Het hier aangegeven schema kan werken maar je moet inderdaad ingrijpen in de zender. Ik ken het schema van deze zender niet uit m'n hoofd maar ik denk wel ongeveer te weten welke chips er worden gebruikt. Als dat klopt dan zal deze oplossing inderdaad werken.
Een ander nadeel is dat je eerst de schakelaar om moet zetten om sturen mogelijk te maken en dat moet je doen met beide knuppels op 0 anders zal je direct rechts of links af gaan omdat de motoren niet meer even snel zullen draaien als je de schakelaar omzet.
Helaas kan ik je niet zo een simpele oplossing geven want ik weet niet hoe "handig" je bent met elektronica en of je (goed) kan solderen. Je moet ook uitkijken met stoorsignalen die door de waarschijnlijk lange extra draden kunnen worden opgepakt. Nu hoef je je daar geen enorme zorgen over te maken maar ik heb in de vele jaren die ik in de elektronica heb gewerkt heel "vreemde" dingen gezien en meegemaakt.
Er is echter een veel simpelere oplossing en dat is een kleine stukje elektronica in het model dat twee kanalen mixt.
Voordat er computerzenders waren met mixers standaard ingebouwd, hadden we vaak zo'n simpele mixer in ons model zitten. In vliegtuigen was dat soms een probleem wat ruimte en gewicht aangaat maar in een boot was dat zelden of nooit het geval.
Later kon je voor bepaalde zenders speciale mixerprintjes kopen die in de zenders konden worden ingebouwd. Dat was erg makkelijk want dan kon je met 1 mixer toe en niet met een mixer in elk model waar je die mixer in nodig had.
Nu weet ik niet waar je de mixer voor nodig hebt maar kijk eens HIER. Dit is een voorbeeld van zo'n mixer en ze kosten niet veel.
Je sluit de 2 ingangen van de mixer aan op de uitgangen van de ontvanger die je wilt mixen. De servo's of ESC's sluit je aan op de uitgangen van de mixer. Als links en rechts omgedraaid zijn hoef je alleen de 2 uitgangen van de mixer om te wisselen. Zijn "gas" en sturen omgewisseld dan wissel je de 2 ingangen van de mixer om.
Dit lijkt mij de simpelste en waarschijnlijk ook de goedkoopste oplossing. Wil je toch de zender ombouwen dan kan dat natuurlijk en zoals ik al aangaf denk ik dat het ook zal werken.
Een ander nadeel is dat je eerst de schakelaar om moet zetten om sturen mogelijk te maken en dat moet je doen met beide knuppels op 0 anders zal je direct rechts of links af gaan omdat de motoren niet meer even snel zullen draaien als je de schakelaar omzet.
Helaas kan ik je niet zo een simpele oplossing geven want ik weet niet hoe "handig" je bent met elektronica en of je (goed) kan solderen. Je moet ook uitkijken met stoorsignalen die door de waarschijnlijk lange extra draden kunnen worden opgepakt. Nu hoef je je daar geen enorme zorgen over te maken maar ik heb in de vele jaren die ik in de elektronica heb gewerkt heel "vreemde" dingen gezien en meegemaakt.
Er is echter een veel simpelere oplossing en dat is een kleine stukje elektronica in het model dat twee kanalen mixt.
Voordat er computerzenders waren met mixers standaard ingebouwd, hadden we vaak zo'n simpele mixer in ons model zitten. In vliegtuigen was dat soms een probleem wat ruimte en gewicht aangaat maar in een boot was dat zelden of nooit het geval.
Later kon je voor bepaalde zenders speciale mixerprintjes kopen die in de zenders konden worden ingebouwd. Dat was erg makkelijk want dan kon je met 1 mixer toe en niet met een mixer in elk model waar je die mixer in nodig had.
Nu weet ik niet waar je de mixer voor nodig hebt maar kijk eens HIER. Dit is een voorbeeld van zo'n mixer en ze kosten niet veel.
Je sluit de 2 ingangen van de mixer aan op de uitgangen van de ontvanger die je wilt mixen. De servo's of ESC's sluit je aan op de uitgangen van de mixer. Als links en rechts omgedraaid zijn hoef je alleen de 2 uitgangen van de mixer om te wisselen. Zijn "gas" en sturen omgewisseld dan wissel je de 2 ingangen van de mixer om.
Dit lijkt mij de simpelste en waarschijnlijk ook de goedkoopste oplossing. Wil je toch de zender ombouwen dan kan dat natuurlijk en zoals ik al aangaf denk ik dat het ook zal werken.