van 5000 mAh.
Ik heb een Robbe Power Peak C8 EQ-Bid 230V/12V (180W)
Hier zit een balanceerboardje bij.
Nu heb ik 2 opties:
1. Ik kan beide lipos 2C gaan laden (dit kan volgens de fabrikant)
2. Ik kan beide lipos tegelijkertijd 1C gaan laden
In het hierboven genoemde topic las ik dat er parallel boards zijn om 2 dezelfde lipos te laden. De 2 lipos zijn gematched staat op de verpakking.
Sluit je deze aan op de het balanceer board van de lader of rechtstreeks op de Robbe lader en dan op het parallel board sluit je voor beide lipos een balanceer board aan?
Dus: lader - parallel board - 2x balanceer board - op elk balanceer boardje een lipo?
Het is misschien een beginnersvraag, maar ik vraag liever wat teveel dan dat ik wat aanklooi en vervolgens er weer een huizenblok weggevaagd is

Zijkant van de lader:

Laatst bewerkt door een moderator: