In theorie mogen 2 bec-systemen niet parallel geschakeld worden omdat deze nooit helemaal precies dezelfde spanning leveren. In de praktijk kan ik me echter niet voorstellen, dat dit ooit tot problemen zal leiden. Uiteraard is daarbij dan wel de voorwaarde, dat het identieke bec-systemen betreft. Als je twee dezelfde regelaars gebruikt is dit natuurlijk het geval.
De geringe verschillen tussen beide bec-systemen heffen zichzelf namelijk op: het bec-systeem, dat de hoogste spanning levert zal in beginsel al het werk doen. Doordat daardoor de spanning iets daalt, zal het andere systeem in werking treden en krijg je uiteindelijk een dynamisch evenwicht. Vereffeningsstromen zullen niet of nauwelijks optreden. Als deze er al zijn zullen ze door de bedradingsweerstanden worden ondervangen. Je ziet zelfs bij enkele merken regelaars, dat er twee bec-ic's parallel geschakeld aanwezig zijn of dat de mogelijkheid aanwezig is om een tweede bec-ic bij te plaatsen. Bij een industriële toepassing, waarbij ook twee modelbouw-snelheidsregelaars worden gebruikt, heb ik ooit geadviseerd beide bec's intact te laten. Dit overigens in tegenspraak met de bijgeleverde gebruiksaanwijzingen. Inmiddels gaat dit al jaren goed in enkele honderden toepassingen.
Het voorstel om achter elk bec-systeem een Schottky diode op te nemen is uiteraard een optie. Onder de benaming Accuweiche worden deze ook door diverse fabrikanten kant en klaar geleverd. Zelf ben ik hiervan geen voorstander omdat dit een minder stabiele voedingsspanning oplevert.