2 meter F3A setup, advies.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Alexzzz, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Kreeg vandaag het bericht dat mijn generator is verzonden, dus zal morgen/overmorgen binnenkomen:)
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Is er trouwens nog een minimum waarmee je lipo's moet laden? Omdat het beter is om lipo's niet al te snel te laden, wilde ik de aandrijflipo met bijvoorbeeld 1A laden, dat is 0.2C. Is er ook een minimum waaronder het opnieuw slecht zou zijn voor de lipo's, of is dat onzin, zou je een 5000Mah pakket ook bij wijze van spreken op 10Mah kunnen laden?
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ja dat zou gewoon kunnen. Ik laad ontvanger / zender lipo's vaak op 0.8 / 1A. Meestal is de bedrading en de stekkers in het laad circuit de beperking.

    0.2C of 1C laden maakt voor de lipo weinig uit. Ontlading is 1000x belangrijker. Hoger dan 1C is wel af te raden bij 15C en kleiner lipo's. De huidige 20C en hoger generatie moet ook hier geen problemen mee hebben.
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ok, perfect:D Dan laad ik die 10s4900 gewoon met 1A als ik thuis ben, dan heb ik sowieso geen haast en het is beter voor de lipo's......
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Met Nixx was het inderdaad slecht om de cellen langzaam te laden maar met lipo's niet. Met 1A hebben ze ook rustig de tijd om de balanceren edg.
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt, dan vindt ie z'n deltapeak niet, gelukkig gaat het bij lipo puur op spanning:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina