21 sept Dutch 3D Competition 2008 MVA Almere

Misschien wel leuk om 1x per jaar een FTM finale te geven en tijdens de andere wedstijddagen dit onderdeel als demonstratie uit te voeren.
Ik zag in de pauze John een vlucht maken waar ik met open mond naar heb zitten kijken wat een controle heeft deze man dit had eigenlijk een demo voor het publiek moeten zijn. En wat ik ook mis is een spreker iemand die een beetje wat kan vertellen wat er gaat gebeuren en af en toe een beetje de tussenstanden,en uitleg zou kunnen geven bij de verschillende modellen die er worden gevlogen.

Ik geloof wel dat er volgend jaar nog meer animo is voor dit leuke Event en Tjerk als jij problemen hebt met het samenstellen van je muziek dan willen we je zeker wel even helpen het is mijn werk creatief omgaan met media.

Groet Henry

Laatst bewerkt:
Tjerk heeft wel een punt.

Het is inderdaad geen makkelijk onderdeel en om iedereen te verplichten iedere keer mee te doen is misschien ook te veel van het goede. Ik neem deze punten mee voor wanneer we weer vergaderen, hopelijk dit jaar nog. 1 keer per jaar is misschien ook wel voldoende en idd de geluidsinstallatie is een hoop regelen, maar dat is aan de oragnisatie natuurlijk. Daar hebben de vliegers geen last van.

Tja Henry een spreker, dat is idd een goed idee, alleen moet je dan wel iemand vinden die er voldoende vanaf weet en dit ook wil doen. Dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. En wat John liet zien was idd mooi, maar ik neem aan dat je ook naar de D3D expert freestyle hebt gekeken en daar ook een open mond van kreeg ;-)

Een spreker zou erg leuk zijn, om het publiek beter te informeren over wat er wordt gevlogen, sets, freestyle FTM. en alles een beetje aan elkaar praten.

Dus als er gegadigden zijn die 4keer per jaar dit willen doen, dan hoor ik het wel.

Greetz,

Michiel

Ik zou het jammer vinden als de FMT elke wedstrijd plaats zou vinden.
Waarom ? Omdat de mensen in de B-klasse waar ik dus ook in val, daardoor maar 2 ronden kunnen vliegen, dat vind ik wel jammer. Dat is meestal 3 ronden.

Neemt niet weg dat ik van de FMT heb genoten en het zeker niet helemaal moet komen te vervallen, het is spektakel alom !

Ook ik vond de FTM erg leuk om te zien.!
Als dit vaker gehouden zal worden is geluid geen probleem., het is mijn werk en ik heb speakers van klein (zoals in Almere) tot groot +/- 15Kw voor als het terein erg groot is.
Alleen het aan elkaar praten van de dag is niet mijn ding,. daar moet dan een ander slachtoffer voor gevonden worden. :D

De tijd is misschien een probleem maar dat is makkelijk op te lossen..

1 dag A + B + FTM Allemaal heel erg leuk voor publiek.

Andere dag Kunstvlucht (erg knap maar niet zo leuk om naar te kijken)

Dan heeft iedereen meer tijd..

Mvg,
Bart Geldof
www.flexx.eu

@Sebastiaan: Wat betreft de tijd zou het niet zoveel uitmaken. Ook al hadden we zondag geen FTM, dan nog had een 3de ronde er niet ingezeten. De FTM duurt maar 2min. per deelnemer dus de tijd die het inneemt is erg beperkt. Meestal is het dus zoals zondag Sportklasse 2 ronden, FAI F3C 2 ronden, D3D 2x figuren + freestyle (dit zou met FTM dus worden: 1x figuren, freestyle, FTM dit neemt minder tijd in omdat de FTM maar 2min duurt en de figuren 6min ongeveer) Als er voldoende tijd is, zou er overal 1 ronde bijkomen, bij Expert zouden dat dan figuren zijn.

Greetz,

Michiel

Ik vond de FTM ook erug mooi om te zien, en zeker een blijvertje, wel was het jammer dat wij (B) maar 2keer konden vliegen:mad: maar dat zou misschien anders zijn geweest als er geen mist was geweest en we iets langer door hadden kunnen gaan?

Tjerk,

Hoezo zou iedereen elke keer een ander muziekje in elkaar moeten steken.
Bij indoor wedstrijden wordt er al langere tijd op muziek gevlogen, de zgn. Aeromusicals. En daar zie je dat de topvliegers maar eens in de 3 jaar ofzo hun muziek stuk echt helemaal vernieuwen. Tussendoor wordt er wel hier en daar wat fijngeslepen, door net een ander (geavanceerder) figuur in het progamma te verwerken of een klein stuk muziek aan te passen zodat een moeilijk stuk wat beter loopt.
Om een super FTM weg te zetten vergt gewoon veel training en dat is inderdaad niet te doen om 4x per jaar iets anders te laten zien.
Maar je veranderd (zeker niet verplicht) toch ook niet je Set figuren of je Freestyle elke wedstrijd.

Rick

Back