2 maal bouwverslag Beech D18 Nick Ziroli.!

Han heeft blijkbaar gelijk. Zelfs als hij niks zegt is dit blijkbaar al voldoende om er de nodige discutable posting te krijgen.

Mag ik wijzen op deze regel uit de posting van Han?

Luister maar eens na het laatste filmpje.
En dan 1 sec na de start.
Meer zeg ik niet.

Ik zou zeggen: schenk klare wijn!

Is het een wonder, dat als Han ons laat raden, dat er dan veel gegokt en gespeculeerd wordt?

Lijkt mij niet . . . :nooo:

jan.

Weet niet waar ik moet beginnen.
Maar kan maar 1 ding zeggen.
Luister maar eens na het laatste filmpje.
En dan 1 sec na de start.
Meer zeg ik niet.
En oja tijdens het opstijgem lopen de motoren nog lang niet volgas.
Maar nog maar 70%.

Waarom zeg je dan niet meer?
Han ik vind je en top gast maar dit begrijp ik niet.
Ik hoor een motor een ander geluid geven (er mee stoppen)
Maar de oorzaak weet ik dan toch nog niet?
Ik neem aan dat eventueel vocht in de motor geen probleem kan zijn dat is gelijk weg als hij draaid en warm wordt.
Dus het zou vocht in de regelaar moeten zijn. klopt dat?

Je maak hier een bouwverslag om het met andere te delen en die ook gelegenheid te geven vragen te stellen.
Als je dat niet wilt moet je geen verslag maken.
Dus Johan aub ophouden met stoken het is vervelend.

Er zijn 12 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (11 leden en 1 gasten)
‎jan brilman, ‎Dirk, ‎freekt, ‎jesse, ‎jetpropdlx, ‎kurt, ‎pieteralje, ‎Piloot71, ‎skycat, ‎SuperCub

Jongens, ik zou zeggen: ga wat nuttigs doen (ga ik ook doen :yes:).

Hier word je toch niet wijzer . . . :nooo:

(Let op: Han zelf ontbreekt.)

jan.

Han maakt op deze manier zelf z'n gelijk met betrekking tot wellus-nietus spelletjes.

Hij was er, had de sticks in handen, en weet welke techniek erin zit.

Als je naar het filmpje kijkt en luistert kun je maar tot 1 conclusie komen, op basis van de informatie in het filmpje. Tot die conclusie komen wij onwetenden dus ook. Na de 2 seconden die Han noemt, hoor je de linkermotor slippen.

Als han dan niet wenst te posten wat er nu echt aan de hand was, ja dan krijg je precies dit. Speculaties.

Had ie nu gewoon meteen gepost wat er gebeurd was, ipv er geheimzinnig over te doen maar ondertussen wel te laten merken dat hij het met de speculaties niet eens is, dan hadden we nu al dit gewauwel niet gehad.

Hoe dan ook, gebeurd is gebeurd en Han gaat weer een nieuwe bouwen.

Ik hoop wel dat ie dan op z'n minst iets gaat veranderen om te voorkomen dat ditzelfde weer zal gebeuren..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik plaats m'n vraag over de nieuwbouw nog maar een keer, want hij was ondergesneeuwd ...

Dat maakt me even nieuwsgierig ... waarom zet je glasmat op de spanten?

Hoi Henry.

Het was echt niet ondergesneeuwd.
Maar wou het doen met een volgende update.
Je weet hoe ze hier zijn.
Het is net of ze niets anders tedoen hebben.

Het antwoordt is simpel.
Het zijn wat buitenste spantjes die ik glas met 25 grams glasmatje.
Blijven te mooier, in gebruik.
Deukt niet zo bij gebruik.
En sommige doe ik met koolstof, in ruime mate voorhanden hier.
Dat is voor de stevigheid.
Zoals waar het landingsgestel komt.
Met het vacuum trekken gaat het heel mooi worden.
Wil deze techniek ook toepassen op de flaps en rolroeren.

Groeten HanDeBouwer.

Ps: Ik doe net een vermoeden op.
Dit is bijna het zelfde als die storinkjes vorig jaar.
Met name in Rheidt en de schaalwedstrijd in Deelen.
Het zou toch niet zo zijn.
Ga ik uitzoeken.

Han.

Jongens, ik zou zeggen: ga wat nuttigs doen (ga ik ook doen :yes:).

Hier word je toch niet wijzer . . . :nooo:

(Let op: Han zelf ontbreekt.)

jan.

Jan: ik kan je verzekeren dat ik toen al lang weer aan het werk was, blijkbaar blijf je nog een tijdtje ingelogd ook als je niet meer op het internet bent (mijn pauze stopt om 13:00)

Jan: ik kan je verzekeren dat ik toen al lang weer aan het werk was, blijkbaar blijf je nog een tijdtje ingelogd ook als je niet meer op het internet bent (mijn pauze stopt om 13:00)
klopt, toen vliegman iets postte over Jan keek ik even in Jan zn profiel en daar stond: laatste activiteit 37 minuten geleden (in dit topic).
hij blijft daar dus een tijdje op staan.

anyway, Han is weer aan het bouwen!

