23 september 2012 : 7e wedstrijd - Fivelcrossers Appingedam

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 31 aug 2012.

  1. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Stewie zijn training voor de truggycup zit erop...

    Gisteren buggycup te Oss gereden en na 5 minuten zoeken in de hobbyfinale door verandering van banden/rijhoogte ed het goede ritme gevonden (veel rustiger beginnen rijden ook).
    Van startplek 6 teruggevallen naar 10 en na de eerste pitstop teruggeklommen naar plek 4. Moet de tijden nog bekijken maar volgens mij waren ze niet verkeerd.
    Buggy begin ik stilaan gewend te raken en het bevalt mij eigenlijk uitstekend :D.
    En euh, wat zijn die buggygasten snel 8O, hoor daar duidelijk WEL bij de hobby's.

    RC Speedhouse heeft reeds nitro, truggybandjes en nieuwe koppelingsschoentjes voor de JVD clutch en wat andere zooi geleverd, we gaan er dus tegenaan kunnen in Appingendam :rolling:.
     
  2. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Mooi resultaat! Nu hetzelfde doen in Appingedam. En je staat staat dan 1e! :)

    Nog even een domme vraag stellen. Wat is de functie van verschillende venturi's op je caburateur?
     
  3. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat ligt er maar net aan op welke plek Tony en Merijn eindigen ;)
     
  4. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Dat is waar. Ach ja ze worden alle drie toch wel top 3 students!
     
  5. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Maar het wordt wel spannend...wellicht team orders bij AK modelbouw? :rolling:
     
  6. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Iemand nog antwoord op mijn vraag? Het enige wat.ik kan vinden is brandstof verbruik.
     
  7. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Peter, thanks. Ben blij met het resultaat voor een eerste buggycup wedstrijd.
    Jammer dat je er niet bij was (net als Paultje40).

    Met venturi's beïnvloed je het brandstofmengsel en daarmee prestaties en rijtijd.
    Denk dat je met een kleinere venturi iets minder prestaties krijgt, maar langere rijtijd. Dit omdat je om een goede verhouding te krijgen minder brandstof nodig hebt.

    @Mario, je bedoelt gelijk die aanval op Kurt tijdens de waterland 500? En dan maar steken op storing :D.

    Gelukkig hoef ik mijn teamorders niet te bespreken, gewoon zo hard mogelijk knallen met die handel...
     
  8. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hebben jullie het zien gebeuren dat mijn auto het hek in ging? Het ging zo snel, voordat ik het merkte ging hij er vandoor...

    Qua team orders... Het is niet de vraag of jij voor Merijn en Tony eindigt, het is vooral de vraag hoe ver zij op jou achter zullen liggen.

    Maar spannend wordt het zeker, we gaan gewoon zien hoe de wedstrijd zich ontwikkeld. Als Merijn vlak achter mij zit zal ik hem wel mijn plekje gunnen, maar hij zal er wel voor moeten rijden...ik wel graag 5e worden, liever zelfs iets hoger.
     
  9. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Moest helaas verstek laten gaan ivm zieken gezinsleden. Moet eerlijk zeggen dat ik het minder erg vond, omdat ik het een lastig circuit vond, heb er nog nooit mijn draai goed kunnen vinden.
     
  10. Aleq

    Aleq

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    422
    Ren kleinere venturi geeft meer power onderin en minder top... Het hoeft je rijtijd niet te verhogen,
    Te kleine vebturi is overall minder power, dus ga je meer gas geven..
     
  11. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Over de truggycup durf ik geen uitspraken doen. Het is nog altijd een mechanische sport en er kan altijd iets mis gaan.

    Dat jij en/of Alex Merijn voorlaat als het er toedoet is logisch. Ik hoop van niet maar kan daar niets aan doen.

    Merijn mag dat van mij trouwens winnen, is de meest regelmatige student van dit seizoen en plek 1 bij de studenten staat niet op de lijst met doelstellingen (wat dan wel eh :D). Zo mooi meegenomen zijn, maar hoeft niet.

