2 maal bouwverslag Beech D18 Nick Ziroli.!

Die negatieve info lees ik al vanaf het begin dat ze uit zijn. Je ziet er de voordelen in of niet. Lipo vliegers snappen het vaak niet. De oudere NiCd vliegers (met meer praktijk ervaring) kijken er een stuk optimistischer tegenaan.

In de Lapidar zou het ideaal zijn en die bestaat weer een aantal weekjes ;)
Zo ook voor de Beech mits je er geen wedstrijden mee wilt doen want regelementen zijn vaak lastig.

Zou trouwens voor geen goud zippys of ander goedkoop gerei in een Beech zetten.

Wat is het voordeel van A123 boven G3 lipo's volgens jou?

je mening over lipo's is duidelijk nergens op gebaseerd. Zippies zijn niet duur, maar kwalitatief beter dan bv. alles wat Flightpower de laatste jaren geleverd heeft, muv de allerlaatste serie flightpowers.

Als je eens wat meer gaat lezen ipv posten. Je hebt er al 14063 gemaakt.
Er is een draadje van. Ik heb geen zin om te knippen en plakken voor je.
post 2041 heb je duidelijk niet gesnapt.

doei.

Kunnen we elkaar de handen schudden, als jij wat meer gelezen zou hebben, zou je niet zo'n onzinuitspraak over Zippies gedaan hebben. Het belang van het aantal postings ontgaat mij even totaal in deze discussie, mogelijk dat je dat verder uit kunt leggen. Ook het stemmingmakende 'met meer praktijkervaring' slaat nergens op. Ik denk dat niemand ter discussie zal stellen, dat lipo's in de praktijk aanmerkelijk meer gebruikt worden.

Objectief bekeken zijn A123's loodzwaar in vergelijking met lipo's en maar in een beperkt aantal capaciteiten te verkrijgen, wat voor Han zal inhouden dat het al snel 10s2p pakketten zullen worden, wat het geheel nog zwaarder maakt.

Ze kunnen snel geladen worden, maar dan moet je GROF investeren in een lader. Bij de 5C lipo's geldt hetzelfde; A123's kunnen dan ineens nog maar marginaal sneller geladen worden, maar zijn fors zwaarder.

Ze kunnen beter tegen mishandeling, maar Han moet z'n batterijen uberhaupt niet willen mishandelen, het gaat er bij hem niet om dat hij het maximale uit z'n setup trekt.

Ze zouden langer meegaan; of dat waar is moet nog blijken als de Hyperion G3 gebruikers daadwerkelijk op grote aantallen cycles komen.

Dan kun je lang en kort lullen, maar zijn er maar verdomd weinig voordelen tegen een heel groot nadeel: het gewicht.

Terug naar Han en z'n Beech.. uiteindelijk is hij diegene die de keuze maakt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou vergeet je nog wel iets hezik, A123 is robuuster, je kunt ze overladen, over ontladen zonder directe ernstige gevolgen. Daarnaast overleven ze (bijna) elke crash.
Normaalgesproken hoor je daar trouwens niks van te merken.

Zou trouwens voor geen goud zippys of ander goedkoop gerei in een Beech zetten.
Dit is wel belachelijk, zippy, rhino en turnigy cellen zijn gewoon goed, beter dan heel veel andere dingen die er te koop zijn.
Als je het over hxt's hebt van 4 jaar terug, tja die waren even slecht als de flightpowers enzo. Maar die zijn al lang niet meer te koop. Volgens mij moet je je mening updaten...

Dat vergeet ik helemaal niet, Nando, ik zeg toch al dat ze beter tegen mishandeling kunnen, maar dat je ze helemaal niet moet willen mishandelen in Han's geval. Waarom zou Han willen overladen, of te ver ontladen.. om over crashen nog maar te zwijgen.

Met een toestel als deze beech ga je die risico's helemaal niet lopen, dan overdimensioneer je je accu's dermate dat je je gewenste vliegtijd ruimschoots kunt halen.

Jongens jongens jongens als je hier over verder wil praten dan open een nieuw draadje en laat het beech verhaal zijn eigen leven lijden hier op het forum

Han ik heb de motoren binnen die op mijn eigen Beech wil zetten, ik heb hem wel helemaal moeten afstoffen maar ja hij heeft denk ik wel een jaar of 5 staan te staan het kan ook wel langer zijn.

Hier de DLE 30 motoren

full

Nauw die zien er toppie uit deze motors die zullen wel in de Beech passen
veel succes met deze motors :mrgreen::D

Dan mag je nu wel opschieten , je hebt nog maar 5 maanden om in Oss met Han samen te vliegen .:mrgreen:

Van Han zijn we gewend dat het vlot gaat.

Mvg Johan

Anders zet ik hem wel op het veld met een elastiek er aan, naast de kist
van Japio dan staat deze niet zo alleen moet ik wel een wiel intrekken anders staat deze veel te recht

full

He vlieg.

Dat ziet er mooi uit.
Verder heb ik daar niet zoveel verstand van.
Lijken totaal niet op die van mij.
Jji gaat straks benzine tanken en ik kokammetjes laden. (12s)
Ach we hebben nog wel iets langer hoor dan 5 maanden voor Oss.
5 Maanden is eind maart, dan moet de eerste vlucht er wel inzitten.
Beetje vaart er achter.
En een beetje minder op de chat dan komt het allemaal wel goed.
En Japio gaat achter dat gekke ding ook vaart zetten.
Denny heeft over een tijdje genoeg aandacht gehad.
Kan die mooi bouwen.

Groeten Han.

Dat schiet alweer heel erg op :!:

En heel bijzondere props, Han! Heb je daar meer informatie over? Weinig spoed zo op het oog....

Dirk

En heel bijzondere props, Han! Heb je daar meer informatie over? Weinig spoed zo op het oog....

Dirk

Jawel die zijn 340 x 45 x 15 met een spoed van 0.;)
Je zal ze nog wel vaker tegen gaan komen.

En een kleine update.
Zoals jullie kunnen zien neem ik ook nog wel eens wat tips aan.
Het accuruim goed voor 14s 5000 lipo.
Wil niet zeggen dat er 14S inkomt hoor.:rolling:

103_0005.jpg

En eronder een mooie plek voor de regelaar.

103_0006.jpg

Groeten HanDeBouwer.

Start klaar voor.....!

Zo ben start klaar om straks.
Zondag dus aan de tipvleugels tebeginnen.

103_0008.jpg

Zal me dus niet vervelen.
Doe ik dat dan.

Groeten HanDeBouwer.

Back