nog even herhalen.
Ik wil 9 servo's aansluiten op mijn 6 kanaals ontvanger:
1gas,1rudder,1evelator,2flasp,2rol,2elec retracts.
Ik kan in theorie wel de flaps, rols en retracts met een y-kabel verbinden,zo kom ik uit op 6 kanalen.
Volgens ontvangen bericht van spektrum zou dit in theorie mogelijk moeten zijn, doch raden ze aan om het systeem uitvoerig te testen( wat logisch is)
nu kom ik wel op dit terecht, en lijkt misschien een veiliger systeem Blue-Box 8-16 (Low Voltage 6V systeem), voordeel :
Ik wil 9 servo's aansluiten op mijn 6 kanaals ontvanger:
1gas,1rudder,1evelator,2flasp,2rol,2elec retracts.
Ik kan in theorie wel de flaps, rols en retracts met een y-kabel verbinden,zo kom ik uit op 6 kanalen.
Volgens ontvangen bericht van spektrum zou dit in theorie mogelijk moeten zijn, doch raden ze aan om het systeem uitvoerig te testen( wat logisch is)
nu kom ik wel op dit terecht, en lijkt misschien een veiliger systeem Blue-Box 8-16 (Low Voltage 6V systeem), voordeel :
- het kunnen besturen van meerdere servo's via een enkel ontvanger kanaal
- Meerdere servo's aansluiten betekent dat er een goede stroomvoorziening in het model nodig is. Deze stroom voorziening naar de servo's wordt geregeld door het Power Distributie Systeem.
- Het kunnen besturen van meerdere servo's parallel via een enkel ontvanger kanaal
In een groot modelvliegtuig zijn vaak meerdere servo's nodig voor eenzelfde functie. Denk hierbij b.v. aan de rolroeren, flaps en hoogte roer. Deze servo's zijn ook krachtiger dan de doorsnee servo's wat tot uitdrukking komt in een grotere stroom die de servo nodig heeft. Het parallel schakelen van deze krachtige servo's kan daarom voor problemen zorgen als de stroomtoevoer niet toereikend is.
Zoals al eerder vermeld zijn de stromen vrij hoog van de moderne servo's. Een goede stroomvoorziening is dan ook noodzakelijk en wordt verzorgt door een power distribution systeem zoals de Blue Box. - Het kunnen aansluiten van 2 batterijen