Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Alexzzz zei:MikeV4 zei:bij een te lage spanning in een accu gaat de andere accu er voor bij leveren (ahw gaat die de andere laden).Tenzij je er een schakeling in inbouwt die een van de accu's selecteert.
Dat klopt, maar dat duurt zo ontzettend lang dat je de rest van de dag nog kunt vliegen ermee :wink: (beter van niet, maar het kán wel)
Ik zal het artikel even proberen opzoeken....
Grt.
Zo lang als je de accu met de laagste capaciteit maar niet helemaal leegvliegt is dit inderdaad geen voorwaarde.br@m zei:Ik ben het ook niet eens met Corrien dat de accus van exact gelijk type (capaciteit) moeten zijn.
Corrien zei:Doen jullie hier een wedstrijdje sneltypen of zo? Dit tempo hou ik in ieder geval met twee typvingers niet bij. Tegen de tijd, dat mijn bericht er staat zijn we al een pagina verder :cry: .....
Zo lang als je de accu met de laagste capaciteit maar niet helemaal leegvliegt is dit inderdaad geen voorwaarde.br@m zei:Ik ben het ook niet eens met Corrien dat de accus van exact gelijk type (capaciteit) moeten zijn.
Corrien zei:Doen jullie hier een wedstrijdje sneltypen of zo? Dit tempo hou ik in ieder geval met twee typvingers niet bij. Tegen de tijd, dat mijn bericht er staat zijn we al een pagina verder :cry: .....
Corrien zei:Alexzzz, je zoekt naar de site 'battery clinic'? Zeer aan te bevelen om deze site eens te bezoeken... (oeps, heeft Br@m al meerdere keren naar verwezen...).
utilman zei:Heb nog niet scherp wat er nou precies gebeurd als er 1 accu pack defect raakt. Krijgt de ontvanger dan wel stroom? Her gaat het tenslotte om![]()
Helaas voor jouw maar dit verhaal hoort tot de sprookjes Stefan.stefan_riemens zei:Idd. Ik zou echter wel iets verzinnen dat niet de ene akku de andere op gaat laden. Twee parallel geschakelde accu's leven niet lang. Op het moment dat één van de accu's een lagere spanning heeft dan de andere, zeg accu 1 heeft een lagere spanning dan accu 2, dan gaat er een stroom lopen van accu 2 naar accu 1. Dit kunnen grote stromen zijn en daardoor neemt de spanning van accu 2 weer af en gaat er een stroom lopen van 1 naar 2 enz...
Stefan
Als er een accu defekt raakt is dit als regel een onderbreking. De andere accu gaat dan gewoon door. Dat er tijdens gebruik in een accu kortsluiting ontstaat is onwaarschijnlijk. Dit heb ik tenminste nog nooit gehoord of gezien. Waar men wel vaak op wijst, is dat er bij NiCd-accu's een sluiting in een cel kan ontstaan. Dit klopt, maar zo'n sluiting ontstaat niet tijdens gebruik, maar bij (langdurig) stilliggen. Zoiets bemerk je natuurlijk al voordat je gaat vliegen.utilman zei:Heb nog niet scherp wat er nou precies gebeurd als er 1 accu pack defect raakt. Krijgt de ontvanger dan wel stroom? Her gaat het tenslotte om![]()
diablotinxlpilot zei:Maw. vind je het beter om een stuk electronica in een vliegtuig bij te plaatsen zoals een powerbox of emcotech die enkel accu's doen en geen servostroomvoorziening of vind je het veiliger gewoon 2 accu's en switchen parallel te plaatsen?
3w_flyer zei:Nu met de power expander van smartfly ga ik nog steeds met 2 5cellen paketten rechtstreeks naar de servo's enkel de ontvanger krijg een afgeregelde 5 volt.
Nooit heb ik diodes gebruikt.
Ook gewoon volladen en meteen vliegen, dus met de volle spanning van de accu's.