Ik kwam zojuist dit forum tegen
www.modelenginemaker.com
Ja die site ken ik,
Ik haal daar veel info vandaan net als van Home Model Engine Machinist(HMEM).
Ik heb ondertussen een hoop kleine dingetjes gedaan die ik nog moest doen en ook een paar modificaties gemaakt.
Ik heb andere nokvolgers gemaakt,er stond nergens beschreven hoe die dingen er uit moesten zien alleen een lengte was opgegeven.
Ik heb ze nu een ronde top gegegeven en gehard.
Ik heb een klein lab oventje op de kop weten te tikken dat verhit tot 900 graden,hier zit nu nog alleen een stekker aan voor aan en uit maar deze ga ik voorzien van een PID controller om zo samen via een SSR en een thermokoppel dit mooi gecontroleerd aan te kunnen sturen.
Tevens heb ik de small ends van de drijfstangen voorzien van bronzen busjes en nieuwe piston pennen gemaakt die net iets groter zijn en ik heb nu geen speling meer.
Ook moesten er teflon dopjes gemaakt worden die aan weerszijden van de piston pennen komen om zo de cilinderwand te beschermen,
Ik had al 1 half fabrikaat cilinder kop en heb deze week de ander gemaakt en voorzien van alle boringen gaten en wat dan ook al niet meer.
Gat maken voor de gloeiplug of bougie..
1/4 x 32 tappen....
En de in en uitlaat poorten er in frezen.
Hier moest ik best ff over nadenken.
De uitlaat poort staat in een hoek van 45 graden op de uitlaatklep geleider.
Ik heb uiteindelijk een 4 mm asje door de klepgeleider gestoken en de cilinder kop daar 45 graden om laten draaien en toen allees uitgeklokt en gelukkig zit allees uiteindelijk precies op de goede plek.
Zover ben ik nu,
Mechanisch is alles klaar,
Nu alleen nog schroefdraad op de krukas en nog een manier bedenken hoe en of ik er een propeller op zet en eventueel een spinner maken of niet.
Kleppen inslijpen en glow of spark maken?
Inlaat en uitlaat spruitstuk bedenken en maken,ook nog een dingetje.
Een soort van stand maken om m op te schroeven.
Kleptiming en eventueel ontsteking afstellen.
kijken of ie t doet...