28 mei 2012: 3e truggycup in Zoetermeer (let op, nieuwe klasse voor beginners!)

Ik mis nog de motor en uitlaat gegevens van:

Martin Woestenenk
Angelo Everaert
Marinus van de Kolk
Frank Cromberge
Erik Aries

Graag even motor, uitlaat met EFRA nummer doorgeven.
Bij voorbaat dank.
 
Ik meen me te herinneren ergen gelezen te hebben dat er op zondag vanaf 13.00 uur getraind kan worden.

Heb ik dat goed onthouden?
 
Op zondag trainen van 13.00 - 17.00

Op maandag aanmelden tussen 8.00 - 9.00
Rijdersbriefing 9.00
Eerste kwalificatie 9.30
Einde wedstrijd & prijsuitreiking om 17.00
 
Mijn transpondernummer klopt, zit trouwens in een leuke heat :).

Wat betreft heat 5 bij de rookies. De rookie die wij meebrengen zijn achternaam is Celen ipv Ceelen.
 
Paul en Stef in een heat, Stewie en ikzelf ook :)
Nice :)

Mooi heat tussen dus ideaal voor helpen tanken/starten etc...
 
Is idd een mooie indeling van de heats. :)
En zoals ronny al vermelde achternaam is foutief dus het moet zijn Stef Celen
 
BEE Racing heeft vandaag de onderdelen verzonden die ik nodig heb om de Losi rijdend te krijgen :) Toch nog goede hoop er maandag bij te kunnen zijn...

Big up to Bas en Erik!
 
Ik heb de onderdelen die ik nodig heb gister ontvangen, maar krijg het niet voor elkaar. Probeer de koppelingsklok vast te zetten, maar als ik dat doe dan zit hij vast op de as, draait niet onafhankelijk dus. Heb het geprobeerd met 1/2/3 shims tussen de buitenste lager op de koppelingsklok en de spacer, weinig verschil. De clutchbell draait in alle gevallen vast. Als ik de klok zelf losdraai, draai ik gewoon de inbus een stukje los... Kan niet de bedoeling zijn.

Kan iemand hulp bieden?
 
Zonder shims draait de klok wel gewoon... Dus direct de spacer op de kogellager gedraaid en geen shims gebruikt.
 
Je moet minimaal speling hebben, zodat de clutchbell kan bewegen...
Dit kan zijn zonder shims, of shims voor de eerste lager net achter de koppeling.
Of natuurlijk door shims net voor de schroef die je vast draait.
Je moet altijd zorgen dat de clutchbell vrij kan draaien...

Gewoon komen hoor, morgen helpt iemand je zeker en vast!
 
Het trainen was erg leuk.
Het rijden op echt gras viel me erg tegen, ben alleen maar kunstgras gewenst.

Moet wel zeggen dat dit leuker rijd als kunstgras.

Het weer was prachtig!

Tot morgen.
 
Klinkt goed Paul! Ben echt benieuwd.

Clutchbell heeft echt MINIMALE axiale speling. Nauwelijks zichtbaar zelfs, maar het hoeft maar 0.5 -1 mm. te zijn? Dat is ook niet veel natuurlijk. Ik heb alleen 1 shim nu tussen de koppelingsmoer en de binnenste lager, verder niet... Ik voel hem net heen en weer tikken als ik hem axiaal beweeg..

Ik heb me weer ingeschreven en ben er morgen bij. Nog geen meter gereden, haha!
De 12v van de startbox ligt aan de lader. Humppack is vol, maar heb er maar 1 nog :(
Naast veel leren en plezier hebben, heb ik de doelstelling voor morgen maar aangepast voor mezelf: van enigszins competitief zijn naar hopelijk rijden :lol:

Zou lekker zijn als ik nog een paar meters kan maken vóór mijn eerste heat om motorische afstelling en zenderinstellingen te doen, en een heel klein beetje feeling met de wagen te krijgen. Ga proberen er vroeg te zijn :)
 
Het grasveld naast de baan is meer als groot genoeg om ff te kijken of hij rechtuit rijdt en of hij een beetje fatloenlijk loopt.

Ik heb na het trainen niets mee aan de setup gewijzigd buiten de koppelingsschoenen, van alu naar carbon gegaan. Ben benieuwd of ik daar veel van ga merken.
 
Heb de truggy ook net terug gereed.

Heb dunnere swaybars gestoken in de hoop meer stuur te krijgen. Als het niet goed is verander ik ze terug na de eerste kwali.

Opzich reed de truggy niet verkeerd vandaag :D.
 
Back
Top