2 cilinder 60cc viertakt boxer

Een sterkere starter helpt niks als er geen krachtiger voeding bij zit.

Wat gebruik je als stroombron voor je starter?

2 x6 s 5000 mha lipo 50 C constant 100 burst

Ik denk niet dat het daar aan.ligt..
Hij heeft nu al veel compressie en ik weet uit ervaring dat dat snel meer wordt als ie een.keer gelopen heeft en de klepjes mooi gaan zitten
 
ik heb de 80 cc uitvoering.

Ik zal eens gaan kijken,bedankt

Net gekeken,hoe bevalt die 80cc?
Ik ken dat ding van ebay,daar noemen ze m de toco roto terminator starter.
Heb ik 3 keer besteld in china maar werdt elke keer terug gestuurd door de douane.

Mooi dat je m ook hier kunt krijgen.
Hoe is de kwaliteit en hoe sterk is ie?
 
Laatst bewerkt:
Nou ja,hij trekt t gewoon niet.Te weinig koppel en hij wordt snel heel heet.
Mijn vorige starter brandde snel door bij mijn poging om mijn 15 cc viertakt te starten

Heb m ook op 4 s en 3 s geprobeerd maar dat werkte al helemaal niet.

Mischien is die 80 cc sterk genoeg,die kun je iig nog met 1 hand vasthouden zodat ik met de andere de sproeier af kan stellen en het gas bedienen
 
Tsja... kan er verder weinig van zeggen: mijn stokoude Sullivan start nu, na ruim 20 jaar, nog steeds zonder problemen een 15 cc viertakt. Je zou zeggen dat een goede Geared starter weinig moeite zou mogen hebben met een 26 cc boxer...

Maar wat niet is, is niet zo.
 
Ja, het is natuurlijk wel 60 cc ipv 26 cc.;)
Boring x slag 35 x 31 en dan x 2

Das toch 4 x xoveel dan mijn vorige motor.

Mijn 15 cc viertakt start mijn huidige startmotor ook zonder enig probleem.
Besteld bij just engines in Engeland,geen Sullivan,maar die zijn dan ook een stuk duurder.

Sullivan heeft ook nog de megatron maar die is iets van 280 dollar en dat gaat me een beetje te ver voor mijn toepassing.

Ik ga die van Dickie bestellen,die moet met gemak grotere motoren aan kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Oh... 60 cc....

Ja, dat had ik effe niet in de gaten.... Ik had 25 in mijn hoofd....
Je kunt natuurlijk ook een groef in je vliegwiel draaien en daar een touwtje omheen wikkelen....
 
Hoe voelt het wanneer je de motor met de hand doordraait?
Is handstart een optie, of te riskant/eng?

Duidelijk in de rechter(van voren gezien) veel meer compressie dan in de linker,zal wel een klepje zijn wat nog niet optimaal afsluit.
Maar ook met maar 1 cilinder veel compressie erg zwaar om rond te draaien en idd is handstart uitgesloten zoals ie nu is.

Ik ga ook geen groef er in draaien want ik heb al een starter besteld die (hoop ik) sterk genoeg is.

wordt vervolgd
 
Loop je dan geen kans dat je startertandwiel stript als je zo veel compressie hebt?

edit: laat maar, ik had ander startertype voor ogen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom steek je niet even twee voelermaten 1,0 o.i.d. tussen de uitlaatkleppen? Dan licht je de kleppen.
Je zet de starter er op, en eens de starter gang heeft, trek je een voor een die voelermaten weg....

Zo doen we dat ook als we onwillige sloepsmotoren met de hand moesten starten (al zat er dan wel speciaal daarvoor een hendeltje op het kleppendeksel, maar dat deed precies hetzelfde: de uitlaat klep naar beneden drukken
 
Mijn Starter is net 15 minuten geleden afgeleverd met dpd
20171006_155900[1].jpg


Eerste indruk was goed..

Maar op 3s gooit ie mijn motor niet rond,
Op 4 s met tegenzin met gas dicht gooit ie m rond maar zodra ik een beetje gas geef is alle overtuiging weg.

Iig niet geschikt voor iets groters dan deze motor want het is maar krap aan.

Maar...
Ik ben blij dat ie m uiteindelijk toch rond gooide want " It's alive"
Ik had maar 5 minuten om ff te proberen maar er zit leven in,alles moet nog ge-finetuned worden maar hij doet 't!!

Had mijn telefoon al klaar liggen voor het geval dus het eerste stukje is zwart


Staat nog te arm want hij ging al wat beter lopen toen de sproeier verder uitdraaide.

Ik ben gelukkig,300 uur werk zit er in en als het allemaal netjes loopt mag ik van mezelf naar mijn volgende project:)
 
Laatst bewerkt:
Hihi,

Knap van jou dat je dat hoort,hij klinkt op het filmpje totaal anders dan in het echt.

Ik ga eerst eens wat afstellen voordat ik iets aan de compressie ga doen.
Alhoewel het natuurlijk goed mogelijk is,in principe moet de compressie naar beneden omdat het eigenlijk een methanol ontwerp is.
maar vooralsnog kan mijn weekend niet meer kapot.
 
Hij klinkt in elk geval mechanisch goed gezond: geen gierende of schurende geluiden....

:thumbsup::worship:
 
Ben je van plan om de 7 cilinder van cad-jung te gaan bouwen ?
Op het internet is de 5 cilinder edwards radiaal te vin
 
Bedankt voor de reacties,
Het is maar hobby maar toch wel echt vet als zo'n motor tot leven komt na een half jaar je gezin verwaarlozen;)

Ben je van plan om de 7 cilinder van cad-jung te gaan bouwen ?
Op het internet is de 5 cilinder edwards radiaal te vin

Ja idd,

Ik.heb de complete tekeningen set van de Edwards radial 5 maar ik heb hier dus al uitgebreid naar gekeken en dit is eigenlijk geen optie.
Hoewel ik het een zéér mooi model vind is het up of downscalen van de imperial maten lastig ,tijdrovend en een recept voor vergissingen.

Ook zijn de binnen tandwielen voor de nokkentrommel niet 123 te verwisselen voor metrische wil je juiste hartsafstand houden.
Kortom,eerder een half "redesign".

Upscalen zelf gaat overigens goed als je van 1 inch geen 25.4 maar 32 mm maakt kom je altijd op hele(mm) maten uit,het model wordt alleen iets groter.

Mijn eerste ontwerp van Volker Jung schept vertrouwen dus idd de 7 cilinder.

Heb t tekeningen pakket al 3 maanden thuis en heb al wat zitten tekenen
20170903_170842.jpg


Ga volgende werk een bestellijstje maken voor grote hompen aluminium:)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top