20ft container trailer

Ik heb op mijn container trucks de onderdelen van de Bruder trucks gebruikt
als bevestigingen van de containers op het chassis.
Dan zijn ze gemakkelijk te verwisselen.
Eerst in de primer gespoten en daarna matzwart.

31.jpg

36.jpg

die delen van de bruder truck worden misschien gebruikt, ga eerst even kijken of ik het voor elkaar krijg wat 3d te tekenen en vervolgens 3d te laten printen.

vorderingen:
de poten zitten eronder....

beide zitten erop....

Th truckmodelbouw.nl heeft twistlocks in assortiment zowel de opties als de echt werkende

Laatst bewerkt door een moderator:
word een mooie trailer zo! en ook een leuke container zo met dat zeil.
ik heb zelf een 40ft trailer van tamiya maar daar passen helaas geen bruder containers op.

groet,
Koos

@toothpaste, had ik gezien, maar:

De twistlock is geprint in een hoog gedetailleerde kunststof, deze is harder dan de witte polyamide en daardoor ook breekbaar. Hierdoor is de twistlock vooral decoratief bedoeld voor modelbouwers welke hoge eisen stellen aan de detaillering

Wordt al zeker een leuke trailer, wat ik alleen vandaag onderweg naar stage zag was dat er een systeem op zo'n 20ft trailer zat waardoor hij er zo opgezet werdt zonder hulp van een externe machine.
Als dat maakbaar is, wil ik er eigenlijk ook zoiets opbouwen.

Dat systeem inderdaad. Zoals ik hem zag bij Akzo in hengelo was het een echte 20ft container.

Ik zal hem zo bouwen dat de bruder containers erop passen.

Enig idee hoe het systeem heet?

Eeen "truck sideloader" hoewel je op deze term ook de heftrucks aangeboden krijgt die pakken hout of balken vervoeren, die hebben dezelfde naam.
Hammar in Zweden is in Europa de grootste, maar geven je GEEN informatie of medewerking...
Cor

Wat tegenwoordig ook gebeurd met 20-foot, is dat ze als afzet-container geladen worden. Het container-chassis heeft dan een blok er bij met Twist-locks. Die zet je op de container, trekt hem er op en dan klap je de achterlocks onder de container en kan je hem vast zetten.

Van de Meer transport had dit ooit. Weet niet of ze nog rijden.

Peter (hier Dorota) heeft hem als trailer gebouwd, achter een gifgroene Ivecotrekker.
Dacht dat er op dit forum ook wat van die trailer op stond.
Er staat een video van hem op youtube, onder de naam FTFje

Even gekeken, en gevonden, dit is die video

Cor

Alle foto's op minitruckers zijn verdwenen, het lijkt het Modelbouw forum wel, ook zo'n drama met oudere onderwerpen :weetnie:
Maar ik kan wel een foto van mijn lader (zie hierboven) plaatsen, van de achterkant dan.....
Cor

weer wat vorderingen.. 1 kant is het spatbord bijna klaar.

met achterbumper erop, met wasknijpers vastgezet...
tussen spatbord en bumper komt wel ruimte te zitten, maar voor het passen ging dit makkelijker.

ik had het spatbord eerst rond willen maken, maar vind dit meer bij het type trailer passen. mede door de rechte hoeken op de bumper.

Back