2de Kerstdag, trainen/Winterpostaltaak

Heren (dames?)

Op tweede kerstdag organiseert de Nijmeegse LC (www.nijmeegseluchtvaartclub.nl)
traditiegetrouw een chuck wedstrijd. Dit jaar wilden we graag de gelegenheid bieden onze leden kennis te laten maken met RC DLG als sport. Dus wil ik jullie aansporen dit evenement te bezoeken met een DLG aan je smijt-arm.
E.e.a. is binnen kort op de voorpagina van genoemde site te vinden.
In principe beginnen we om 11:00 uur op ' Maldens vlak' het zweefvliegveld midden in het bos van ' Heumens oord' nabij Nijmegen. Na afloop is er warme chocomelk en koek.

Lijkt mij een prima plek om je tweede taak te vliegen (mocht je dat niet al gedaan hebben)

Hierna willen we kijken of we een grotere vrije vlucht wedstrijd kunnen combineren met een DLG wedstrijd.
Ik houd jullie op de hoogte.

edit: plattegrond gewijzigd (12-12-2006)

Hi Eric,

Mijn tweede taak zit er al op ( :thumbsup: ) maar als het enigzins redelijk weer is kom ik eens kijken in het nijmeegse........

En wat betreft dat laatse ideetje van jouw; binnenkort volgt op dit forum een berichtje over de Limbo Cup !
Arno

Heyy Erik!,

Leuk idee.
Mocht ik kans zien ergens nog een lipootje+lader zien te vinden ben ik graag van de partij,

Groet,

Nick (Kottenpark Modelbouw)

Klink al goed.
@Nick: een lader is te vinden en wellicht is er wat te regelen dat zo'n ding mee naar het veld komt.
P.s. ik ben er zelf jammer genoeg niet bij die dag... :(
Pa's verjaardag en die is ook traditiegetrouw op tweede kerstdag....
Maar van de NLC zullen Jurgen en Mark denk ik wel van de partij zijn.
En mooi weer moet de organisatie ook voor kunnen zorgen toch?

Hi Eric,

Net ff op Google Earth gekeken hoe dat Maldens Vlak eruit ziet.
Netjes zou ik zo zeggen. Mogen we overal op dat terrein vliegen of zitten we ergens weggedrukt in een hoekje......?
Lijkt me overigens een prima plek voor een F3K wedstrijd moet ik zeggen :)

Arno

Ja heel het veld is van 'ons' die dag!
Ik heb er ooit eens een keer en chuck gesmeten, maar meer ook niet.
Misschien een idee eens met de beheerder te kletsen of er meer dagen beschikbaar zijn....

p.s. plattegrond is aangepast en lijkt me wel duidelijk zo.
De Rijksweg is het verlengde van de St. Annastraat in Nijmegen.

p.p.s Als je op Google maps kijkt en de satelietfoto ook in beeld hebt is het duidelijk over wel deel we praten. Een mooi groot kruisvormig stuk grasland.

Hallo F3K'rs

Wie komt er tweede dag naar Nijmegen om een potje te smijten ? Ik weet dat Peter A. en Loet W. er zullen zijn. (zelf wilde ik ook gaan gooien, hoor) Zijn er nog meer mensen die tweede kerstdag de kalkoen er uit willen gooien ?? Een gezellige wintwerhappening lijkt me nooit weg :):)

Arno

Natuurlijk ben ik 2e kerstdag ook van de partij!
Het is traditie om die dag mee te doen aan de chuckwedstrijd van de NLC en nu ik een DLG heb, gaat die natuurlijk ook mee :-)

De weersvoorspellingen zijn tot nu toe trouwens ook prima. Maar goed, t'is misschien nog een beetje vroeg om daar al over te oordelen.
By the way: de chuckwedstrijd gaat ALTIJD door!!! Hoe het weer ook is, er wordt altijd met chucks gevlogen. In de afgelopen 30 jaar is deze wedstrijd volgens mij nog nooit afgelast geweest.

PAS OP !!!

Ik neem ook mijn vv chuckies mee :):):) (bouwjaar 1988)
Er is wel nog enig restauratiewerk gevraagd maar dat lukt nog wel voor a.s. dinsdag...

Arno

maaskie zei:
Natuurlijk ben ik 2e kerstdag ook van de partij!
Het is traditie om die dag mee te doen aan de chuckwedstrijd van de NLC en nu ik een DLG heb, gaat die natuurlijk ook mee :-)

De weersvoorspellingen zijn tot nu toe trouwens ook prima. Maar goed, t'is misschien nog een beetje vroeg om daar al over te oordelen.
By the way: de chuckwedstrijd gaat ALTIJD door!!! Hoe het weer ook is, er wordt altijd met chucks gevlogen. In de afgelopen 30 jaar is deze wedstrijd volgens mij nog nooit afgelast geweest.

Misschien toch nog ook een chuckie bouwen. Mijn laatste chuckwedstrijd was op tweede kerstdag op het Maldens Vlak in 1988. Wie heeft er toen toch gewonnen :D :D

Heb wel interesse....Eventueel als ik kan, (mag :roll: )
Wat is een chuck??? :oops:

Heb niets te vliegen. Gewoon nieuwsgierig.

Enige regel (in Nederland) is dat ie niet groter mag zijn dan 8 dm2 geloof ik.
Nooit kunnen vinden waarom.
Maakt vv DLGs van 1.5 meter onmogelijk...
Misschien eens navraag doen na deze regel tijdens de jaarvergadering van de vv subcommissie.

nog een mini DLG; de Short Shot

normal_short%20shot%7E0.jpg

En deze gaat dus ook mee op tweede kerstdag; het kleine broertje van de Longshot.
Leuk als je een creatieve dochter hebt trouwens, die haar talenten eens lekker kan ontplooien op pa's vliegtuigen........

maar er gaan natuurlijk ook een paar echte chuckies mee; bouwjaar 1988!
chuckies.jpg

Eh... als ik richting noorden (vanuit Malden) over de N844 kom gereden dan..... :?:

Is er iets van een route uitgezet? Ben niet zo thuis in dat V.V. wereldje :cry:, dus ik moet alles nog uitzoeken.

E-Zwever zei:
Eh... als ik richting noorden (vanuit Malden) over de N844 kom gereden dan..... :?:

Is er iets van een route uitgezet? Ben niet zo thuis in dat V.V. wereldje :cry:, dus ik moet alles nog uitzoeken.

Ik ben er 18 jaar geleden eens geweest. Het is het terrein van de zweefvliegclub in Malden. Volgens mij de Groesbeekseweg inrijden en dan kom je het wel tegen. Kan niet moeilijk zijn

Back