En mijn generator heeft 78dBA , is dus stiller als een dikke Axi .![]()
Dat kan zijn, maar die generator staat wel constant aan. Dat is best irritant hoor, zo'n diepe brom, de hele dag door

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En mijn generator heeft 78dBA , is dus stiller als een dikke Axi .![]()
Haha als je die 100 meter door de vloer van het clubgebouw legt, heb je gelijk vloerverwarming
Dus als je veel vliegt met echt grote pakketten.
En je hebt geen berg met pakketten.
Wat bij de meeste is want die 5-6 cell waarvan er dan ook nog 2 gebruikt worden bij de echt grote modellen zijn wel duur natuurlijk.
* Dan moet je of niet meer dan 4-5x vliegen.
of kunnen laden op 240 v
Als je dan 240v laad dan moet dat op het veld aanwezig zijn of vanuit een aggregaat.
Nu moet ik persoonlijk zeggen dat ik een aggregaat laten lopen om een lader te kunnen voorzien van stroom wat ver vind gaan.
Al moet ik zeggen dat ik de power die uit lipo/lifepo komt super vind.
Nu is het natuurlijk ook zo ook al is er 240V van de centrale dat dit best duur kan worden als iedereen aan het laden gaat.
als er een paar zware laders staan....
MAAAR stel je neemt je 2 meter kist mee en je kan 4-5 keer vliegen dan is het ook leuk om tussen door met een kleinere te vliegen op b.v 3 cell lipo.
En dan kun je in een keer zo 15x vliegen ofwel de hele dag.
Ik wil juist electro, omdat je dan, in dit formaat, meer vluchten kunt maken per dag, althans, financieel gesproken.
Als ze werkelijk na 100 vluchten al op zijn (accu) dan weet ik het zo net nog niet. Tenzij je het vergelijkt met een brandstofmotor die veel nitro verstookt, maar nitro is ook niet noodzakelijk...
Daarnaast geeft het heel veel rust, wanneer je niet bezig hoeft te zijn met je motor loop tijdens de figuren.
Tip: Saito FG36, de kampioen goedkoop vliegen.Maar er zitten toch >200 cycles op. Dat is dus altijd goedkoper dan de goedkoopste manier van brandstof vliegen.
Tip: Saito FG36, de kampioen goedkoop vliegen.
Ok, volgende punt; Als ik mijn accu (2x 5s 5000Mah) wil laden vanaf een generator, met 5A (2 laders dus), hoeveel watt generator heb ik dan minimaal nodig?