    @Paul,
    Dat is normaal dat je dan niet komt, zou net hetzelfde doen.
    Als iemand hier dit weekend ziek wordt zou ik ook thuisblijven, Dat gaat nog altijd voor autokes spelen :).

    Oss is idd niet echt een makkelijk circuit, maar buiten die hoek en dat laatste stuk naar beneden met die 3 hobbelkes is het circuit goed te doen.
    Vind de 2 jumps (ale jumps) in het midden vet en die oversprong ook :).
     
  12. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ben ook terug bij de levenden :) hele dag in bed gelegen met buikgriep vandaag.

    Was ook mijn eerste maal op het circuit, maar vond het wel een zeer leuk!

    Beetje aanpassen van auto en banden en de auto ging redelijk!

    Na quali's geplaatst voor de 1/4 finale, daar eerste in geworden.
    In de halve finale 5de geworden en door naar de finale.

    In de finale lag ik na een goede start rond een minuut of 7 op de 5de plek.
    Echter door het uitvallen van de motor helemaal naar een 10de plek...

    Inhaalrace beginnen dus... Terug tot een 8ste plek en ineens weer moor uit! Terug naar plek 10 :( bleek dat ik maar 6min meer op een tank kon rijden :s terwijl in de voormiddag na een 5min quali de tank nog dik half vol was :s

    Zal dus ff nazien worden in de week! Al bij al nog 8ste geworden wat op een nieuw circuit voor me zeker niet slecht is!

    Op naar Pur, waar ik toch net wat sneller ben :D

    Maar eerst als coach naar de truggycup in Apingedam. Gaan er een leuk weekend van maken!!!
     
  13. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Dat zeker.
    Doelstelling nr 1. Met het heel Belgisch kamp (5 man groot) Appingedam onveilig maken :p.
     
  14. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wordt gezellig komend weekend :)

    Lijkt me leuk als er een kans is voor alle strijdende rijders om samen in de finales terecht te komen, er is niks mooier dan wanneer de strijd op de baan kan worden beslist!

    Enne Ronny, volgens mij zit er zeker nog een kans voor jou in om de 1e plek te pakken bij de students. Ik kan me nog de wedstrijd van 2011 op Appingedam herinneren, voor mijn neus vielen de snellere jongens 1-voor-1 uit waardoor ik als 2e overall/A-finale over de finish kwam. Zoiets kan zomaar gebeuren, en dat zou het hele klassement op zijn kop zetten.

    Kortom: niet opgeven tot de laatste meter gereden is!

    PS: Kurt, hoe is het met de zweepslag...kan je wel een beetje lopen?
     
  15. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Gezellig, check!

    Eerst maar eens proberen in de A-finale te geraken natuurlijk. Dan zien we wel verder.
    Zou nogal een domper zijn moest ik er niet ingeraken met mijn grote mond :rolling:.

    Merijn en Tony heb ik er uiteraard liever niet bij daar er teveel punten in de masterfinale te verdienen zijn...
    Opgeven gaan we niet doen. Al kom ik maar een beetje dichter er is nog altijd Utrecht.
     
  16. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Dus welke venturi is het beste voor een s852 in combinatie met een truggy?
     
  17. Aleq

    Aleq

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    422
    De grootste venturi... Power onderin heeft hij al genoeg. Heeft natuurlijk ook met je koppeling,rijstijl te maken.
     
  18. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Peter, roep maar als ik op het recht stuk aan de kant moet voor je serpent eh :D
     
  19. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als we allemaal aan de kant gaan staan wachten wint er niemand ;)
     
  20. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ken je Ronny nu nog niet Mario... Hij zegt nu aan de kant staan, maar eens hij daar is zal hij rustig doorknallen whahahahaha :D

    Zal toch beetje met lede ogen aanzien worden als coach en niet als rijder :D :(
     

Deel Deze Pagina