2 meter F3A setup, advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of je neemt de AXI 20x13 Carbon prop. Scheelt je een hoop gewicht. Nadeel is wel dat de prijs van een dergelijke carbon prop niet kinderachtig is..:rolleyes:

Betreft de Spinbox; als je wil mag je 'm bij mij wel komen programmeren. Ik heb zo'n spinbox.... Hoewel ik je aanraad een eigen aan te schaffen.;)

Groet,

Julius
 
Of je neemt de AXI 20x13 Carbon prop. Scheelt je een hoop gewicht. Nadeel is wel dat de prijs van een dergelijke carbon prop niet kinderachtig is..:rolleyes:

Ja, ik ben erg fan van cfk props, op de grotere toestellen vlieg ik alleen maar met cfk, maar dan moet ik wel 100% zeker weten dat het de goede maat is, gewoon eerst de APC testen, als die bevalt kan ik die cfk prop wel nemen:)

Betreft de Spinbox; als je wil mag je 'm bij mij wel komen programmeren. Ik heb zo'n spinbox.... Hoewel ik je aanraad een eigen aan te schaffen.;)

Ok, dan hou ik jou ff achter de hand als optie:) Waarschijnlijk koop ik 'm wel uiteindelijk, maar ik moet nu in 1x al die hele electromeuk kopen, loopt aardig in de papieren, gelukkig heb ik de laders wel al:)

Grt.
 
Ik kwam deze oplossing nog tegen;

Pn37106.jpg


Dan heb je dus gelijk een "schakelaar" voor het aandrijfpak, en zonder vonk. Omdat ik voor de besturing die magneetschakelaar heb, hoeft de cockpit er niet af als ik de boel wil aanzetten:)

Verder ben ik heel hard aan het hopen dat de E-evolution vandaag of morgen binnenkomt:D

Grt.
 
Ik weet niet of je het realiseert, maar dan staat zodra je je accu in je vliegtuig doet je regelaar aan. Stel je ontvanger staat ook aan en je geeft gas dan brand het weerstandje door.
Daarnaast gaat je accu (erg) langzaam leeg.
Eigenlijk heb je 0,0 voordeel aan dit systeem tov niks, hij staat nogsteeds aan zolang je de vleugel er nog op hebt.

Wat wel kan is het weerstandje met een (goedkoop,klein) schakelaartje doen. En voordat je de de goudcontacten aan de buitenkant erin doet het schakelaartje omdoen.

Daarnaast, waarom 2 goudcontacten aan de buitenkant van je kist?
Wat is het voordeel dat je het er helemaal af kan halen?
Enkel een extra iets om kwijt te raken/vergeten.
 
Daarnaast, waarom 2 goudcontacten aan de buitenkant van je kist?
Wat is het voordeel dat je het er helemaal af kan halen?
Enkel een extra iets om kwijt te raken/vergeten.

Het voordeel is dat je dan niet steeds de cockpit hoeft los te halen als je de aandrijfaccu wilt inschakelen, leek mij wel makkelijk zo.

Eventueel een aangepaste variant; dit systeem, maar dan met het weerstandje aan een pootje van dat externe draadje?

Ik geef toe dat het niet erg mooi is, maar het is wel handig, en op RCU kom ik het bij 90% van de toestellen tegen, als het echt niks is, dan zullen niet veel mensen het gebruiken lijkt me:rolleyes:

Grt.
 
2 dingen,
Met dit systeem zoals het hier nu staat, staat je aandrijfaccu nogsteeds altijd ingeschakeld.

En wat ik bedoel met wat jij quote, waarom dat stukje zwarte draad met 2 connectoren, zodat je het draadje los kan halen?
Waarom niet aan een kant vast gesoldeerd (of dus gewoon het draadje vanuit binnen naar buiten) en dan maar 1 connector aan de buitenkant. (3 connector paren totaal) Zodat je het niet los kan halen, en altijd aan je vliegtuig vast zit.
 
2 dingen,
Met dit systeem zoals het hier nu staat, staat je aandrijfaccu nogsteeds altijd ingeschakeld.

