24 April F5B Invliegdag

Hierbij nog even de route naar het veld in Stompetoren:

Noordervaart 26
1841HA Stompetoren

Vanuit het centrum van het land, richting Alkmaar (A9), bij de rotonde van Alkmaar rechtdoor, op een gegeven moment staan er borden Stompetoren, die volg je.
Aan het einde van de afslag linksaf slaan en dan zit je op de N243.
Het bordje Stompetoren rij je voorbij, na een minuut zal je rechts van de weg bordjes zien staan met F5B.
Bij de kruizing naar Rustenburg ga je 2x naar rechts, daar zie je ons wel staan.

Accomodatie Stompetoren

Wij zijn er rond 8.45 om wat dingen voor te bereiden.
We verwachten de vliegers zo rond 10 uur.
Het is geen wedstrijd dus we gaan niet stressen.

GJ

Laatst bewerkt:
AS

Na 4 dagen in zak en as nu weer terug op Nederlandse bodem.
Zal er zijn zaterdag, lijkt erg mooi weer te worden.
Rick

Ik zal er ondanks het goede weer niet zijn, auto moet hersteld worden... Ik hoop dat ik zondag met iemand kan meerijden naar de 1e F5D wedstrijd in België dit jaar, daar zal het weer nog mooier zijn....

helaas er is wat tussen gekomen kan morgen niet komen helaas.
baal als een stekker, kom zeker keer kijken op wedstrijd.

Gr.Ramon

Ik kon geen keuze meer maken.
Had reeds afgesproken bij de BMC in de Betuwe voor de Oldtimer meet.
Bij de volgende meeting zal ik er bij zijn... met Wilco... al dan niet competitief :rolleyes:

Maar er is voor ons allen fraai weer in de lucht!
Wens jullie een fraaie en spannende vliegdag toe.
Gr Bas

Gaan we nu allemaal afhaken?

Ik zal veel foto's maken van lachende gezichten en zongebruinde lichamen.
De eerste echte wedstrijd is in Bergeijk, dat wordt dus een zeeeer druk bezochte wedstrijd.

Morgen de generale repetitie, de rakken staan al klaar, de tent is opgezet.

Tot morgen!

GJ

Veel plezier morgen, helaas zonder mij, auto heeft definitief de geest gegeven, hij is niet eens 4 jaar geworden...

Goh, jammer dat we een aantal van jullie zullen moeten missen.

Ik heb net de laatste hand gelegd aan de RW1, morgen invliegen. Met beperkt vermogen, had alleen nog 4mm goudcontacten, dus dat worden geen hoge stromen.
Maar hij is in ieder geval vliegklaar, ben benieuwd of we er een paar rakjes uit kunnen persen.

Tot morgen,
Gerben

Succes jongens!

Ik ben ziek op bed nog in Engeland. Met al dit mooie weer zeker te lang buiten geweest dat het toch kouder was dan ik dacht.

Ben benieuwd naar de foto's.

Ronde 1:
Naam vlieger: Country: Legs: Duration: Landing: Total: Mark de Groot NL 30 500 0 530

Ik zie net dit..... 30 beentjes is echt goed voor een 1ste keer!!!

Let wel, je krijgt 10 punten per beentje dus het is 300 + 500 + 0 = 800 punten

En natuurlijk is de duur taak 600 seconde dus je bent 100 seconde = 1min 40sec te vroeg geland?!

Iedereen die er vandaag was, nogmaals bedankt!
Ik vond het een zeer geslaagde dag, geen stress!
De meetapparatuur werkte ook vlekkeloos, ik had zelf nog wel wat haperingen verwacht.
Helaas hebben we ook 2 crashes mee moeten maken.
Johan v Gog had totaal geen controle meer over zijn Raketenwurm, dus die is total loss.
Rick Ruijsink lande zijn Raketenwurm iets te vroeg, met als gevolg een deels gedelamineerde vleugel, maar wel reparabel.
Speciale vermelding voor Mark de Groot, ik was in de eerste ronde vergeten de gasbox aan de interface aan te sluiten met als gevolg dat we geen uitslag van hem hebben in de eerste ronde.

Luc en Willy hebben laten zien dat een goed team beter presteert dan een eenling, echt super om dat door de lucht te zien knallen, en dan ook nog op de stip te landen.

Bedankt!

De groepsfoto is al binnen:

GroteFoto-4EGT8H7M.jpg

Meer foto's en dergelijke verwacht ik morgen op de site te hebben.

@Jos, de uitslagen staan vanavond rond een uur of 9 op de site.
Ik ga nu eerst even de beentjes op tafel gooien en de pizza is al besteld.
Beterschap Jos... We zien je hopelijk op 15 mei in Bergeijk.

GJ

Laatst bewerkt:
Was weer top geregeld Gert-Jan,

jammer dat de gasbox niet was aangesloten maargoed was ook maar een invliegdag.
Ik heb er zeker van genoten. Heb nu al zin in bergeijk.

Ik zie de foto's wel online komen.

Groeten Mark

hey jongens,
wij zijn goed thuisgekomen van een fantastische vliegdag vandaag.
Super georganiseerd en verzorgd.
bedankt voor de fijne dag.

grtz,

luc

Allemaal bedankt voor een top dag!
Heerlijk weer, mooi zonnetje en een matig windje, perfect vliegweer!
Wat een genoegen om de toppers te kunnen bewonderen, topmateriaal, goed uitgedachte strategien en strak vliegwerk, een genot!
Ook de winnaar van de budget klasse met een schuimvleugel zwever met LiFePo's en iedereen ertussenin hebben volgens mij een mooie dag gehad.
Jammer dat een aantal mensen niet konden komen, jullie hebben wat gemist, maar volgende keer beter natuurlijk.

GJVO, bedankt voor de organisatie, goed geregeld en alles werkte perekt, erg profi.

Groet,
Gerben

Op een "kleinigheidje" na was het inderdaad een leuke leerzame dag. Zeker het helpen van Luc en Willy is zeer leerzaam geweest voor een ieder.
Ik heb maar 8 stijgvluchten gebruikt met de 1e een 2-rakker. Daar moet nog flink aan gewerkt worden. Stijgvlucht 2 en 3 hadden het meest geleidelijke hoogteverlies vanaf ongeveer 150 meter. De rest was allemaal iets lager met wat grilliger hoogteverlies tijdens de rakken.
Is er een detail uitdraai mogelijk uit het systeem om eens te bekijken hoevaak ik met motor aan het circuit uit ging?
O ja, als je van 140m hoogte met een flauwe bocht naar beneden duikt met een eindsnelheid van 133km/h dan is dat niet goed voor je spullen.

Laatst bewerkt:
Hey jongens. Wat een goeie scores!!! Zeker mooi weer?! Ik vindt 36 beentjes max echt goed voor zo een eerste dag.

Johan, jammer van de total loss. Ik weet hoe dat voeld. Helemaal als het een technisch probleem is en je geen controle hebt, dat zijn echt van die minder leuke dingen in het leven. Maar je komt er wel door heen. Zeker als we straks onze eigen kisten bouwen.

Hey en Gerben, dat Oranje stabilo komt mij bekend voor. :)

Jos, nog steeds ziek en geen F5B kist compleet.

Back