Ps: Ik doe net een vermoeden op.
Dit is bijna het zelfde als die storinkjes vorig jaar.
Met name in Rheidt en de schaalwedstrijd in Deelen.
Het zou toch niet zo zijn.
Ga ik uitzoeken.

Moet ik hieruit afleiden dat je toch nog niet eruit bent wat de storing was?

Hehe, oorzaak bekent.

Stop maar met conclusie's trekken.
De powerbox mist 1 of 2 fets!!!!!!!!!!!
En hoe kom je daar achter.
Simpel haal hem net uit de neus.
Om hem tepassen op de nieuwe neusplaat.
En wat komt er uit.
Juist ja een sortiment van muizenkorrels.
Nu kan een muis nooit in een powerbox kruipen.

000_0016.jpg

Heb een keer geoppert dat dat de start goed was.
Het moment van iets gas bij ook.
Maar daarna niet meer.
Klopt op dat moment hoor fluittoontjes.
Dat is dus het opblazen van de fets.!!!!!!
Dat is ook het moment van loskomen.
Denk dat die toen wat hoogteroer kreeg.
En daardoor overtrokken loskwam.
Met alle gevolgen van dien.
Dit gebeurd in een tel.
Einde verhaal dus.
Kom niet met als als dat is verledentijd.!

Ook wist ik al een paar dagen dat beide motoren synchroon liepen.
Dit in tegenstelling met wat sommigen concludeerden.
Nu heb ik ook nog synchronisatie er tussen zitten.
Dit is nog steeds een proef exemplaar.
Dat is ook uitgelezen.
Daar was het wachten op.

En ik had het filmpje opgestuurd naar iemend die geluiden kan analyseren.
Die kwam tot de zelfde conclusie.
Je kunt een simpel programmatje zo van het net downloaden.

Wist het wel dat het niet aan de motoren lag.
Die setup is wel goed.
Anders draaien ze nu ook niet als een trein.!!!

Zo nu hoop ik dat iedereen lekker kan slapen.
En ik kan nu gerust een nieuwe bouwen.

Groeten HanDeBouwer.

Han, hoe weet je dat beide motoren synchroon liepen?

Ik weet het niet, ik weet niet wat er gebeurd is en zeg niet dat het perse zo moet zijn als wat ik zeg, maar jouw verhaal lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Als je het filmpje naar iemand opgestuurd hebt die geluiden kan analyseren, dan moet die persoon terug naar school.

Het is veel waarschijnlijker dat 1 motor slipte en daarom de handel gecrashed is, en toen op de grond je powerbox te grote stromen voor z'n kiezen kreeg omdat er roeren in plaatsen geduwd werden waar ze niet horen.

Fets die doorfikken maken geen fluitende geluiden. Slippende motoren wel. Het is op het filmpje heel goed te horen dat vlak voor de fatale bocht, er echt maar 1 motor draait. Dat kun je ook zien als je het geluid in een simpele wave-editor stopt; je ziet maar 1 geluidsgolf.

Als je fets doorfikten, was ie na de 1e pieptoon al gecrashed. Echter, hij blijft bestuurbaar (je hoort jou immers meer gas geven), gaat dan NOG een keer piepen, en ook NA die piep is ie nog steeds bestuurbaar (geef je nog een keer gas). Dat is onmogelijk als je stroomvoorziening er bij de 1e piep al uitgefikt is. Verder verklaart een uitfikkende schakelaar ook de bocht naar links niet.

Dat de motor nu draait, zegt nul komma nul niets. Als een ESC z'n timing kwijtraakt onder belasting, kan ie 2 minuten daarna weer prima draaien.

Hoe dan ook, ik hoop dat je gelijk hebt en het inderdaad aan de powerbox lag, dan weet je in elk geval zeker dat de volgende wel heel zal blijven!

Nogmaals, het bovenstaande is mijn gok, gebaseerd op het filmpje, en daarom helemaal niet persé de waarheid. Wat jij post is jouw gok en kennelijk baseer je je daarbij op informatie die ons hier niet ter beschikking staat (zoals hoe je weet dat beide motoren synchroon liepen). Ik hoop oprecht dat het inderdaad de powerbox was en ga je nieuwe bouwverslag weer volgen, heb veel geleerd van de bouw van de vorige! :thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Han,

ben je een paar dagen in Zweden gaat jouw draadje ineens de top 5 in van meeste posts binnen korte tijd met allemaal ja/nee, maar wel/niet, of misschien dat......

Belangrijkste is dat jij in ieder geval weet wat er aan de hand was end at nu ook openbaar hebt gemaakt.

Klaar!!!!!!!!!

En nu weer lekker aan Beech 2 gaan bouwen, kijk al wel weer uit naar je updates en de kist zelf natuurlijk op Oss 2010 (of is dat iets te voorbarig?!?).

bouw ze in iede rgeval en we blijven je volgen :yes:

Back