Ja, dat klopt, maar niet als je dat weerstandje weglaat, dat was mijn idee:D

En wat ik bedoel met wat jij quote, waarom dat stukje zwarte draad met 2 connectoren, zodat je het draadje los kan halen?
Waarom niet aan een kant vast gesoldeerd (of dus gewoon het draadje vanuit binnen naar buiten) en dan maar 1 connector aan de buitenkant. (3 connector paren totaal) Zodat je het niet los kan halen, en altijd aan je vliegtuig vast zit.

Dat klopt, dat is beter waarschijnlijk, dan heb je maar 1 punt met connectors. Is ook iets mooier misschien, bedankt voor de tip.

Even samenvattend; ik onderbreek dus de - (mag het ook de + zijn?) en soldeer aan beide kanten een connector die uitwending in elkaar gestoken kunnen worden. Aan 1 connector doe ik dan een weerstandje die bij het in elkaar steken eerst de andere connector raakt zodat je geen vonk krijgt.

Dat klopt toch?

over benzinemotoren en servo's kun je me alles vragen, maar dit is nog vrij nieuw voor me
 
Zeg, al die grote kisten stop je vol met overbodig emcotec spul, en dan laat je het bij deze kist na om een nuttig emcotec iets te plaatsen!? :P

maw: emcotec heeft een magneetschakelaar voor dit doeleinde..
 
Zeg, al die grote kisten stop je vol met overbodig emcotec spul, en dan laat je het bij deze kist na om een nuttig emcotec iets te plaatsen!? :P

maw: emcotec heeft een magneetschakelaar voor dit doeleinde..

Tis niks dat je werkt nu, maar lezen ho maar:D Post 110;)
 
De schakelaar waar ik op doel, is bedoeld voor grote stromen en tussen regelaar en accu.

Ah, dat las ik er niet in:) Is wel een duurdere oplossing dan gewoon 2 goudstekkers aan de buitenkant. Wel een stuk mooier, dat wel....
 
Wat ik al zei; je moest beter lezen.. we hadden het over het aansluiten van accu op regelaar toch? ;)

Voor de rest klopt je beschrijving voor wat betreft je nu wil doen. Ik geef wel Nando gelijk; ik zou 1 van die twee goudstekkers weglaten.. moet er eerlijk bijzeggen dat ik dan ook wel zo iemand ben die zo'n potentieel los draadje ook per direct kwijt ben. En dan thuisgekomen een nieuwe soldeer, en als die klaaar is, de oude weer terugvind.. in m'n broekzak. Ofzo.
 
En Alexzzz... wordt het dan toch maar emcotec? :)

Ik had de 1e gelinkt die ik tegenkwam.. 240A is misschien een beetje veel voor F3A :P
 
En Alexzzz... wordt het dan toch maar emcotec? :)

Later dit jaar misschien, heb vandaag ook de Spin 99 (met box;)) besteld, en moet ook nog een zooitje accu's hebben. Voorlopig dan maar ff met simpel circuitje oplossen:D

Grt.
 
Op RCU kreeg ik deze settings van iemand, hij draait wel een zwaardere prop dan mij...

Using your Jeti-Box, arrow over to the "manual settings" & load the following: Temp protection:100 degrees C, Brake manual settings: Dead time:0.2s, Initial brake:30%, Final brake:40%, Brake speed:0.5s. Timing: 24 degrees. Frequency: 8khz. Acceleration: 1.2 sec.
Accumulator type:li-pol. Number of cells: 10. Lipo cut off Volts per cell: 3.0v. Off voltage set:30.02v. Cut off: Slow down. Initial point: Auto. End point: 1.80ms. Auto inc. End point:
Off. Throttle curve; Linear. Rotation: Rt. Timing monitor: On. Please keep in mind, this worked for me & may only be a starting point for you. Also, of all the APC props I triedover the last 2 seasons, the best all around was the 20.5x14. Both mups53 & ual767 above were giving you good advice. Hope this helps & let me know if I can be of further assistance.
Be careful with the "cut off voltage settings" above, I always fly with a timer & only fly one round: Approx 7-7 1/2 minutes & apply/use a very conservative throttle!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top