2 M FUNTANA (OS Max 160 FX reso) Foto's

idd er zal ongveer aan 1 kilo lipo in gaan.
motor woog net geen 500 gram.
regelaar denk ik 100-150 gram
5 keer 50 gram voor de servo's

ik ben beniewt op welk gewicht ik ga uitkomen

Ik denk dan aan zo wat:

AXI 5320/28 , Prop APC-E 18x10" , 10 Lipo , 43 A , 6470 toeren/min

Moet je wel onder de 5 kg blijven om het leuk te houden en een beetje vliegtijd te krijgen.

Mvg Johan

........en dat het betrouwbaarder is , ik heb nog nooit meegemaakt dat ik aan het torquen ben en dat mijn electro motor uitvalt:P maar toch het blijf duur.

ik wil je ff zeggen dat het enige gecrashte Torquende brandstof vliegtuig dat ik heb gezien, crashte door een losgeslagen prop (pilot error niet meegeteld)
en mijn eigen shocky is nu al voor de 3e keer deze maand gecrasht door een lege accu tijdens het torquen (hoveren, mijn stijl: 1cm boven de grond).
en veel electronica, is toch niet altijd te vertrouwen, (zie mijn shocky)

grt Ron ;)

nee maar dat je accu leeg is kun je makkenlijk verkomen door een timer.
dat als je wegvalt tijdens een hoveren is je eigen domme fout. hier kun je rekening mee houden.

Grt.

dat als je wegvalt tijdens een hoveren is je eigen domme fout. hier kun je rekening mee houden.

nouja dan moet dat maar :(
bij die electro dingen moet je ook echt aan alles denken he, nouja mischien helpt het wel als ik wat betere spullen heb, want eerst vloog ik 7 min. op één lipo, en nu nogmaar 4.

Grt

Zo eindelijk weer eens een update.

Toestel is voorzien van servo's ( Hitec 645 MG) 5x
Richtings roer zit er weer tegen aan.
Alle servos aangesloten.
Hopelijk vanavond de motor.

Grt.

Peter , ben je de rubbers vergeten bij je hoogteservo ?

En je moet de stuurstang even anders inhaken.

Bij je servo 1 naar binnen en aan het roer een naar buiten.;)

Bij servo´s altijd proberen de binnenste te nemen.

Bij de roeren altijd proberen de buitenste.

Zo krijg je de meeste kracht aan je roer.:teacher:

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je roeruitslag die je wil hebben.:cool:

Mvg Johan

Allereest: fijne kerst! :D

dan even een opmerking; misschien heb je het al gedaan, maar je hebt een metal gear servo. Dat houd dus ook in dat je kopje op je servo ook van staal is. Je moet dus het schroefje waarmee je servo armpje vast zit met locktite indraaien, anders ligt hij er zo naast na een paar keer te hebben gevlogen.

Heel belangrijk niet vergeten!

gr,
niels

ps. helaas spreek ik uit ervaring met mijn Trex die toen crashte...

Nee hoor Niels, niet nodig; neem een passende schroevendraaier (in het geval van 645MG een kruisschroevendraaier) en draai het boutje goed, lees: GOED vast, bij mij is er nog nooit 1 losgestrild en ik heb er nog nooit Loctite voor gebruikt:)Grt.

volgens mij heeft Peter kunstof armpjes, als je boel dan te strak aandraait lubber je het uit.

Ik doe het altijd liever zo: vast, is vast en borgen met wat locktite, kan nooit fout gaan. Ik blijf volhouden dat je er verstandig aan doet om het te borgen.

Er zijn ook tips goed die NIET bij jou vandaan komen ;)

niels

volgens mij heeft Peter kunstof armpjes, als je boel dan te strak aandraait lubber je het uit.
De hevels die bij de 645MG zitten zijn kei en keihard, die lubber je onmogelijk uit;)
p>Er zijn ook tips goed die NIET bij jou vandaan komen ;)

niels
Uiteraard, maar als iets niet waar is, dan mag dat ook gepost worden, jij hebt het zo stellig geformuleerd, dat het absoluut fout zou moeten gaan zonder Loctite, en dat is complete onzin, het spijt me voor je ;) Grt.

Dat houd dus ook in dat je kopje op je servo ook van staal is. Je moet dus het schroefje waarmee je servo armpje vast zit met locktite indraaien, anders ligt hij er zo naast na een paar keer te hebben gevlogen.

Daar heb Ik nog van gehoort dat zo´n schroefje met loctite vast moet.

Als zo´n schroefje vast gedraait is dan zit die vast en gaat van alleen niet los.

(wel vergeten bij de Trex er in te doen.:oops:)

Dat krijg Jij niet voor mekaar.:D
Nylon "lubert" niet uit omdat er een schroefje vast gedraait word.
(het drukt niet eens in)

Gewoon bij alle servo´s en of alu of nylon hevel , schroefje goed vast draaien en klaar.

Mvg Johan

ik heb ook metal gear in de calmato sport en mijn charter, ik heb de schroefjes vastgedraaid en dan een druppel redelijk flexibele lijm op het schroefje (aan de zijkant natuurlijk) die trilt echt niet meer los, en je kan m dan met een beetje kracht nog gewoon losdraaien.

ik gebruik daaatvoor volgensmij bison kit spul (groene tube, geel spul komt eruit, en het stinkt)

grt Ron

Het is al een hele vooruitgang dat er deze keer schroefjes in de servo's zitten bij Peter. Zijn Clik vliegt hij al een maand zonder schroefjes in de servo's

Sorry Peter kon het even niet laten, succes met de verdere bouw en vele goede vluchten toegewenst.

Back